Konverze se skutečně zabývá jen tiskem a scanováním obrázků. Na druhou stranu datovými schránkami si můžete posílat nejen konvertované dokumenty, ale též původně elektronické dokumenty.
Jak se zachází s původně elektronickým dokumentem popisuje správní řád. V podstatě dokument digitálně podepíší všichni, co by měli podepsat dokument papírový. Institut razítka je vynechán tím způsobem, že kvalifikované certifikáty dotyčných úředníků jsou vydány s organizační jednotkou daného úřadu a pozicí daného úředníka.
Takže prakticky úřad má dvě možnosti: Buďto vytvoří lejstro, nechá si ho zkonvertovat pomocí digitálního podpisu pověřeného jednoho úředníka a časového razítka a takovýto elektronický dokument odešle. Nebo nic tisknout nebude, digitální dokument podepíší osoby odpovědné za rozhodnutí, žádné časové razítko se nepoužije a výsledek se odešle.
Nicméně tady mě trápí časová razítka. V zákoně se píše, že úřad zajistí připojení časového razítka ke zkonvertovanému dokumentu, ale v části o schránkách se píše, že čas odeslání potvrdí ministerstvo svým časovým razítkem.
Pak mi ale není jasné, zda úřad musí připojovat svá vlastní razítka okamžitě po konverzi (protože konverze a doručení do schránky jsou dvě odlišné spolu nesouvisející věci), nebo stačí razítko až připojené v ISDS.
Pokud by si chtěl úřad konvertovat do šuplíku, tak je to jasné (jediná autorita, která u nás vydává kvalifikovaná časová razítka chce minimálně 4000 Kč za 800 razítek za rok a jeden její komerční certifikát za 400 Kč). Ale pokud konvertuje dokument, který chce obratem odeslat do schránky?