Oni jsou ostatni provozovatele sluzeb touto nabidkou tak trochu trosicku ... diskriminovani, protoze za pristup k jejich sluzbam si uzivatele musi jaksi priplatit, coz je presne to, co se ... nesmi.
Nepredpokladam, ze se vam to bude chtit cist, ale je tam ve zkratce (mimo mnoha jinych veci) popsana exaktne tato situace s tim, ze je to mozne pouze v pripade, ze dany poskytovatel sluzeb nema vyznamne postaveni na trhu, coz v nasem pripade neplati pro zadneho z primarnich operatoru.
Pripadne by to mozna bylo jeste obhajitelne, kdyby zaroven ( po vycerpani dat) fugovaly (= pouzitelne) i ostatni sluzby. Tzn rekneme, ze pokud by vam operator nepocital data rekneme ulozto, ale po vycerpani limitu by vam nechal funkcni linku (rekneme 1Mbit+) a bylo by mozne, byt pomaleji, fungovat i jinde, nebylo by to v rozporu se sitovou neutralitou. Pokud se ale dostanete do situace, kdy vam konkurencni sluzby nefunguji vubec, nebo nepouzitelne, tak to v rozporu s neutralitou je.
Nemyslím, že by běžný zákazník (tedy s průměrnou technikou i vzděláním) byl schopen zkontrolovat, kolik dat která služba spotřebuje a jestli je následně účtována. Nebo bude VF zasílat rozpis dat podle jednotlivých služeb v měsíčním vyúčtování? Podobným marketingovým špekovinám by se zákazníci měli vyhýbat už z principu - vždy je výhoda na straně prodejce.
Ano, to je hezka klicka, pravnici Vodafonu odvedli dobrou praci, zaslouzi si 30 dni fejsbuku zdarma jako benefit.
Jednou budeme coby plesnivi kmeti vypravet vnukum, jak jsme meli pristup k internetu. Ze jsme nekupovali fejsbuk, gugl, Steam a nebo nejake vyhodne balicky sluzeb, ale ze jsme zaplatili tak nejak obecne a meli jsme uplne vsechno a mohli si posilat data i mezi sebou. A oni si budou klepat na celo, jako jak pristup k internetu, a k vanocum nam davat pilulky proti starecke demenci.
Pokud se ale dostanete do situace, kdy vam konkurencni sluzby nefunguji vubec, nebo nepouzitelne, tak to v rozporu s neutralitou je.
Nenapadlo vás, že byste si nejprve přečetl zprávičku, pod kterou diskutujete?
Mezititulek: „A co síťová neutralita?“
První dvě věty: „Podle Vodafonu je novinka v souladu s pravidly pro síťovou neutralitu. Pokud zákazník vyčerpá svůj hlavní datový tarif, zastaví se mu data i pro služby v tematických Passech.“
Jsem přesvědčen, že Vodafone ví co dělá. Určitě to mají pořešené na národní i EU úrovni. Byli by hloupí, kdyby šli proti zdi. Osobně však nedokážu posoudit, v čem by tato nabídka měla jít proti unijní legislativě.
Osobně se mi taková nabídka líbí v tom, že přesně řiká, co za svoje peníze dostanu. Zákazník je dostatečně chytrý a zkušený, aby si po přečtení řekl, chci - nechci, resp. dám-nedám za tu službu svoje peníze.