Tak mi ten informační systém objednejte - jako uživatel, který nemůže nic ovlivnit, budu jenom rád. Viděl jste někdy spisovou službu velkého úřadu? Chtěl jsem pouze poukázat na to, že dříve jsme nearchivovali nic, prostě jsme na papír od policie buchli razítko "nemá záznam" a ten papír se zase vrátil zpět policii. Ano, máte pravdu, ten referent, co to vyřizuje, může vytvořit elektronický dokument a ten odeslat, ale uvědomujete si, že těch zpráv o pověsti jsou desítky denně a ten člověk, co to vyřizuje, má spoustu důležitější práce než psát policajtům informace, které by si mohli zjistit i jinak? To co dříve trvalo jednomu člověku pár minut, výsledek se dal jako celek do jedné obálky a odeslal policii, nyní se řeší takto - protože je to zatím rychlejší než vytváření elektronických dokumentů. Nepodceňujte prosím mou inteligenci, od spuštění systému DS se snažím jako vedoucí nastavit práci tak, aby zabrala co nejméně času, bohužel DS nejsou vhodné na všechny agendy a povinnost je používat je leckdy kontraproduktivní a ve finále náročnější na personální obsazení, což je zcela absurdní.
Nejhorší je vyvěšování na úřední desku, tam je předepsáno opatřit dotyčný dokument informací o datu vyvěšení a sejmutí a podpisem pracovníka odpovědného za úřední desku. Máme asi relativně slušný informační systém - třeba s těmi zprávami o pověsti si poradí bez papírů - ale u úřední desky dokonce oficiální metodika ministerstva vnitra doporučuje konverzi do listiny, doplnění dat a podpis na listině a pak konverzi do PDF. (Skutečně konverzi, ne že prostý tisk a skenování.) Proti ministerské metodice se neodvážím prosazovat myšlenku, že sdělení o vyvěšení, které by mělo v příloze ten původně došlý dokument, ponese tutéž informaci se stejnou spolehlivostí.
a proč je takový problém zprávu přeposlat.. tedy třídit? stačil by na to pořádný informační systém.. možná by to dokázal i automaticky.. stejně tak nechápu proč se v dnešní době musí něco tisknout a dávat se na to razítko? to je blbost.. obdržíte dotaz.. pomocí přepošlete interní el. poštou pověřenému zaměstnanci a ten vytvoří úřední dokument s hlavičkou a odpovědí jednim kliknutim nam připravenou šablonu a odpověď odešle.. jednoduché elegatní... šetřete lesy a netiskněte každou pí čovinu .... a nearchyvujte papír ale data na diskové úložiště :o) tupci
A vynikající je, když se orgány Policie ČR dosud nenaučily, že v rámci územně členěného statutárního města má magistrát města i jednotlivé městské obvody své datové schránky (jsou to odlišné správní orgány - magistrát nevidí do jejich spisů a obráceně) - a vše posílají do DS magistrátu. 2 měsíce jsme se snažili "přeposílat" zprávy městským obvodům a průběžně policii telefonovali, že to posílají chybně. Nyní jim to nemilosrdně vracíme - je totiž uživatelsky příjemnější zásilku vrátit, než přeposlat. Bohužel dáma na policii to stále nechápe a usilovně odesílá magistrátu tutéž zprávu adresovanou městskému obvodu. Vzhledem k naprosté absenci uživatelského komfortu ISDS odmítám nadále ztrácet jednu pracovní sílu na to, aby za policii dělala pošťáka.
Příklad z praxe:Policie potřebuje informaci, zda nějaký podezřelý byl řešen pro přestupek - postup před DS - dotázaný správní orgán dal na žádost razítko "nemá záznam" a vrátil to zpět - rychlé, elegantní. Nyní se žádost vytiskne, dá se na ni razítko "nemá záznam", naskenuje do pdf a čtvrt hodiny odesílá do DS (uživatelská nepřívětivost). DS u policie končí na úrovní krajského ředitelství, takže tam, kde dříve spolu komunikovaly nižší články, nyní s DS byrokracie ještě více vzrostla. Opravdu pokrok. Vrchol je, když jedna žádost přijde od policie faxem, poštou a ještě do DS.