Čtu tento článek se zaujetím a myslím si, že z pohledu pracovníka - provádějícího konverzi - je mi jedno, zda předloží uživatel e-dokument pravý , či pozměněný!!
CZECHPOINT zarčí pouze KONVERZI. Při konverzi zobrazím dokument na monitoru klienta, klient, který předložil dokument ke konverzi ODSOUHLASÍ obsah a provede se konverze. NIc víc, nic míň.
Pokud na pracoviště CZECHPOINT přinesete papírový dokument ke konverzi, tak pracovník pouze zkontroluje, zda nic nebrání konverzi a pokud ne, konverzi provede. NEMÁ PRÁVO ZKOUMAT, ZDA SE JEDNÁ PADĚLEK. Daný úředník provádí konverzi, manimulace , odkud-kam je přece na osobě, která o konverzi požádala.
Pokud bych já seděl na přepážce CZECHPOINTU, konverzi bych provedl i za předpokladu, že je porušena integrita daného souboru. Odpovědnost za použítí dokumentu leží jinde.
Kde tedy leží odpovědnost? S vaším výkladem se totiž konverzí ztrácí podstatná informace. Proč tedy institut konverze zavádíme, když úplně stejně by si dokument mohl vytisknout/nascannovat kdokoliv? V čem tedy vidíte přidanou hodnotu konverze?
Ano, svým způsobem máte pravdu. Vidím jediný plus, při konverzi na kontaktním místě se vede evidence konvertovaných dokumentů což vlastně nařizuje zákon.Doma si sice také můžete vést evidenci,ale musíte ji přihlásit a atestovat.
V této oblasti je zatím hodně tmavých míst. Některé úřady lpí natom, aby referenti měli zkoušku z legalizace a vidimace. A na druhé straně CZECHPOINT v "HorníDolní" , kde je zvolen starosta zastupitelstven a je kupříkladu "dělník" získává přihlášením k CZECHPOINTU možnost provádět kovnerzi. Zatím nevím, jak se k dané problematice postavit a proto jsem odeslal dotaz přímo do helpdesku CZECHPOINTU. O výsledku napíšu.
Co chcete slyšet - nejen v Horní Dolní ale všude i na velkých úřadech, kde "využijí" možnosti zákona tu konverzi zvládne kdekdo.
Ale jiný problém je, když i proškolenej bude legalizovat-vidimovat jen na základě jekéhosi softwéru. Ta skutečně odborná vidimace je stejně pro neodborníky mimo jejich možnosti - musí tomu sw věřit.
Myslím, že autorizovanou konverzi na Czech POINTu může dělat jen osoba, která složí odbornou zkoušku (na našem obecním úředě v „Horní Dolní“ se zatím čeká na školení). Tedy starosta nikoliv.
Žádná odborná zkouška není potřeba, atorizovanou konverzi může provádět každý pracovník CzechPOINTu, který má certifikát, kderý ho opravňuje k práci právě na CzechPOINTU. U nás již školení probíhá, ale není to podmínku k provádění konverze.
mno já bych to viděl asi tak, jako kdyby notář šel a oskenoval papírový dokument na němž by byl přelepen kus textu nějakým papírkem na němž by byl text jiný. Dovedu si představit i že by to ani moc nebylo na té kopii poznat...a on by napsal že je to ověřená kopie a že to souhlasí s originálem. On přece nebude nějaké přelepky kontrolovat....
No myslím, že na každém "ověřovacím" místě by mne s tím vyhodili. Konec konců i konverze z papírové do el. podoby podobnou situaci vylučuje. Podle mne je tohle pouze poslanecká prasečina a až díky takovéhle díře v zákoně někdo zbytečně přijde o majetek, tak to bude zajímavé.....