Digimedia drží prst na tepu doby, Skylink má nový ceník a Stream sází na vlastní obsah

28. 5. 2016
Doba čtení: 9 minut

Sdílet

Autor: AČRA-MK
TÝDENNÍ REVIZE – Středeční konference Digimedia 2016 probrala snad všechna klíčová témata ohledně digitálního vysílání, Skylink představil nový ceník a plány internetové televize Stream.cz představil v rozhovoru její šéfproducent Lukáš Záhoř.

Digimedia 2016 představila klíčové trendy televizní i rozhlasové digitalizace

Konference, kterou organizuje Asociace českých reklamních agentur, se kromě zahraničních hostů ze společností, jako je Evropská vysílací unie, satelitní platforma SES Astra nebo firmy Dolby, zúčastnili i vrcholní manažeři českých médií, zástupci státních orgánů, regulačních úřadů a dalších institucí. Diskuse se věnovala televizi jako fenoménu, který podle prezentovaných výzkumů sleduje stále více diváků v reálném čase.

Jednotlivé diskusní bloky se ale nevěnovaly jen televizní digitalizaci, nejbouřlivější diskusi vyvolala otázka rozhlasové digitalizace a související spor mezi komerčními vysílateli sdruženými v Asociaci provozovatelů soukromého vysílání a veřejnoprávním Českým rozhlasem. Pozornosti diskutujících neunikla ani aktuální problematika přechodu na nový standard pozemního vysílání DVB-T2. Debata tak nevyhnutelně sklouzla i k budoucnosti pozemní platformy, lineárního vysílání a placených služeb. Možnou budoucnost pak reprezentoval třeba panel věnovaný hybridní televizi nebo možným distribučním modelům pro exkluzivní audiovizuální obsah.

Záznam z konference Digimedia 2016 je dostupný na webu České televize.

Shrnutí konference Digimedia 2016, kterou můžete zhlédnout i v iVysílání České televize

Výběr z prezentací, které zazněly na konferenci Digimedia 2016

Digimedia 2016: Statistika nuda je, má však cenné údaje

DAB+ versus FM, ČRo a ČRa proti APSV – a jaké je prosím skóre?

Skylink představil nový ceník, platný od července

Od 1. července se v nabídce Skylinku přestane objevovat programový balíček Mini a nebude možné si jej nově předplatit. Stávající zákazníci, kteří mají tento balíček předplacen, budou ke konci června bezplatně převedeni na vyšší balíček Smart, který nabízí navíc jedenáct programů. Důvodem pro ukončení poskytování balíčku Mini je podle vyjádření Skylinku klesající zájem nových i stávajících zákazníků, kteří v drtivé většině nyní upřednostňují nový balíček Smart spuštěný od letošního březnu.

Nový ceník platný od 1. července najdete na webu provozovatele. K 1. červenci pak bude z balíčku Smart vyřazen sportovní program Nova Sport 1, který nadále zůstane pouze ve vyšších balíčcích. Ke stejnému dni bude balíček Smart, stejně jako balíčky Multi, Kombi, Multi HD, Komplet a Flexi 7, rozšířen o program AXN.

Skylink uvolní do konce června AMC a Sport 1 a ukončí prodej balíčku Mini

Skylink hlásí nové parametry pro CS Film, na původní pozici ho nahradí AMC

Česká televize spustí HD vysílání ČT 24, Artu a Déčka až v listopadu

Důvodem posunu z původně ohlášených prázdninových termínů až na listopad je značné množství výjimečných sportovních událostí, jako je fotbalové Euro a letní olympiáda v brazilském Riu de Janeiru. Vysílání uvedených kanálů bude dostupné divákům satelitu Astra na 23,5 stupně, uvedl ve svém vystoupení v rámci konference Digimedia 2016 generální ředitel České televize Petr Dvořák.

Původní smlouvy s operátorem končily v červenci, Česká televize je prodloužila do konce října. V pozemním vysílání se s novými HD kanály České televize počítá až při vysílání ve formátu DVB-T2. U kabelových operátorů se nic měnit nebude, upřesnil pro server DigiZone technický ředitel České televize Ivo Ferkl.

Ředitel ČT Dvořák avizoval spuštění HD programů ČT 24 a ČT:D začátkem listopadu

ČT prodlouží satelitní vysílání v SD o čtyři měsíce. Chce dát divákům více času

 

Autor:

Petr Dvořák v diskusním panelu na konferenci Digimedia 2016

Stream.cz navyšuje investice do obsahu, láká ho oblast thrilleru

Stream představil tento měsíc svůj zatím nejambicióznější projekt, nový seriál Žrouti uvedly dvě samostatné kuchařské show a překvapením prý ještě zdaleka není konec. Videoserveru, který patří mezi vlajkové projekty tuzemské internetové jedničky Seznam.cz, evidentně s jídlem roste chuť a vývoji vlastních formátů se chce do budoucna věnovat ještě intenzivněji. Dnes tvoří vlastní produkce více než 95 procent obsahu internetové televize Stream.cz. Jeho provozovatelé ale zatím neplánují přístup k videím zpoplatnit. Český uživatel prostě není zvyklý platit, maximum možného je platba za SMS na Uložto.cz, což funguje jako specifická forma odpustku. Schéma „já přece platím, tak to musí být legální“ je zničující pro všechny podobné služby, myslí si šéfproducent Lukáš Záhoř.

CIF25

Celý projekt tak dokáže uživit prodaná reklama. Dominantní je samozřejmě videoreklama, u které jsme doteď využívali jen jeden spot před epizodou. Před nedávnem jsme nasadili reklamu uprostřed obsahu, kterou chceme v rámci nově vznikajících pořadů zohlednit i dramaturgicky, plánuje Záhoř. Zaplatí vůbec jedna reklama odvysílaná před každou epizodou některého z jejich seriálů jeho výrobu? Na to není jednoznačná odpověď, protože některé pořady jsou levnější a některé dražší. A zároveň záleží na tom, kolik zhlédnutí generují, kolik se reálně odtočí reklamy a za jakou cenu je tato reklama prodána, vyjmenovává Záhoř.

Lukáš Záhoř: Stream nechce a ani nemůže být druhým YouTube

Autor článku

Od roku 2016 do února 2019 vedl DigiZone.cz. Do redakce přišel z týdeníku Marketing & Media. V minulosti působil jako marketingový manažer Českého rozhlasu, redaktor týdeníku Strategie nebo reportér pořadu Občanské judo.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).