Poměrně nedávno jste spustili novou službu O2TV Go, jejímž prostřednictvím lze sledovat O2TV na chytrých mobilech, tabletech a počítačích. Proč jste se rozhodli expandovat do mobilních zařízení a s jakým cílem?
Do O2 jsem nastupoval s vizí, kterou jsem pojmenoval „I have a dream“. Byly to celkem 4 sny popsané z pohledu obyčejného zákazníka a jeden z nich se týkal právě O2TV. To, co vidíte teď, je první polovina snu. Sen o revoluční televizi se v podstatě skládal z několika záměrů, které bych anglicky označil jako Everytime, Everywhere a Everyone. Přičemž Everytime znamená, že si můžete s televizním vysíláním díky funkcionalitě Nahrávání cestovat v čase 30 hodin zpět a využívat tzv. Zpětné zhlédnutí, což byla funkcionalita, která byla v době, kdy jsem před rokem do firmy nastupoval, už spuštěna - na nové technologické platformě O2TV. Následuje Everywhere, což je naše snaha doručit obsah zákazníkovi na jeho zařízení, ať už je kdekoli. Ve firmě se na tom už pracovalo, nebyla to tedy žádná novinka, pouze se to připravovalo v trošku jiném rozměru, než jsme to nakonec rozjeli.
Televize tedy nemají šanci to nijak rozporovat?
Nemají k tomu důvod.
Kolik má vlastně O2TV aktuálně zákazníků? Pokud tedy vezmeme všechny její verze včetně O2TV Go
178 tisíc.
A kam byste se chtěli díky těmto novým službám dostat? Kolik nových zákazníků byste chtěli získat?
Ze zahraničí víme, že průměrně 15 procent báze využívá funkcionalitu multiscreen – tedy sledování na dalším mobilním zařízení. To znamená, že když máme přibližně 180 tisíc zákazníků, tak nějakých 22 tisíc z nich bude tuto službu využívat. Jak rychle se tato novinka chytne na trhu v České republice, to by bylo věštění z křišťálové koule. Bavíme se rozhodně o desítkách tisíc zákazníků. A tomu věřím. Stávající vývoj je velice dobrý.
A váš osobní odhad? Padne letos hranice 200 tisíc zákazníků O2TV?
Tím by sen, o kterém jsem mluvil na začátku, měl moc hezký příběh a konec. Přeji si, aby jich do konce roku 200 tisíc bylo. Když ne, zvu vás na oběd.
Foto: Karel Choc, DigiZone.cz