Vlákno názorů k článku David Duroň: Potenciál růstu mobilní internetové reklamy je obrovský od :-) - Ano, máte pravdu - ale podobné praktiky jsou...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 14. 5. 2009 23:54

    :-) (neregistrovaný)
    Ano, máte pravdu - ale podobné praktiky jsou přinejmenším velice neférové.
    Navíc pokud kupec není úplný blb, dojde mu, že se jedná jen o hru s grafy a po náhlém raketovém růstu nastane ještě raketovější recese... Na ceně v poměru k napáchaným škodám na firmě to moc nemění.

    Taky je třeba si uvědomit rozdíl mezi podnikáním a "podnikáním". Podobně uměle získané výsledky dokáže doručit každý - pokud by mu nevadilo, že se v následujícím kvartále firma úplně položí, tak se dá aktuálně vypálit výnos i v řádu tisíců procent - minimálně stovek u každé firmy :-))
    Ale je to něco podobného jako když Vietnamec prodává falešné tepláky Addidas - prezentuje je jako něco, co ve skutečnosti nejsou ani z daleka.

    Zatímco na Vietnamce pamatuje zákon a je to poměrně snadno definovatelné. Na excesy ve finančních výsledcích a umělé nadhodnocování zatím ještě zákon není - to nic nemění na tom, že je to PRASARNA!!!
    Nakonec před pár lety ani tunelování nebyl zločin a tuneláři byli "početní podnikatelé" :-))) Osobně nevidím rozdíl mezi tunelováním a umělým nadhodnocením - de facto je to naprosto to samé...

    Bohužel "podnikání" pracuje rychleji než justice.
  • 14. 5. 2009 10:45

    R. (neregistrovaný)
    Když už tedy budeme používat spojení, že je něco o něčem, tak je to o tom, jaké kdo dostane zadání od zaměstnavatele (akcionáře, vlastníka firmy). Pokud někdo dostane zadání zvýšit obrat a snížit náklady, aby se firma lépe prodala, a splní to, tak svůj úkol splnil dobře.
    A uvědomme si, že majitelé Atlasu chtěli firmu dobře prodat, nešlo jim o nadšené výkřiky v diskusích, jaké má Atlas skvělé služby, nešlo jim o plynulý růst a zaměstnanost. A kupec je finanční, nikoliv strategický investor, takže tomu jde o totéž. Podnikání není filantropie, to je potřeba si uvědomit.
  • 14. 5. 2009 7:56

    :-) (neregistrovaný)
    Jenže ono to právě o těch letech ve firmě je!! Protože těžko můžu považovat za "úspěch", když se mi podaří na chvilku vyšvihnout výnos o pár desítek procent - pak odejít a za obrovský propad, který po mém odchodu vznikne obvinit současnou neschopnost firmy...
    --
    Když někde přijdu, vyrazím 50% zaměstnanců, napálkuju ceny - tak mi taky aktuálně vzroste výnos třeba i o 100%, ovšem poté bude následovat krutý propad -300%. Ale to já už tam přece nejsem a není to moje chyba :-DDDDDD

    Naopak, když je někdo na pozici 10let a dokáže firmu vést tak, aby dlouhodobě byla zisková, měla růst, vyhla se masivnímu propouštění - to je skutečný úspěch!!

    Náhlé vystřelení zisku o x procent je, jako když šarlán z sekty "Děti slunce nového milénia..." sebere nemocné paní chodítko se slovy "Choď sestro! Jsi zdravá!! Vidíte, už nepotřebuje chodítko, je naprosto zdravá!!!" Pak sebere prachy od užaslých příbuzných, přátel a zmizí neznámo kam.
    "Zázračně zdravá sestra" se sice za 30 minut vysype, ale on už tam nebude :-DDD
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).