Vlákno názorů k článku Datart má na svém e-shopu největší obrat z prodeje 3D televizorů od anonym - pane pamětníku, ano socialisté kupecké počty zvládají perfektně....

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 12. 6. 2010 10:17

    bez přezdívky
    pane pamětníku, ano socialisté kupecké počty zvládají perfektně. Bohužel, jen když jde o jejich vlastní peníze a zdůvodnění, jak se přiživit/ukrást z práce/majetku jiných....to co propagujete skončilo/končí "znárodněním" , protože přece vše jsme platili "my".
    Asi by vám více slušelo oslovení soudruhu nebo příteli Pamětníku :)
  • 12. 6. 2010 9:30

    Pamětník
    Ach jo. Čím jsem si zasloužil Vaší péči, v oblasti ekonomické masáže, pane Pepo? Obecně vzato, pokud se použijí kupecké počty, samozřejmě mzda dělníkova snižuje zisk. Proto jsou i u nás zaměstnáváni zahraniční dělníci, kteří jsou ochotni za minimální mzdu pracovat načerno, i bez dalších nákladů zaměstnavatele na jejich pojištění. Je to od zaměstnavatelů sice zavrženíhodné a protiprávní, ale domnívám se, že je k tomu vede jen snaha si zvýšit zisk, ne charita pro zahraniční nezaměstnané.

    To, že reklama jsou vhodně investované peníze a přináší i zisk kupujícím, to tady přece neustále hlásáte Vy. Proč tedy najednou obracíte a přiznáváte, že už to není blaho všech? Ve vztahu prodejce - kupující je přeci pracující jen strana jedna. A kupující to asi není?

    Nepasujte mne prosím neustále na marxistu, ale selský rozum mám a kupecké počty zvládám. Do konečné kalkulace nákladů, zisku a cen přece patří i reklamní náklady. Stejně jako náklady na obal a dopravné. Dražší atraktivní obal může zvýšit odbyt, podle mne zisk, je dražší než jen kus novin na zabalení, ale v konečné ceně se musí projevit. Že ne, to mi zkrátka nevymluvíte.

    Vaše poslední doporučení budu i nadále ignorovat. Podle mne prospívám zdejšímu webu více snahou o konstruktivní diskuzi, čímž možná zvyšuji jeho návštěvnost, než rejděním po reklamách na zboží, které si stejně určitě nekoupím. Za zbytečný prázdný teplý talíř ale spíše považuji polemiky s Vámi a proto s nimi pro tentokrát definitivně končím....
  • 12. 6. 2010 7:07

    bez přezdívky
    pane pamětníku, dle vašich představ ze zisku ubírá i mzda dělníkova s čímž by člověk levicových názorů asi nesouhlasil.. Což takhle - aby byl zisk je nutno investovat, neboli vynakládat efektivně prostředky (náklady) ? Cílem investice vč. reklamy (práce) určitě není blaho všech, ale blaho toho, kdo pracuje. Aby byla práce jednotlivce blahem i ostatních, o to se stará "neviditelná ruka trhu" :) Právě proto dopřejte Datartu i tu trochu reklamy, neviditelná ruka trhu i datartu sdělí, zda činí dobře.
    O tom že reklama je náklad a platí se za ní jsem nikdy nepochyboval. Na rozdíl od Vás, který zastává marxistické názory, o tom jak platíme "my" či (snad vykořisťovaní ??) považují za plátce zadavatele reklamy.
    A na odkazy digizone klikejte, jinak jste tak trochu v pozici hosta v restauraci, který využije místního pohodlí, ale jinak si tam poručí jen teplý talíř...
  • 12. 6. 2010 0:22

    Pamětník
    Na odkazy opravdu neklikám a ani klikat nebudu, to raději DigiZone oželím. Není to jediný web, na kterém nacházím občas i něco zajímavého a nemusí to být vždy jen z oboru DVB. Nyní připouštíte, že za umístění reklamy se musí platit. Je to náklad, který ubírá ze zisku, nebo se promítá do koncových cen. Ne všechna reklama je jen efektivní a potom tratí inzerent i kupující a proto asi neplatí, že vždy obě strany mají z reklamy jen užitek. Pokud by to ale byla generálně pravda, potom by bylo nejjednodušší tisknout jen reklamy na všechno, zákazník by vše nakoupil a o to více by ušetřil. Nemá to snad logiku? Nemá! Proto Vaše jednoduchá tvrzení neberu.

    Asi o sobě vím lépe, než Vy, pane Pepo, za co, jak a proč považuji reklamu za to, na co je skutečně určena. Je zbytečné mi dávat přívlastky barnumsko/socialistického vnímání. Ani si nemyslím, že jen já mám ten nejsprávnější pohled a ostatní jsou ovce. To jen někdy v nás se snaží inzerent vzbudit dojem, že do nějakého zblblého stáda všichni patří. Dost často si dokonce myslím, že některá reklama snad neosloví vůbec nikoho, ale třeba se jen mýlím?

    Pokud třeba Datart tvrdí, že na 3D TV má největší obrat, není to jen účetní položka, která souvisí s marží ve vztahu k jednomu kusu? Potom bych chápal, že prodej i jen několika nejdražších kusů ze svého sortimentu přináší relativně největší obrat. Má snad znění této "Aktuality" fungovat i jako reklama a v hostech tohoto webu vyvolávat dojem, že už jenom on zatím nemá něco tak úchvatného, co už má téměř každý?


    Podle mne reklama k obchodu patří a nevadí mi. Jen to Vaše přesvědčování o tom, že je zadarmo a vydělá na ní inzerent i kupující, jsem zatím od nikoho jiného neslyšel. Také pochybuji, že v učebnicích ekonomie se uvádí, že cílem reklamy je blaho všech. Pocit spokojenosti možná, ale ne každý dá jen na pocit. Třeba věc dokáže hodnotit i mozkem, ne jen srdcem.
  • 11. 6. 2010 20:11

    bez přezdívky
    pane pamětníku, google je vlastně skoro jen reklama. Bud si to, aby informace o vás byla ve vyhledávači vepředu platíte natvrdo googlu (adwords) nebo děláte/platíte tzv. SEO , což je metoda, jak se ve vyhledávači dostat mezi ty první odkazy. Případně poskytujete prostor jako třeba digizone Google AdSence (pokud na ty odkazy na digizone ads by Google opravdu neklikáte, tak digizone z Vás nemá radost - měl byste, jestli chcete "zadarmo" dál na digizone číst) . Stejně to funguje v seznamu/skliku i jinde.
    Vy stále považujete reklamu po barnumsku/socialisticku za blbnutí lidí - vůbec socialisti nějak opomíjejí to, že většina lidí má i vlastní myšlení...vy sám myslíte snad jako nějaká ovce ? nebo si myslíte, že vy ne, ale ti ostatní jo..
  • 11. 6. 2010 19:55

    Pamětník
    Nevím jak Vy, ale já se domnívám, že reklamu na mnou hojně využívaném Google, nebo Seznamu, nevnímám. Nebo si alespoň nepamatuji, že bych na základě třeba nějakých banerů si někdy něco koupil. Vsázet se tedy nebudeme, těžko byste mne "přistihl". :-))

    Cenový zmatek nehraji, to snad došlo jen k nepochopení. Pokud nabídky e-shopů oba za reklamu nepovažujeme, obecně proto pro mne neplatí, že jsem ovlivňován internetovou reklamou. Samozřejmě se orientuji, ale z mého hlediska výhodné nákupy neuskutečňuji jen pod vlivem reklam a vůbec ne těch internetových. Pokud bych obcházel prodejny v širokém okolí a hledal pro mne nejlepší cenu, nebyla by to zásluha reklam, že budu mít dobrý pocit z ušetřených peněz za výhodný nákup totožného tovaru.

    Asi máte pravdu, že v internetové reklamě se točí miliardy. Každopádně denně dostávám na všech svých e-mailových adresách více spamu, než užitečných zpráv. Od toho jsou ale pošťáci vybaveni spamovým filtrem a ty desítky reklam se ke mně vůbec nedostanou. Že někdo za takové masové šíření dostane za každé úspěšné poslání zlomek haléře mi nevadí. Pokud se to zadavateli vyplatí, zejména asi na americkém trhu, budiž jim jsou ty miliardy přány.

    Proto znovu opakuji, netuším, proč jste svůj příspěvek v tomto tématu adresoval právě mně?
  • 11. 6. 2010 19:08

    bez přezdívky
    Ano e-shopy , stejně jako Tesco či obchod na rohu nejsou reklamou, jen jí používají jako prodejní metodu...Pokud jde o internetovou reklamu, ta je dnes nejrychleji rostoucí reklamou a jdou do ni miliardy dolarů. Firmy založené na internetové reklamě a z ní žijící jsou dnes těmi největšími, snad znáte tu úplně největší na světě - google - a i tu dominující u nás - seznam - i ta je miliardová. Vsadil bych se, že tuto reklamu běžně využíváte také..

    Docela bych si vsadil, že ten "cenový zmatek" hrajete a jistě se běžně orientujete, kde koupit rohlíky , foťák nebo cokoliv jiného :) Což jste předvedl i tím, že víte jak konečnou cenu počítat.
  • 11. 6. 2010 18:21

    Pamětník
    Sice netuším, čím jsem si v tomto tématu vysloužil Vaší péči, pane Pepo, ale stejně jste mne nepřesvědčil. Já většinou nekupuji podle internetové reklamy. Pro mne katalogy e-shopů nejsou totiž reklamy. Hledání na webech, třeba typu Heureka, je z mé strany aktivní. Za reklamu považuji takový typ propagace, kdy se mi do ruky dostane přes mojí poštovní schránku, můj mejl, nebo u vstupu do prodejny leták, popřípadě vidím plakát nebo billboard na ulici, nebo reklamu v TV.

    Obecně nelze ani říci, že internetová nabídka prostřednictvím e-shopů je vždy pro zákazníka nejvhodnější. Stačí se jen podívat na ceny konkrétního zboží v seznamu prodejců, opět třeba na Heurece. Rozdíly cen jsou někdy i mnoho %. Do konečné kalkulace je třeba dále připočíst případné náklady na poštovné, balné, doběrečné a podobné, někdy i otevřeně nepublikované, poplatky.

    Pokud bych to zevšeobecnil, úroveň reklamy je podle Vás na webu srovnatelná u všech prodejců. Proč třeba jistý fotoaparát stojí v nejlevnějším e-shopu 6000.- a běžně je prodáván za 8000.-? Pokud bych zvolil prodejce za 8000.-, vysoká marže, z jakéhokoliv důvodu, by byla výhodná jen pro prodejce. Pro mne, jako kupujícího, ani podle Vašich měřítek, by cena nepřinášela žádné snížení nákladů. V čem by tedy tento obchod byl pro mne výhodný?

    Proto si troufám tvrdit, že jen vyjímečně může být "zboží pak levnější pro kupujícího a ziskovější pro prodávajícího", pokud se nejedná o enormní obrat. Ta váha, která to posoudí, se většinou převáží jen v jeden prospěch. Výhoda téměř neplatí, ani univerzálně, pro jakoukoliv reklamu. Drastické snižování cen sice ničí konkurenci, ale někdy přivádí i samotného prodejce do krize. Viz třeba : http://www.novinky.cz/ekonomika/203023-obchodnici-pritvrdili-pripravili-vyraznejsi-slevy.html
  • 11. 6. 2010 15:31

    bez přezdívky
    I zde u nás v Ostravě to tak funguje! Nevím sice jestli u všech značek, ale u Panasonicu, LG a Samsungu ano.
  • 11. 6. 2010 15:24

    bez přezdívky
    všechny ty velké světové značky mají celosvětový servis. Můžete si koupit TV kdekoliv ve světě a smluvní servis Vám to také kdekoliv musí opravit vč. garančních oprav zdarma. Aspoň v Praze to tak funguje spolehlivě a nejen u televizí.
  • 11. 6. 2010 15:12

    bez přezdívky
    I když dnes máme Full HD, LED, plasmové, 3D telky a bůhví co ještě, tak lidé stejně vybírají většinou podle značky a ceny. když by vedle sebe stála LED a LCD televize se stejnou úhlopříčkou, tak logicky vezmou klasickou LCD. při použití SD vysílání je stejně obraz u obou dvou stejný!! A kvůli "póze", že je ledka "takhle placatá" a že "žere" o padesát watů méně - na to se v době krize nekouká, důležitá je cena. Poslední týdny nejvíce prodávám LCD od LG 32LH2000 - stojí do desíti tisíc a má perfektní parametry.
  • 11. 6. 2010 14:56

    Steve
    To jistě a je to tak. Mě by se taky např. nechtělo s televizorem jezdik kdesi zpět do SRN, tam se složitě domluvit a pak jet potřetí pro jeho vyzvednutí. Lépe jak říká David, vykouknout na netu výhodný model a šup se zeptat do místní prodejny o kolik by byl dražší.
  • 11. 6. 2010 14:48

    bez přezdívky
    To jsem si myslel taky, ale není to tak. Lidé se bojí objednávat televizory přes internet!!! Najdou si "svůj" model a přinesou mi ho napsaný na papírku. I když jim řeknu, že já ho také musím objednat po internetu z nějakého e-shopu a že si na něj nasadím svou marži, souhlasí s tím. Jim jde jen o to, že když se s televizorem něco stane, tak pouze zvednou telefon a zavolají mi. Když si TV koupí z e-shopu, mají větší starosti.
  • 11. 6. 2010 14:41

    bez přezdívky
    pro p. pamětníka - dovolil bych si specielně pro Vás upozornit na to, jak (internetová)reklama, díky které si najdete na netu co potřebujete, jako efektivní prodejní metoda v důsledku snižuje náklady na prodej/koupi (po socialisticku distribuci :) ) výrobku - přestože "platíte" reklamu, je vám snad jasné, že náklady jsou nižší - proč a kde jistě víte. Zboží je pak levnější pro kupujícího a ziskovější pro prodávajícího.
  • 11. 6. 2010 14:23

    bez přezdívky
    Davide, vy pořád naříkáte a přitom pohraničí s Bavorskem na tom není v průměru ČR tak špatně.

    Není spíše problém v tom, že vzdělanější lidé - v celé ČR - si dnes najdou nejvýhodnější na netu (nebo ve vaší oblasti i dojedou do SRN) a do ČR kamenného obchodu jde dnes koupit TV jen ten, kdo si to neumí na netu najít. A takoví jsou vzhledem ke svému vzdělání a kvalifikaci ty sociální případy, o kterých vy tady stále píšete.
  • 11. 6. 2010 14:06

    bez přezdívky
    Nádherná reklama na Datart :-) Troufnu si říci, že drtivá většina novopečených majitelů této 3D TV z Datartu má bydliště v Praze. Pražská enkláva s min.desetinásobnou průměrnou mzdou oproti malým městům rozevírá nůžky čím dál víc.
  • 11. 6. 2010 11:27

    bez přezdívky
    kdybych si dnes kupoval nový "hlavní" TV, tak bych si to 3D taky koupil, vlastně stojí skoro totéž co jsem dal před 2 lety za 2D LCD.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).