Můj postoj je jednoznačný: Doma jsem pevnou linku zrušil před měsícem (internet přes domovní síť). V kanceláři jsem zatím čekal v bláhové a naivní naději na funkční ADSL za rozumnou paušální cenu kolem 1000Kč za měsíc, ale asi pořídím bezdrát a tu nadbytečnou pevnou linku zruším taky. Ať se na těch drátech třeba ...houpají sami! Stejně všichni zákazníci používají mobily, fax je buržoazní-tedy vlastně socialistický přežitek a k ničemu jinému už pevná linka stejně není!
dobre vam tak. ja bydlim cca 15 kilaku od Prahy, ovsem pravne jsem porad ve Strednich Cechach. Takze kdyz volam do Prahy, je to mezimesto. K cemu mi je, ze za cenu mistniho hovoru muzu volat na druhy konec tohohle divnyho uzemniho celku s dirou uprostred? Ja potrebuju volat hlavne do Prahy!
takze my budeme jedini, kdo na tom vydelame :) haaha
no jo, jenze ted si uvedomuju - kdy jsem naposledy pouzil pevnou linku na neco jineho nez dialup? pred sto lety? asi nekdy v dobe, kdy jsem poslal posledni normalni dopis :))
Tak se mi po vichrici tady v Praze zacal modem pripojovat
misto obvyklych 50-52kbps jenom 33.6kbps, tak jsem zavolal
na hlaseni poruch a zavadu nahlasil... Do te doby mi to
prislo vsechno fajn, vsichni byli prijemni a ochotni, az se
mi to zdalo podezrele...
No jo, pak mi zpatky zavolal technik, ze linka je v poradku
a uplne v idealnim stavu. A kdyz jsem mu zopakoval, ze se
pripojuju jenom 33.6, tak mi suse oznamil, ze to je vlastne
na pevnou linku uzasna rychlost a ze garantovana rychlost
na analogove lince je 9.6kbps a ze kdyz chci neco rychlejsiho
tak si mam poridit euroISDN...
Z dost dobře informovaných kruhů jsem zaslechl, že telekomunisti schválně degradují normální linky zařazením undukčních cívek do vedení, aby lidi donutili přejít na dnes už technologicky zastaralé ISDN, ev. pronájem digitálních okruhů.
Poměr meziměsto-místní 1:2 mohl platit před přečíslováním, myslím si, že po přečíslování se daný poměr velice snížil a bude se spíše blížit hodnotě 1:4(1:3). I tak by pak jednotná cena za minutu byla blíže 2,-Kč (cca 1,95,-Kč).
Já bych se neradoval a souhlasím s p. Peterkou, protože jsem doposud nikde nečetl, že by Zmrdocom chtěl zachovat celkové výnosy z období po přečíslování, protože ty nejsou a ještě dlouho nebudou známy. Pokud snad se cena bude blížit vašemu odhadu, pak za cenu zdražení předraženého paušálu o 30%! Ale určitě zvýší kredit o 15%, aby zlikvidovali konkurenci... Prostě to bude guláš, aby tomu nikdo nerozuměl a Zmrdocomu neklesl zisk.
Moc těm telekomunistickejm šéfům ani nezávidím: ať udělají, co udělají, díky své minulé krátkozraké politice přijdou budou dál jen ztrácet. Ať zvednou paušál, sjednotí město-meziměsto, zavedou "paušál" na intenet nebo cokoli jinýho, zase část zákazníků odhlásí linky s nesmyslně vysokým paušálem bez protislužby, další se opět víc spolehnou na mobily. Ten kdo potřebuje internet, už má (nebo si pořídí) bezdrát nebo nějakou alternativu.
Proč to všechno? ČTc má zakazníky u prdele. Kdyby to byla dojná kráva, ČTc by jí už dávno ufikl i vemeno, jen aby toho dostal víc. Tak to je i se stávajícími zákazníky - čím je jich míň, tím víc je chce oholit, tím je jich zase míň... A aby nabídl rozumné služby, které ve všech okolních státech fungují, tak to ani náhodou.
Milý p.Peterko,
rád bych Vám především poděkoval, Vaše články jsou jedno z mála, co se na webu ještě dá číst.
Myslím, že pro hodnocení úspěšnosti Telecomu je zejména třeba zjistit jeho existující podíl na sumě provolaných minut. Jinak řečeno, s peněžitými výnosy se dá určitou dobu čarovat (než se ucho navyšování paušálů utrhne), ale úspěšnost Telecomu lze nyní hodnotit již jen vůči tomu, jak se mu daří udržet či neudržet na celkovém trhu provolaných minut, popř. jak se mu daří na jiných nový trzích, např. internetového připojení. Otázka je, zda-li tyto hodnoty alternativní a mobilní operátoři uvádějí, takže to může být nemožné zjistit.
Např. pokud Telecomu klesl počet stanic, tak je docela logické, že vzrostl počet provolaných minut na stanici, protože odešli ti nejméně volající k mobilním operátorům, ale o úspěchu je sporné mluvit, již existující infrastruktura nyní leží ladem.
Problém Telecomu je v tom, že volí cestu šponování cen u svých zákazníků, namísto toho, aby jim nabídl nové technologické služby. Chápu, že to nemusí být lehké rozhodnutí "kanibalizovat" si vlastní trh novou hi-tech, ale spokojené zákazníky Telecom spíš nemá a asi mít brzy ani nebude.
Zmrdocom dojí monopol na přístupových sítích, co se dá, než ho EU přinutí k ULL. Nečekejte žádné zákazníky požadované moderní služby, to by znamenalo práci a investice. Dočkáte se pouze zvýšení paušálu. V něm sice bude vyšší kredit na volné minuty, ale ne kvůli svým zákazníkům-rukojmím, to bude pouze vzdálený závan konkurence v českých telekomunikacích. Zmrdocom takto totiž separuje domácnosti a menší firmy od služeb konkurence přes CS a CPS...