...me tak napadlo: tusi nekdo jak to bude fungovat na urade?? To bude mit svuj pristup/schranku kazda kikina a kdyz pujde treba na dovolenou, umozni ho docasne kolegyni, nebo bude jeden pristup pro oddeleni ci jak??? :-)
Ministerstvo pošle vedoucímu úřadu (v případě obce to je starosta) jedno heslo. Ten pak může vytvořit dva druhy podúčtů: běžný pro úředníka zodpovědného za poštu pro vybírání a odesílání zpráv a správcovský pro člověka, co bude mít právo vytvářet běžné účty.
K obsluze datových schránek jsou určeny asi 3 role. Jednou z nich je administrátor, který určí, které další osoby mají případně přístup a tedy dostanou přístupové údaje.
Příjem by měl být přes podatelnu, tedy pouze pracovníky podatelny. Je to stejné i teď, kdy pracovník podatelny chodí na poštu pro listiné zásilky (nebo obsluhuje e-podatelnu) a pak poštu rozděluje na jednotlivé útvary úřadu. Protože při stažení jakékoliv zprávy se považují za doručené všechny ostatní, není vhodný režim, kdy by kdokoliv mohl pracovat se schránkou. Odeslání by sice mohlo provádět více pracovníků (není potřeba určovat kam to patří), ale i tady je vhodné určit omezený počet osob. Na všech velkých úřadech se předpokládá používání elektronické spisové služby, takže by neměl být problém vypravovat elektronické zásilky centrálně opět jen oprávněnými pracovníky podatelny.
Každé oddělení nemůže mít svůj přístup, protože každý úřad má pouze 1 datovou schránku.
Dobře a co bude dál ..? Založí se spis ? Ze zákona se musí, ja jak ? Jak se do něj vloží příloha, která nebude v elektronické podobě? Jak se zajistí mé právo na nahlédnutí do spisu ? Jak se bude spis archivovat ?
Kdo nemá elektronickou spisovou službu, tak převede elektronický dokument do listiné podoby. Elektronické spisové služby "hybridní" spisy umí už dnes a to včetně archivace.