Družstva byly legální viz JZD a stavební atd. ono se úplně vše nezakázalo, jen muselo být združeno a kontrolováno... Kutilové a meloucháři co dostávali prachy též nikdy nevymizeli a číšníci, zelináři, pumpaři atd. kapitola sama pro sebe... Ono ten komančovský (komunizmus nikdy nikde nebyl) tedy socilaistický systém měl a má mnoho podob viz i EU... stále je to o penězích různými způsoby vybíranými a kolujícími...
No právě - družstva, ne třeba OPBH. :-)
Ano, na dobové poměry to zase až tak strašné není, to by se našly daleko horší příklady (a i takové se dneska reprízují). Ale když se na to člověk podívá dnešníma očima, takových věcí si prostě všimne. Smutné samozřejmě je, když jsou podobně schematická a propagandistická některá dnešní dílka - nebo spíš ještě smutnější, protože dnes to nejde svést na politický nátlak.
Tak jste si "chlapci" pěkně pokecali, ale asi jste mezitím zapomněli, o čem tento článeček je.
Nevím, zda je u vás normální na oslavě narozenin místo blahopřání "prodrbat" ne samotného oslavence, ale diskutovat o "počůrávání" jednoho z bratrů a "zapomnětlivosti" sestry.
Jen první 3 názory se opravdu týkají slavícího ČT-D, ještě ve dvou dalších je o něm zmínka. Patří sem tedy ta zbývající více než čtyřicítka komentářů?
V článečku jsem ale nenašel informaci, proč je Déčko v Evropě až druhé a kdo je tedy na prvním místě, snad v šíření dětských pořadů? A jak toto pořadí vzniklo, kdo a jak ho vytvořil?
Z Pitavalu sice propaganda čouhá propaganda všemi směry (i když na dobové poměry spíš průměrně) a některé díly jsou vysloveně nudné (Cyklista, Exoti), ale IMHO má své kouzlo v tom, že na rozdíl od většiny detektivek a detektivních seriálů nezobrazuje extrémní situace a složitě vykonstruované zápletky, ale spíš realistické případy a jakž takž realisticky zobrazenou práci kriminalistů (realita bude nejspíš ještě o poznání méně zábavná). A i když už tam jednou dojde na automobilovou honičku, vypadá (z pohledu dnešní tvorby) naprosto přízemně a končí banálním nárazem do překážky (který pachatel nepřežije) místo toho, aby auto vylétlo do vzduchu, třikrát se převrátilo, spadlo na střechu a začalo hořet (a stejně ho ještě vytáhli živého).
Je možné, že právě ten kontrast s nerealisticky akčními a dramatickými dnešními seriály dneška je to, co přitahuje diváky, přestože seriál zase až tak dobře natočený není a některé herecké výkony taky nejsou nic moc (Krampol, Frej). O něco podobného se pokoušely třeba Případy prvního oddělení.
No ta generace dětí co tam hrála je dnes ve středním našem věku... Na hudbě, fotkách, filmech a dětech poznáš jak jediná spravedlivá veličina tj. čas utíká... Každopádně teď opakovali u Cibuláka výročí narozenin herečky co ztvárnila Hanču a pozvali k ní i Kubu z Krakonošských... a tam právě říkali, že v tý době se točilo fakt od srdce ač měli málo času kvůli lítáním mezi divadly atd. proto jsou ty dětské pořady stále napříč generacemi i tou vyrůstající novou... dobře vnímány... samozřejmě každý člověk je jedinečný a tedy nelze se zavděčit všem... kor těm co vyrůstají na počítačových zabijačkových jatkách...
A je vás chlapci mnoho. Já mám sice mnohem pozitivnější vztah k výše jmenovaným českým detektivkám, ale vzhledem k tomu, že člověk v tom množství neviděného, včetně oblíbenějších klasik, ke kterým se chci vrátit, se už zřejmě ani na tyto dílka nepodívám. Dnes jsem zaregistroval, že opakují Tajemství proutěného košíku, což považuji za výtečný dětský seriál. Je celkem zajímavé, že bavil naši mladší princeznu, zatímco tu starší to nebavilo.
Pravda je, že každý si ty pohodové seriály představujeme jinak, a nejde o to, na kolik se dílo shoduje s reálem. Já mám kupříkladu u Pitavalu problém téměř se vším. Přitom jsem názoru, že se tu za komára natočilo poměrně dost zdařilých klasických detektivek. Krom seriálů jako Hříšní lidé, Panoptikum nebo velmi povedené Dobrodružství kriminalistiky, například filmy s Hrušínským nebo Högerem.
Nejsem akční seriálovej... Mám rád pohodu, pokud možno klídek a tak různých dokumentů není nikdy dost... třeba na KinoSvět opakovali díl o smyslu Ekonomie... že je to zvrácený a špatně dopadne... a jiný přirodní a technický a historii lidstva která je plná honby za majetky a ničení všeho navzájem až po civilizacích zůstávají jen vykopávky či udivuhodné stavby atd. vynálezy.... Sleduji i nějaký filmy ale spíše komedie (Nova je pro mne už mrtvý odpad) či vyprávění typu Cibulkoviny a Kdo zhasne atd. neboť mezi jinými žánry se fakt vybírat nedá... už jsem vyrostl z tý éry kdy hltal kde co akčního atd. ze satelitů hlavně Turci, Francouzi a Taliání + v začátcích i němčouři... Jo seveřani jsou pro nás neznámá veličina ale sledoval sem i Nory se Švédy to co nepoužili v MAC (pokud nebylo kodovaný tak to šlo černobíle beze zvuku) 12GHz... měl jsem dvoupásmák, proto narozdíl od jiných sledoval Frantíky atd i na 12,5GHz... tenkrát byly běžný jen na jedno pásmo (s přidaným polarizátorem zvláš cívka) né jako dnes na celý 3 pásma vše vcelku...
Přesně tak. Westworld jsem tu, nejen já, nedávno vzpomenul. Americké sitcomy jsou přesně to, u čeho rád můžu vypnout a relaxovat. Zaoceánský humor je mi často blízký. Občas se v současné době podaří i Francouzům přijít s dobrou komedií. Skvěle jsem se bavil u filmu: Co jsme komu udělali? Je tedy pravda, že jestli něco chybí současnému francouzskému filmu, oproti době dávno minulé, jsou to právě komedie, v čemž má Kuky jistě pravdu. Z domácí scény mne za poslední čtvrt století rozesmála pouze porevoluční Česká soda, nějáká ta scéna Kaiser-Lábus a následně stand-up comedy Na stojáka. Je velmi vyčerpávající si vzpomenout, kdy jsem se naposledy zasmál u českého filmu, sitcomu. Jestli se nemýlím, tak to byl jistě některý z posledních filmů tvůrčí dvojice Svěrák-Smoljak a to je zatraceně dlouho.
Tak "Jedna noc" byla fakt super!! Už se těším na "Pustinu" předešlý "Mamon" mě taky bavil. Zajímavě se jeví podle traileru "Westworld". Nikdy mě moc nebavily mystery série ale "Penny Dreadful" považuji za TOP.
Neříkám, že úplně všechny seriály na HBO jsou výborné, ale většina je fakt super. Ovšem rozhodně nejsou pro masivní sledovanost. Člověk si k nim musí najít cestu.
Třeba již kultovní sitcom "Průměrňákovi" ten mě neskutečně baví. Ale podle dat sledovanosti na Prima Comedy žádná sláva, i když to je většinou nejsledovanější pořad dne.
Třeba se mýlím, Kuky, ale jestli to není tím, že si často vybíráš z těch nejvíce profláknutých titulů, o kterých se nejvíce hovoří (píše). Ta vizuální stránka, která je v současné době často v popředí, jde ovšem skvěle skloubit s dechberoucím dějem (napětím). Když jsem viděl novou Knihu džunglí, tak jsem byl unešen. Stejně jako u posledních Hvězdných válek. z kterých jsem měl původně (leč zbytečně) strach. Osobně například vnímám pozitivně současnou francouzskou tvorbu, která se po dlouhé krizi počínajíc devedesátkami, za poslední roky opět dostává na výsluní. Nemluvě o skandinávské tvorbě, která mne zatím tedy oslovuje pouze v žánru krimi-thriller, každopádně zásadně. Jako ideální klasickou detektivku se vším okolo, si z notoricky známých titulů, představuji poslední díly Moulina nebo italského Montalbana. Za současnou ideální krimi s dramatickým spádem a reálně vykresleným prostředím si představuji americké Narco či nedávný Temný případ. A co mne udělalo nyní největší radost? Největší radost mi udělal seriál Stranger Things. Dokázal mi vrátit dětství, ve smyslu toho nadšení z napětí, postav, atmosféry. Jinak i já mám slabost pro herce stříbrného plátna (zdaleka nejen francouzské). Rád přidám Trintignanta, Brasseura, Girardotovou, Venturu...
Dnešní Česká produkce je fakt o ničem... ač si za to ještě dávají mezi sebou různé ceny a sledovanost?... škoda slov... Jinak u těch zahraničních se jde cestou kvantity a tedy kvalita dostává na zadek... my se po nich opičíme... Teď jsem třeba na UHD bedně od LG... byl v krámě kde jim prodavač předváděl z BluRay nového Šílenýho Maxe a shodli jsme se všichny (střední generace) na tom, že je to jen vykradená předělávka s novými střihovými triky... Gibson byl důvěryhodnější a lepší tak jako v mnoha jeho starších věcech a generaci jeho vrstevníků který kdyby nebyli, tak není na co koukat... tak jako Funesovek, Gabéna, Belmonda a Delona atd. lidi své doby se nedá kvalitou zapřít... Pravda zamrznutí v čase ale ti noví lidé co? proletí jen jako meteor skoro bez povšimnutí (mraky digi triků, mejkapů, silikonů...) mezi tím, extrémním množstvím kterým se ten zábavný průmysl musí krmit aby ho bylo časově čím zaplnit... Ono ani ten Oskar pro Kapria není zas až tak nic mezi lidmi chváleno...
Ač s tebou souhlasím, že klasická díla, která zde zmiňuješ, jsou kvalitní, tak nejsem názoru, že by dnešní dílka byla méně kvalitní. Nevím z čeho takto usuzuješ, a jak až sleduješ současnou zahraniční tvorbu, tím pádem, z čeho pramení tvůj názor. Je to na delší diskusi a jistě je to věc názoru. Já jsem názoru tohu, že například současné zahraniční seriály jsou na vzestupu a často si jejich "zkrácené verze" dokážu představit i na kinoplátnech. Řeč je o seriálech s navazujícím dějem, často o 8.-13.dílech.
Mám tedy velký problém se současnou domácí tvorbou, kdy občas může jít i o celkem zdařilý počin, tak hercům nevěřím. Poslední případ, který se vyskytl jako jehla v kupce sena, byl snímek: Já, Olga Hepnarová. Má na tom zásluhu především polská herečka v hlavní roli, ale zajisté i duo mladých režisérů.
Jo už i profesionální kriminalisté (právníci a doktoři též začínají) se smějí a podivují nad tím kolik se toho natáčí a ve většině případů to s realitou nic nemá společného a navíc je známo, že je i politicky motivováno pouštění různý děl typu Zdivočelá země atd. Žádná oddechovka... Jo kdyby nebyl archív, tak fakt není co pouštět (doba kdy Železný přivezl to co se sledovalo jen přeshraničně či ze satelitů je fuč - vyčerpalo se to) protože ty staré věci i z ciziny viz Francouzké ač jsou x krát okoukaně přežvejkaný mají lepší kvalitu než to co se natáčí dnes... Došly náměty a tak se předělávají ty staré do jiných ještě horších kabátů a seriály... no ty jsou dělány jak na běžícím pásu aby se zaplácl čas... Dřive se vše dělalo pomaleji alo o to víc takový Pitaval, Hříšní lidé, Krakonoš, Křemílek atd. mají větší hodnotu než ty dnešní rychlokašáky "burčáky"...
S obsahem by asi byl o něco menší problém, kdyby se nehonila sledovanost. Byl by pestřejší, ale i tak by to byla spousta archivu, stejně jako na jiných klonech. 3 v podstatě plnohodnotné programy (ČT1,2 a nově celodenní Art) jsou na jednu TV moc. Zvlášť když by do nich neměla díky existenci těch zbývajících dávat zprávy, sport a pořady pro děti.
U ČT je smutné, že se mladému divákovi vzdaluje stále víc. Jsem názoru, že dnešní člověk v produktivním věku si nebude primárně hledat obsah pro svůj zobrazovač u klasických televizních stanic, nicméně veřejnoprávní televize by měla myslet na každého, napříč generacemi. To točení stoletých kriminálek po vzoru komerčních televizí je sice katastrofa, ale myslím, že ČT1 (pokud mluvíme o večerním prime-time) vaří z vody cíleně. Vezmi si, jaký má ČT obrovský archív a do exkluzivních časů se stále dostává desítka totožných titulů, u kterých je slušná sledovanost předem zaručena. Ovšem, se Zdivočelou zemí se to přespříliš přehnané nasazování nyní již nevyplatilo. Brzy do toho času půjdou televizní pohádky. V současné době je z ČT1 nejvíce zaprášený antikvariát od roku 89. Jediné osvěžení přichází bohužel pouze v premiérové dramatické tvorbě. Přitom patřím k lidem, kteří si vždy z tvorby ČT vyberou, nicméně za výkladní skříň ČT1 bych jim nakopal zadek. Myslím, že by s obsahem nebyl problém, kdyby si Dvořák nepřinesl z komerční sféry tu "nutnost" honit si u sledovanosti.
To jsem měl na mysli. Předpokládám, že stejně jako můžete zakoupit přenos z koncertu v SD (pokud to někdo ještě dělá), HD i UHD, můžete si zakoupit nějakou reportáž v nižší či vyšší kvalitě. Někdy to ale jak říkáte prostě nejde, což jepochopitelné. A vysloveně špatnou kvalitu videa ve studiu asi moc nevylepšíte...
Zpravodajství ve HD... no to lze mít studio kde se to odbavuje ale to co přichází z celého světa už tu kvalitu rozhodně mít nemůže... tedy ne na 100% prokud to nejsou vykecávačky poslaných reportérů natáčené profesionální technikou... vše ostatní je v nouzi různě autenticky narychlo pořízené čímkoliv je po ruce i amatérsky mobilem... a tam kvalitu nikdy nezaručíte a i přes skype ty zpožděné trhance obrazu se zvukem i rozlišení nic moc... takže ano Decko a Art by pokud je staršího data předělali přepisem záznamy na HD (tam ale nejde o 100% plnohodný) a ty nové už mohou být v HD rovnou tak to použít lze otázkou je jakou sledovanost má Art aby se to vyplatilo...