V diskuzi o Deset tipů pro dosažení deseti tisíc návštěvníků denně (1.) se většina lidí domnívala, že není možné na českém webu dosáhnout návštěvnosti 10 000 lidí.
Avšak v souvislosti s tímto článkem mě napadla možná zajímavější otázka. Kolik unikátních návštěvníků denně je potřeba pro komernční úspěch webu?
Otázku bych trochu specifikoval. Komerčním úspěchem myslím, že provozováním webu by se měli uživit 1-2 lidi. Dále pak si pod tímto webem představuji něco ve stylu lupa.cz, auto.cz apod. Zkrátka normální www stránky živě z reklamy - ne eshopy.
Podle meho nazoru (sam znam detailneji pouze dva podobne projekty, takze mohu poskytnout jen nazor) by mohlo odbornemu serveru stacit 2 000 az 2 500 unikatnich IP denne k tomu, aby byly pokryty naklady na provoz a zivilo to slusne dva lidi. Na prijmu se podili klasicka banner reklama, radkova reklama v textu clanku (vydavaji dva clanky tydne), PR clanky, sponzoring diskuznich sekci, zarazeni inzerenta do oborovych adresaru s moznosti prednostniho vyhledavani a konecne zapojeni "odbornych poradcu" inzerenta do diskuzi. Rozhodujicim faktorem vsak bude oblast pusobnosti a bonita cilove skupiny.