Dobrý den,
fungovalo to úplně normálně. Na základě výsledků a kapacity školy/oboru mohla nastat jedna z následujících možností.
1. uchazeč splnil kritéria pro přijetí, byl přijat. Zájem o studium potvrdil odvezdánním zápisového lístku. Pokud tak neučinil od nějaké doby, přišel o nárok na místo.
2. uchazeč splnil kritéria pro přijetí, ale v pořadí byl na nižším místě, než byla kapacita školy. Dostal informaci o nepřijetí s odůvodněním, že sice splnil kritéria pro přijetí, ale nemohl být přijat z kapacitních důvodů. Mohl podat odvolání proti rozhodnutí, což mnozí udělali.
3. nesplnil kritéria pro přijetí. Dostal rozhodnutí o nepřijetí s odůvodněním, že nesplnil kritéria. Mohl se odvolat proti tomuto nesplnění kritérií.
Pokud někdo dělal zkoušku v náhradním termínu, tak pro něj škola musela držet místo a v kategorii 1. místo 30 uchazečů přijala jich 29.
Po náhradní zkoušce se doplnil do pořadí i tento uchazeč, vidělo se, jestli je do třicátého místa a je přijat podle 1. možnosti. Pokud ne, dostal rozhodnutí o nepřijetí podle 2. nebo 3. možnosti.
Pokud přijat nebyl, tak jeho místo se uvolnilo a byl místo něj přijat uchazeč z možnosti 2., který podal odvolání a z těch, co podali odvolání, se umístil na nejvyšším místě.
Stejně tak, jako když se uvolnilo místo, protože ten co byl první byl přijat i na druhou školu, na kterou dával přihlášku a rozhodl se jít studovat tu. Pak zase jeho místo bylo uvolněné pro toho, kdo podal odvolání a je umístěn nejvýše z těch, co podali odvolání.
(V reálu je to trochu složitější, ale základní princip fungoval takto).
A pokud jsme už řekl, že půjdu studovat na školu A, ale pak na základě odvolání mne vzali i na školu B a já chci raději tam, tak jsem řekl škole A, že tam studovat nepůjdu, přendal zápisový listek na školu B.
Tím se na škole A uvolnilo místo a vzali dalšího ze 2. skupiny uchazečů na základě
odvolání. A tak dále. Takže trvalo dlouho, než se to usadilo. Na to všechno musí mít zákonní zástupci nějaké termíny (za mne i až docela krátké), takže to také nešlo úplně urychlit.
A do toho začali neobsazené školy vypisovat druhá kola (ne termíny, kola) přijímacího řízení a tím tam v tom nastal další zmatek a běhání rodičů s přihláškami a zápisovými listkami sem tam v panice najít alespoň nějakou školu, kam se moje dítě dostane. A ona ho pak klidně v průběhu těch odvolání/přijetí mezi tím mohla vzít jedna z těch původně vybraných škol.
Ono to v té elektronické podobě bude probíhat podobně, jen to pořadí bude vybrané rovnou, takže odpadne dodatečný koloběh odvolávání, přijímání a přenášení zápisových lístků, protože to vlastně udělá algoritmus.
Blábolíte tady akorát vy. V případě, že byl nějaký uchazeč s náhradním termínem, mělo ve výsledkovce příznak "přijat" o jednoho uchazeče méně. Tady je to třeba vidět: https://www.matematickaberuska.cz/vysledky/2023/Praha/st%c3%a1tn%c3%ad/www.gyarab.cz/PG_-_shoda_-_v%c3%bdv%c4%9bska.pdf. 30 přijímali, 29 přijato, jeden náhradní termín. Co psali tomu 30. nevím, ale pravděpodobně normální "nepřijat".
Rodičů se klidně poptejte, na tom, že v 2. kole se podávalo neomezeně mnoho přihlášek (a často to bylo třeba 10) to nic nemění.
Náhradní termín samozřejmě je, a předloni (i loni) byl 10./11. 5. Není to "poté, co školy naplní stavy," škola v případě, že má uchazeče s náhradním termínem, musí těmto držet místo.
> osobne dostavit na prislusnou skolu,a vzdy 14 dnu cekat, zda syna vemou, a teprve pak mohl jit na dalsi skolu
Prdlajs, v 2. (a dalším) kole šlo dát přihlášek kolik chcete třeba na všechny školy najednou.
Náhradní termín samozřejmě je a býval, v minulých letech se pro tyto lidi držela volná místa už v prvním kole, letos bude náhradní termín ještě před zveřejněním prvních výsledků. V principu je nutno absenci zdůvodnit a nemůže to být s velkým odstupem po standardním termínu. Letošní kalendář třeba na stránkách Cermatu:
https://prijimacky.cermat.cz/menu/jednotna-prijimaci-zkouska
Asi bych do toho (ve vlastním zájmu) neměl rejsnit, ale když si představím ta cvičení se zrcadlovkou a fotošopem, která potřebuji udělat pokaždé, kdy někdo trvá na konverzi z papíru... - tak mi připadá, že čistě elektronická komunikace e-mailem (nebo, mezi institucemi, datovkou), kam by škola vyexportovala přehled známek a poslala to jiné škole (apod.), by byla o několik řádů bezpečnější a o řád pohodlnější pro všechny zúčastněné.
Jasně, dalo by se to prohnat Czech POINTem, ale to nic nemění na tom, že je tam papírové médium, se kterým se (teoreticky) dá manipulovat, takže byt o bylo skoro stejně málo bezpečné, zato mnohem méně pohodlné.
Lékařské potvrzení, stejně jako vysvědčení nebo potvrzení o prospěchu od školy čistě v elektronické podobě patrně nezískáte, abyste byl schopen se skenování papírů vyhnout :-) Rozdíl je tak jen v tom, že při podání přihlášky přes DiPSy se podateli a priori věří, kdežto u podání přes datovku ne, tam stát trvá na konverzi přes Check POINT.
Kolega si to uzival predloni. Jeho synator (same jednicky na ZS) nezvladl prijimacky. Nejakou nepatrnou roli v tom hralo i to, ze je sel delat se 40tkami nadopovany prasky. On totiz zadny nahradni termin neni. Tedy .. je .. po te, co skoly naplni stavy. To je dobre ze?
Mno pri hledani volneho mista to vypadalo tak, ze se musel osobne dostavit na prislusnou skolu,a vzdy 14 dnu cekat, zda syna vemou, a teprve pak mohl jit na dalsi skolu. Takze tim stravil nejake 3 mesice, nez nasel volne misto.
Fanc Josef a vsichni jeho byrokrati se musi chechtat ...
To je podstatně horší, než jsem očekával.
Reálně totiž nemám tiskárnu (nepotřebuji...) a v práci nám je, v rámci paper-less office
ruší (respektive tisknout mohou jen manageři, což nejsem.
Takže, jak vidím, ta elektronická komunikace spočívá ve složitém
přihlášení identitou do systému, tisku e-mailu (naštěstí tu máme copy-centrum), konverzi dokumentů na poště (Czech POINT), případně scanování potvrzení (copy-centrum) a odnášení dokumentů na školu, protože tam se dostanu snáze, než na tu poštu.
Pak se budu složitě
opakovaně hlásit někam do systému, abych se dozvěděl, kdy se má dítko kam dotavit vyplnit testy, a následně tamtéž dva týdny kontrolovat, že neuspělo...
To věru není systém hodný 21. století, to je pouze digitálně realizovaný a centralisovaný sen úředníka z konce 19. století, který konečně dostal něco rychlejšího, než jsou dopisy a kartotéky!
" oblast školství dostat z roku na rok na úroveň 21. století"
Vazne? Kdyz jsem nekdy v letech 90tych delal prijimacky na stredni skolu, tak byly vysledky dostupne do 2 hodin po ukonceni prijimacek. Zcela neelektronicky na nastence ve vestibulu prislusne skoly.
Nikdo nemusel 14 dnu cekat.
Prihlasky se podavaly taktez zcela neelektronicky, a nikdo kvuli tomu nemusel nikam jezdit.
Narozdil od soucasneho stavu pak ten druhy termin (na jine skole) nebyl nikdy druhy den, ale nejdrive za tyden, spise 14 dnu az mesic. A kupodivu, opet narozdil od stavajiciho stavu, jeste hralo roli i to, jake mel dotycny prubezne znamky na zakladni skole, coz je aktualne uplne jedno, a musi byt prijat i v pripade, ze by propadal, protoze 2,5% ...
Skoly ktere nenaplnily kapacitu pak kupodivu poradaly nejake doplnujici kolo, a na to jestli maji misto se stacilo zeptat telefonicky. Zazracna technologie ...