Zhruba před rokem jsem o založení datové schránky uvažoval. Většina v článku uvedených "nedomyšleností" byla důvodem proč jsem této technologii ukázal záda přestože se většinou řadím mezi "early adopters". Jak vidno, tak jsou datové schránky stále akorát tučným soustem pro českou poštu, nikoliv však užitečným nástrojem pro občany.
Taky a nakonec jsem do toho po sérii článků tady na Lupě nešel. A v říjnu mi expiruje certifikát k el. podpisu a už ho taky neprodlužuju. Firmy podepsané maily/dokumenty zvesela ignorují a než by přijaly podepsaný mail, nechají si poslat kus papíru s neověřeným podpisem faxem, daňovou schránku už nepotřebuju, neb jsem přerušil podnikání a do portálu ZP se už lze přihlásit SMS.
Jsem zuřivý odpůrce papíru a zastánce elektronické komunikace, ale tohle nemá wert. Zkusím to znovu za 5 let.
Tak to jsme na tom úplně stejně... Mně odmítla ČMSS zaslat požadovanou informaci mailem, když jsem žádost poslal opatřenou elektronickým podpisem... Prý kdyby se za mne vydával někdo jiný (mail mám přitom na vlastní doméně shodné s příjmením).
Takže jsem elektronický podpis používal jen k daňovému přiznání, a to mně za ty 4 stovky, co za to chce Česká pošta od loňska, nestojí. Za ty peníze si zajedu na FÚ taxíkem ;-).
PResne tak, mela jsem take el. podpis ve firme, zasilala jsem tak faktury, dnes je zasilam mailem bez podpisu, protoze za 4 kila si to púosta muze nechat. Papiry pro urady posilam datovkou. Jinak takova perla. Manzel obdrzel dopis od stavebni sporitelny, tak volal na ucedene cislo, tam rekli, ze ma poslat mail se zadosti, na ten mu odpovedeli, ze musi poslat klasicky dopis. Jelikoz byl mimo Cr, napsala jsem dopis ja s jeho nejeho podpisem a chtela jsem informaci, proc musime v dobe digitalnich technologii vyuzivat papiru. A prisla odpoved, ze museli overit podpis na dopise s podpisem na smlouve. Tak to se jim opravdu povedlo, zcela stopro ho overili, protoze jinak by zjistili, ze kazdy je uplne jiny, no, hlavne ze jsou spokojeni.