Vlákno názorů k článku Digitalizace po česku: státu chybí kompetence, výrobcům jistoty a poslancům osvěta od Jan Kálal - Říkal jsem si, že se to stane, a...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 29. 11. 2006 8:23

    Jan Kálal
    Říkal jsem si, že se to stane, a stalo. Z věty poslance Bratského mi vypadlo slovo ekonomicky. Fragment tedy správně zní: "Česká republika rozhodně nemůže přechod na digitální vysílání ekonomicky zvládnout sama." Vzhledem k tomu, že Radiokomunikace, Telefóniku O2 a další společnosti ovládá zahraniční kapitál, zas tak sama ČR na věc není.
  • 29. 11. 2006 7:55

    prudic (neregistrovaný)
    "Česká republika rozhodně nemůže přechod na digitální vysílání zvládnout sama."
    A kdo to doprsakr za nas jako udela? Nechteli byste aby soudruh kapitalista z USA nam prostrednictvim nejake napul Bahamske spolecnosti rikal jak se to ma delat? Pokud nejsme schopni ani neklast odpor Ceske televizi, ktera digitalizuje pres to, ze mame CTU, RRTV a moc soudni, ktera nepripomina ani tak sneka, nebo zelvu, ale spise raka, ktery se pohybuje dozadu, tak to muzeme zabalit a vylezt z5 na stromy.
    Nebo jak jsem jiz zde mnohokrat radil, vyhazet do Vltavy masovy obsah Hradu, snemovni ulice, a zastavit se az nekde u Berouna.
  • 29. 11. 2006 8:38

    prudic (neregistrovaný)
    S tim celkem nesouhlasim. Radiokomunikace si nechavaji platit za sireni signalu. Nikdo jiny dnes masove pozemne nevysila. V poplatcich za sireni jsou zakomponovany i odpisy, naklady na udrzbu, i primereny(?) zisk. No a ten zisk uz minimalne 15 let se kumuluje a vytvari rezervu na zavedeni techniky, ktera bude schopna vysilat digitalne. Posleze se z radove mensiho zarizeni, s mensim vykonem, bude soucastne vysilat misto dnesniho jednoho programu programy 4 nebo programu 5 jako dnes. Cimz klesnou naklady na sireni programu. Provozovatel muxu bude tedy moci nabidnout televizim nizsi cenu za sireni.
    Kde jste sakra prisli na to, ze to ekonomicky nezvladneme? Kdo je zde padly na hlavu? Jak dlouhou projektovanou zivotnost maji jeste stavajici analogove vysilace (zvlast mne zajima CT1)? Nedela si z nas nahodou nekdo srandu?
  • 29. 11. 2006 9:12

    radon (neregistrovaný)
    naprostý souhlas.
    Digitalizace znamená více programů a tzn více platících vesměs komerčních subjektů .. nevím co tady řeší, to není o tom, že nejsou peníze na přechod, ale o tom že nespadly prachy do těch správných (úřednických) kapes případně obava, že by přestaly téct do jiných (nováckých) kapes.
  • 30. 11. 2006 17:30

    prudič (neregistrovaný)
    Koukám, že tvé znalosti o tomto procesu jsou nevalné asi by jsi měl zajít do té školy a nechat si tom zas vysvětlit. Být tebou tak se raději již nevyjadřuju neb co reakce to kravina.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).