Vidíte-li problém jen v tom, že k pořízení takových materiálů je třeba trestného činu, pak je na místě otázka, jak tomu bude, až zcela věrohodně vypadající materiály půjde vytvářet bez čehokoli nezákonného. Při tom, jak pokročily počítačové triky ve filmu během posledních deseti let, to nemusí být tak daleko. Takže otázka zní: bude-li možné "natočit" věrohodnou dětskou pornografii čistě pomocí počítačové grafiky (a dospělých herců), bude výsledek takové činnosti stále nelegální?
Necitim se byt odbornikem na danou problematiku, nicmene myslim, ze srovnavas nesrovnatelne. Drzeni zbrane bych prirovnal spise k drzeni fotek. Ono "sukani desetiletych chlapecku" bych prirovnal ke strileni po lidech.
Podotykam, ze nejsem drzitelem zbrane ani sberatelem pornofotek deti. Tudiz je to pohled "outsidera".
Priznam se, ze jsem na rozpacich hodnotit jako trestny cin napriklad pocitacove vytvarenou detstkou pornografii (ci jeji sireni).
Tím nechci tvrdit, že je a priori špatně, že je zákon postaven zrovna takto. Jen bych rád znal důvod, proč tomu tak je.
Za druhé: tvrdíte, že dostupnost materiálů s touto tématikou probudí k aktivitě i ty, u nichž jsou příslušné sklony latentní. To je předpoklad, se kterým si netroufám polemizovat, protože opravdu nevím, zda je pravdivý - víceméně proto jsem tu svou otázku položil. Spíše bych řekl že ne, větší dostupnost materiálů s BDSM tématikou v poslední době AFAIK také nezpůsobila měřitelný nárůst trestných činů tohoto charakteru (upozorňuji na rozdíl mezi SM zaměřením a patologickou sexuální agresivitou (tedy tím, co vy nazýváte sadizmem), ty věci spolu souvisejí méně než by se na první pohled zdálo). Ale pokud tomu tak opravdu je, není tomu tak i u té patologické sexuální agresivity nebo násilných sklonů obecně? A nemělo by se potom ze stejných důvodů volat po regulaci scén znásilnění a násilí v kultuře obecně?
Přiznám se, že mám pocit, že určitý rozdíl tu je. Ale opravdu mne nenapadá, jak bych ho rozumově zdůvodnil. Proto se na to ptám, i když vím, že na některé lidi mohou takové otázky působit jako červený hadr.
To je argument úplně mimo; každý normální člověk, který si chce přečíst Mein Kampf třeba kvůli pochopení historických souvislostí samozřejmě ví, že zabíjet Židy je pitomost, náckům komentář nepomůže a ostatní lidi Mein Kampf nezajímá. U nás dopadl ten soud jak dopadl ne z toho důvodu, že by vydání oné knihy bylo tak odsouzeníhodné nebo dokonce nebezpečné, ale z důvodů mně zcela nepochopitelných.