Tato oblast je také řešena - dlouhodobé úložiště registraturních záznamů (obdoba datového trezoru ČP) - tato služba bude však spoplatněna...
Problémem je spíše fakt, že nejsou ani pravidla, pro instituce - jak dlouho po vydání rozhodnutí musí být ještě certifikát platný a co se stane v případě kompromitace certifikátu?
Problem je ... ze pri "papirovym" hospodarsvi dostal ovcan orazitkovany papir, a ten moh zcela zdarma hodit do skrine ... a vytahoval jej az v situaci, kdy se resil nejakej spor. Vic se o nej starat nemusel. A dokud tento problem nebude vyresen, coz lze jen jedinym zpusobem - trvalou archivaci veskere komunikace (coz neni ani technicky ani financni problem), tak je silenstvi neco takovyho pouzivat.
Ale samo, v situaci kdy chce nekdo za archovaci par MB ... stovky Kc mesicne ...
Skus upresnit otazku. Na beznej ziadosti to nie je problem. Medzi vytvorenim ziadosti a jej prijatim na urade je tak kratky cas, ze to je v pohode. Ale na rozhodnutiach je to zlozitejsie.
Su dve moznosti:
1. ak si to archivuje obcan sam, tak sa musi sam postarat aj o expiraciu - napriklad autorizovanou konverziou do papierovej podoby (nie je to optimalne, chceme predsa zostat v elektronickom svete)
2. obcan ma ale moznost na portali slovensko.sk ulozit svoj dokument do specianeho archivu elektornickych podpisanych dokumentov (za uhradu, zatial nie je stanovena), ktory zabezpecuje automaticke prepodpisovavanie archivnymi podpismi a tak udrzuje elektornicky dokument stale platny. Odpovedal som ti?