Vlákno názorů k článku Dělat televizi pro mladé je téměř sebevražda od anonym - Cituji : ,,Zvlášť zajímavé je sledovat osud televizí,...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 10. 1. 2010 9:11

    bez přezdívky
    Cituji : ,,Zvlášť zajímavé je sledovat osud televizí, které se zaměřily na nejlukrativnější cílovou skupinu mladých diváků. Podle mediálních agentur jsou takovou cílovou skupinou lidé ve věku od 15 do 54 let..."

    Takže ,,mladý divák" je 15-54 let. Hm...Dobrý. A co je potom tedy starý divák ?

    55 - 150 ????

    To si dělají srandu ?

    http://www.czso.cz/csu/redakce.nsf/i/nadeje_doziti_a_prumerny_vek

    Za druhé nedávno zde byla daleko adekvátnější informace a to převzatá ze serveru Lupa.cz který ji zase převzal z nějakého výzkumu. Bohužel, ač jsem si to tehdy četl minimálně 3x, dnes, když ho potřebuji, nepodařilo se mi ho dohledat...

    Nic, méně, bylo tam uvedeno, cca , přepíšu velmi volnými slovy tohle:

    Děti sledují TV daleko více, nežli se předpokládalo a v podstatě vede nad netem až někde do 13 let nebo tak přibližně, už nevím jestli přesně 13 nebo 12 nebo 14...To je jedno. Ale prostě u dětí televize nad netem vítězí.

    Pak nastupuje takové teenegerovské období počínaje pubertou a navazování kontaktů a hledání informací atd. A profesní záležitosti atd. Studium atd. A zde v tomto období NET jednoznačně bere televizi a vládne nad ní zase až asi někde do 35 let a zase už nevím jestli tam bylo přesně 35 nebo 37 nebo 32 nebo přesně kolik a je to jedno...

    Ale po té, tedy ještě před čtyřicitkou, zase NET propadá a zase nastupuje jednoznačně TELEVIZE, tedy je zahájen usedlý a bačkorový život, tedy partner/partnerka je zvolena, rodina založena a zabezpečena, kariera buď úspěšně nastartována nebo odepsána atd.

    A není už potřeba v podstatě nikde nic nahánět.

    Takže to, co vyplývalo z onoho článku mi přišlo asi 10x důvěryhodnější, nežli, co plyne z tohoto.

    Tento článek mně připadá jako by snad byl napsán v duchu Nova MTV, kteří zde spustili nehoráznou koninu a když na tom prodělají boty, tak dobře jim tak. Takže se teď bude všem vysvětlovat, jací jsou ti Nováci vlastně chudáci a jak to mají těžké. Houby.
  • 10. 1. 2010 11:02

    PV
    jojo na průzkum, že u dětí TV převažuje, jsem si taky vzpomněl. Myslím že článek problematiku hodně zjednodušuje. Například nevím jestli třeba film Superlhář včera na Barrandově kolem půlnoci byl pro cílovku kterou jim p.Potůček přisuzuje. Mimochodem mi poslední dobou připadá že program poměrně vylepšili. A i u primy je mluvit o neúspěchu v souvislosti stejného pokrytí v DVB-T vysílání předčasné, na to je totiž vypnutých analogových vysílačů moc málo.
  • 10. 1. 2010 15:20

    Jan Potůček
    Mladými diváky samozřejmě nemyslím děti, ale dvacetileté a starší, ekonomicky soběstačné a bonitní lidi, na které může cílit televizní reklama a můžou si inzerované zboží koupit za vlastní peníze.
  • 10. 1. 2010 16:05

    Laco Geleta
    To znamená, že televízia Prima urobila chybu, že sa začala orientovať na 15-54, kde títo bonitní ľudia sú? Mala snáď zostať na prestarnutom divákovi a to najlepšie nechať Nove? Nemyslíte si, že problém Primy nie je v cieľovke, ale v contente, ktorý ponúka?
  • 10. 1. 2010 16:54

    Jan Potůček
    Ne, je v nesmyslném soupeření o stejnou cílovou skupinu s hráčem jiné váhové kategorie. Je to stejné, jako kdyby boxer ve váhové kategorii do 80 kg boxoval se šampionem z váhové kategorie do 200 kg. Zkrátka nemá šanci.
  • 10. 1. 2010 17:58

    Laco Geleta
    Otázka je, prečo ľudia sledujú Novu? Odpovede sú dve:
    1. Sila zvyku. Divák sa naučil, že komerčná jednotka mu ponúka všetko, čo potrebuje.
    2. Prima neponúka atraktívny program a preto český divák nemá dôvod prepnúť na komerčnú dvojku.
    Pozrite sa na Slovensko. Markíza mala neotrasiteľnú pozíciu s úžasnými podielmi 60%. Pokrytie Markízy bolo približne 95% a pokrytie JOJ je niekde okolo 81%. Za posledné tri roky JOJ nemá problém dosiahnuť rovnaké podiely, ako Markíza. Zatiaľ nie vždy, ale darí sa jej celkom dobre. Povedal by niekto, že JOJ má šancu stať sa dvojkou na trhu?
  • 12. 1. 2010 11:03

    Milda
    Joj sice náskok Markízy ve sledovanosti neustále stahuje, ale je otázka zda-li to není za příliš vysokou cenu. Vysílat každý večer 2-3 premiérové seriály z vlastní produkce se nedá dlouhodobě utáhnout a navíc v současné době ;-)
    Problém Primy je, že nemá dostatek vlastních nápadů a spíš jenom kopíruje Novu. A proč by divák měl přepínat na napodobeninu pochybné kvality z Primy, když má podobný formát zažitý z Novy. Prima se musí odvázat a nabídnout to co jinde není, povedlo se jí to s VyVolenými nebo nyní s kuchařem či bulvárem Bočanové.
  • 12. 1. 2010 18:47

    Laco Geleta
    Vzhľadom k tomu, že majiteľ JOJ (J&T) má záujem túto televíziu (veľmi draho) predať, nemôže si dovoliť, aby bola stratová. A keďže zahraničné akvizície sú drahé, jediná možnosť je slovenská produkcia - a vyrábajú ju vo veľkých kvantách a veľmi lacno. Jediný drahý seriál je Keby bolo keby, kde vraj boli stratoví... Na rozdiel od Markízy, ktorá vlani pripravila jeden!!!!! predražený seriál Rádio, ktorý absolútne prepadol. A to Markíza zarába trikrát viac peňazí ako JOJ...
    To, že Prima má problém s vlastnou tvorbou, som tiež napísal. Nemyslím si však, že Vyvolení alebo bulvár v tej podobe o 20:00 a ešte aj dvakrát týždenne je tá správna cesta. S kuchárskou show súhlasím, ale je to príliš málo. Prima potrebuje lacný seriál (ale nie taký úbohý ako napr. Ošklivka Katka), ktorý by mohla vysielať viackrát týždenne plus postupne naberať ďalšie nové seriály z vlastnej produkcie...
    ...a samozrejme, nové, lepšie a kvalitné spravodajstvo, intenzívna práca s programovou štruktúrou, lepšia (modernejšia) grafika, intenzívnejší a originálny marketing a čo je veľmi dôležité, musí sa začať profilovať tak, aby bola jasne a na prvý pohľad odlíšiteľná od Novy...
  • 10. 1. 2010 12:46

    bez přezdívky
    Přesně tak. Jak může někdo považovat za mladého diváka 15-letýho i 50-letýho zároveň? Vždyť každý má úplně jiný přístup ke všemu, TV nevyjímaje. Ten výzkum, co byl nedávno zveřejněn, byl v tomhle více reálnější. Televize by měly začít rozlišovat podle prodrobnějších věkových kritérií a ne rozlišovat jenom na děti, dospělí a důchodce. Brát Internet jako médium 21.stol. bude nutnost. Ale stejně tak budou muset odhadnout, na koho zaměřit více Internet a na koho klasické TV vysílání.
  • 11. 1. 2010 11:22

    petrph
    Odpověď je že vůbec nelze nasazovat obchodní a reklamní modely z TV na internet. Ergo lze desítkami let propracovanými postupy připravit i odhadnout že když se určitá reklama pustí v TV dané zájmové skupině co furt sedí před bednou, tak x procent z toho zvedne telefon a hned si to objedná. Očekávat, že když se tatáž reklama spustí flashově přes celé okno přes web stránku, tak se stane totéž, je asi nereálné. Spíš se dá už dneska odvodit, kolik procent uživatelů má vypnuté reklamy v prohlížeči, kolik procent ta reklama obtěžuje a otráví, a kolik procent ťukne do vedlejšího okna a podívá se za kolik něco podobnýho prodává konkurence...
    A to už nemluvím o tom že většina těch uživatelů co říká, nač čekat až to bude v bedně, já si to stáhnu z internetu, si to stahuje nelegálně, a škodńý jsou všichni, kromě diváka..
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).