Bohužel lze vydat certifikát „na úřad“, nikoliv na konkrétní osobu a takto podepsaný dokument má stejnou váhu.
V podstatě úřad se může rozhodnout, jestli vybaví všechny úředníky osobním certifikátem nebo jestli jeden nasadí na „poštovní“ server a vystaví tak celý úřad všanc jednomu správci techniky, který na mnoha menších úřadech navíc není ani zaměstancem, protože outsourcing je „levnější“.
Zajímavé ale je, že všeobecně uznávané standardy o digitálních podpisech definují kvalifikovaný certifikát jako certifikát vydaný na konkrétní fyzickou osobu, což česká legislativa tímto efektivně popřela (říká mu systémový certifikát, ale prakticky se vyrovná kvalifikovanému).
Když už se nimráme v názvech, tak značka je podpis, nikoliv certifikát. Certifikát příslušný značce zákon nazývá kvalifikovaným systémovým.
Máte pravdu, že správní řád vyžaduje na správním rozhodnutí kvalifikovaný (osobní) podpis.
Na druhou stranu zákon o elektronickém podpisu říká (§ 11 odstavec 2 ), že písemnosti orgánů veřejné moci v elektronické podobě označené
elektronickou značkou založenou na kvalifikovaném systémovém
certifikátu vydaném akreditovaným poskytovatelem certifikačních služeb
nebo podepsané uznávaným elektronickým podpisem mají stejné právní
účinky jako veřejné listiny vydané těmito orgány.
Z toho mi vyplývá, že zhrzený správce si může vydat třeba obecně závaznou vyhlášku. Samozřejmě, že platná nebude, protože ji neschválilo zastupitelstvo a nevysela 15 dní na desce, ale to ze značky nikdo nepozná.