Digimedia 2016 představila klíčové trendy televizní i rozhlasové digitalizace
Konference, kterou organizuje Asociace českých reklamních agentur, se kromě zahraničních hostů ze společností, jako je Evropská vysílací unie, satelitní platforma SES Astra nebo firmy Dolby, zúčastnili i vrcholní manažeři českých médií, zástupci státních orgánů, regulačních úřadů a dalších institucí. Diskuse se věnovala televizi jako fenoménu, který podle prezentovaných výzkumů sleduje stále více diváků v reálném čase.
Jednotlivé diskusní bloky se ale nevěnovaly jen televizní digitalizaci, nejbouřlivější diskusi vyvolala otázka rozhlasové digitalizace a související spor mezi komerčními vysílateli sdruženými v Asociaci provozovatelů soukromého vysílání a veřejnoprávním Českým rozhlasem. Pozornosti diskutujících neunikla ani aktuální problematika přechodu na nový standard pozemního vysílání DVB-T2. Debata tak nevyhnutelně sklouzla i k budoucnosti pozemní platformy, lineárního vysílání a placených služeb. Možnou budoucnost pak reprezentoval třeba panel věnovaný hybridní televizi nebo možným distribučním modelům pro exkluzivní audiovizuální obsah.
Záznam z konference Digimedia 2016 je dostupný na webu České televize.
Shrnutí konference Digimedia 2016, kterou můžete zhlédnout i v iVysílání České televize
Výběr z prezentací, které zazněly na konferenci Digimedia 2016
Digimedia 2016: Statistika nuda je, má však cenné údaje
DAB+ versus FM, ČRo a ČRa proti APSV – a jaké je prosím skóre?
Skylink představil nový ceník, platný od července
Od 1. července se v nabídce Skylinku přestane objevovat programový balíček Mini a nebude možné si jej nově předplatit. Stávající zákazníci, kteří mají tento balíček předplacen, budou ke konci června bezplatně převedeni na vyšší balíček Smart, který nabízí navíc jedenáct programů. Důvodem pro ukončení poskytování balíčku Mini je podle vyjádření Skylinku klesající zájem nových i stávajících zákazníků, kteří v drtivé většině nyní upřednostňují nový balíček Smart spuštěný od letošního březnu.
Nový ceník platný od 1. července najdete na webu provozovatele. K 1. červenci pak bude z balíčku Smart vyřazen sportovní program Nova Sport 1, který nadále zůstane pouze ve vyšších balíčcích. Ke stejnému dni bude balíček Smart, stejně jako balíčky Multi, Kombi, Multi HD, Komplet a Flexi 7, rozšířen o program AXN.
Skylink uvolní do konce června AMC a Sport 1 a ukončí prodej balíčku Mini
Skylink hlásí nové parametry pro CS Film, na původní pozici ho nahradí AMC
Česká televize spustí HD vysílání ČT 24, Artu a Déčka až v listopadu
Důvodem posunu z původně ohlášených prázdninových termínů až na listopad je značné množství výjimečných sportovních událostí, jako je fotbalové Euro a letní olympiáda v brazilském Riu de Janeiru. Vysílání uvedených kanálů bude dostupné divákům satelitu Astra na 23,5 stupně,
uvedl ve svém vystoupení v rámci konference Digimedia 2016 generální ředitel České televize Petr Dvořák.
Původní smlouvy s operátorem končily v červenci, Česká televize je prodloužila do konce října. V pozemním vysílání se s novými HD kanály České televize počítá až při vysílání ve formátu DVB-T2. U kabelových operátorů se nic měnit nebude,
upřesnil pro server DigiZone technický ředitel České televize Ivo Ferkl.
Ředitel ČT Dvořák avizoval spuštění HD programů ČT 24 a ČT:D začátkem listopadu
ČT prodlouží satelitní vysílání v SD o čtyři měsíce. Chce dát divákům více času
Stream.cz navyšuje investice do obsahu, láká ho oblast thrilleru
Stream představil tento měsíc svůj zatím nejambicióznější projekt,
nový
seriál Žrouti uvedly dvě samostatné kuchařské show a překvapením prý
ještě zdaleka není konec. Videoserveru, který patří mezi vlajkové
projekty tuzemské internetové jedničky Seznam.cz, evidentně s jídlem
roste chuť a vývoji vlastních formátů se chce do budoucna věnovat ještě
intenzivněji. Dnes tvoří vlastní produkce více než 95 procent
obsahu internetové televize Stream.cz. Jeho provozovatelé ale zatím
neplánují přístup k videím zpoplatnit. Český uživatel prostě není
zvyklý platit, maximum možného je platba za SMS na Uložto.cz, což
funguje jako specifická forma odpustku. Schéma „já přece platím, tak to
musí být legální“ je zničující pro všechny podobné služby,
myslí si šéfproducent Lukáš Záhoř.
Celý projekt tak dokáže uživit prodaná reklama. Dominantní
je samozřejmě videoreklama, u které jsme doteď využívali jen jeden spot
před epizodou. Před nedávnem jsme nasadili reklamu uprostřed obsahu,
kterou chceme v rámci nově vznikajících pořadů zohlednit i
dramaturgicky,
plánuje Záhoř. Zaplatí vůbec jedna reklama odvysílaná před každou epizodou některého z jejich seriálů jeho výrobu? Na
to není jednoznačná odpověď, protože některé pořady jsou levnější a
některé dražší. A zároveň záleží na tom, kolik zhlédnutí generují, kolik
se reálně odtočí reklamy a za jakou cenu je tato reklama prodána,
vyjmenovává Záhoř.