Názory k článku Digitalizace rádií prý vzbuzuje přehnaná očekávání

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 20. 3. 2009 14:51

    bez přezdívky
    No, testy provádělo Dance rádio, Proglas a ČRo, ne ? Tak asi tihle tři, jako první. Jinak by nejspíše, ty testy, nedělali ?
  • 20. 3. 2009 14:49

    bez přezdívky
    To buďte rád, že tam chytíte kvalitní rozhlas od civilizovaných západních sousedů !!! Bohužel to s DABem asi nebude tak dobré jako s FM, které jde chytat dále do vnitrozemí, a tak tady v centru Čech budeme odkázání jen na satelit, který si ale člověk v autě nebo venku nepustí :/

    DAB v českém podání totiž stejně budou hrůzy jako Blaník, Hitrádia, Impuls a Evropa 2 a jejich klony - FM zazdili dokonale, s DABem to zvládnou taky... Jestli DAB něco přinese, tak možná lepší pokrytí např. Beatu nebo Coutry, ale nové kvalitní projekty v českém éteru??? To jistě ne.

    A ještě: Když píšu do diskuze, snažím se o nějakou úroveň vyjadřování. Pokud je mi známo, tak máme za sousedy Němce, Rakušany, Poláky a Slováky. Ozačujme je tak tedy...
  • 20. 3. 2009 15:28

    bez přezdívky
    Tak asi měli rádi skopové, zase jsou tací, co pojídají žáby, tak se jim říká Žabožrouti, z toho bych vědu nedělal. Čechům se zase říká jak ? Vepřové hlavy ?

    Jde o jinou věc. Cituji:

    ,,Digitalizace rádií není zatím u nás ani ve hrubých obrysech. Očekávání jsou ale značná - zejména posluchači a potenciální provozovatelé, kteří jsou teď mimo rozhlasový trh, vkládají do digitalizace značné naděje..."

    No, ono asi nejde ani tak o naději a nadšení nad něčím novým, jako spíše znechucení a odpor k něčemu starému. Tedy člověk nemusel být nadšen západním kapitalistou, ale rozhodně byl značně znechucen a otráven místním bolševikem. Jiné je to s DVB-T a pozemním analogem. Tam žádné znechucení nebylo a když by se nuceně a násilně nezavádělo digitální pozemní, mohl pozemní analog jet dalších x let. Takže tam to chtěl obchod, ty firmy. A možná nějaké smlouvy s EU, tak řekněme jejich firmy atd. Ale tady to firmy naopak nechtějí. Tedy jsou tací, co se snaží to oddálit, znemožnit atd. A dělají pro to vše. A co je to stojí, to usílí. Ale ono je to v tomto případě, jako s tím bolševikem, lidi jsou strašně nasraní, na to svinstvo, co se vysílá na FM, vidí, že to jinde jde i jinak. Jsou otrávení a zchnusení. Takže nejde o nadšení nad DRM nebo T-DAB, jde jen o chuť zbavit se FM, jako se zbavili bolševika. Jenže jako ten přežil v ODS a ČSSD a bůh ví kde. Tak samozřejmě i zde může mít Kuba pravdu a začínám mít stejný pocit, že se nic nezlepší a že i T-DAB bude ovládat těch několik.

    Další zajímavost je tohle. Cituji: ,,
    (kabelový FM analog, DVB-C, IPTV, DVB-S nebo DVB-T)"

    No. kabelový FM je pryč se hry... Stejně bude všude DVB-C, takže to nebudu ani počítat.

    DVB-C. A kdo říká, že tam nejsou ? Dance rádio tam mám dojem je ! A znám dost lidí, co pouze díky tomuto mohou poslouchat Radio 1 nebo Country rádio nebo ČRo Wave.

    IPTV to samé. Však si prohlídněte nabídku rozhlasových stanic O2TV
    http://www.o2-tv.cz/o2tv/cz/balicky/razeni_programu.html

    Jsou tam i takové rozhlasové stanice, která u nás ve městě není možné přijímat z FM.

    DVB-S. Pravda tam se nehrnou. Asi je to pro ně drahé. Slovensko jich tam má 10 /obyčejných soukr./ !

    No a DVB-T to je pitomost, tam to nemá, co dělat a také ČRo tvrdí, že tam je pouze dočasně, tedy asi do doby, nežli bude všude v T-DAB.
  • 20. 3. 2009 14:37

    Milda
    S digitalizací rádiového éteru to dopadne podobně jako s digitálními televizemi. Nejprve budou mít všichni velké oči a vyrojí se desítky zájemců vysílat. Poté ale nastoupí ekonomové s čísly a většina projektů zústane na papíře. A na závěr se Impuls a Frekvence 1 rozmnoží na několik dalších klonů, aby zaplnily skulinky na trhu a zamezili rozjezdu nových rádií, tedy dělení reklamního koláče.
  • 21. 3. 2009 11:28

    Steve
    Mě nevadí F1 ani Impuls. Je lepší kdyby hrálo čistě tam kde má a žádný šum nebyl. Poslouchat přeci tuto stanici nemusíte, stačí si naladit jinou. Někdo rád poslouchá techno, někdo dechovku, někdo POP, někdo Rock, někdo Vážnou hudbu. Proč to tedy hanět těm, co to mají rádi ...
  • 21. 3. 2009 14:23

    bez přezdívky
    Protože je zde jeden zásadní problém všude je narvaná F1 a deset jí podobných. Všude je narvaný Impuls a deset jemu podobných. A vyjmenujte mi stanice s dechovkou ? O jediné, které vím je švýcarské radio z DVB-S Eviva. Tak též Rock není všude. Stanic rockových tedy v ČR už je několik na FM. Asi 5. Ale mají pár vysílaččů na rozdíl od několikanásobků, co má Impuls nebo F1 a jim podobní. Vážnou hudbu snad sporadicky Vltava, že. Zaplať pán bůh za její pokrytí a vysílanou kvalitu, ovšem D-dur je stanicí ,,pouze digitální" a asi víte, co to v ČR znamená, že... A Classic FM, to má kolik frekvencí ? Jednu v Praze ? Takže, jak je to s tou demokracií v ČR a s tím naladěním si jiných stanic ? Prostě komoušům jejich prasečiny ano a nikomu jinému nic. Tu techno stanici bych taky rád v ČR nějakou viděl. Nebo folkovou. Atd. Jen obyčejný komunistický teror Gottů a spol. Nic jiného v ČR na FM není, mimo samozřejmě Prahy, která jediná je toho trošičku oproštěna, tedy dá se tam opravdu z nějakého toho mála, vybrat. Kolik má ten Váš Proglas ? 15 vysílačů ? Chcete říci, že je všude ? Taky ne, že ? Ale připitomělina jako Impuls je úplně všude. A ne 1x třeba i 3x atd. Až bude kam přeladit. Pak tyhle hlasy jako je můj nebo Kuby ztichnou. Ale, jak kam přeladit ? Nyní, že, koumoušská hudba, komoušské opruzy, v tom se tady na FM žije. Proto všichni touží po T-DAB. Jenže ono to tam dopadně stejně. Možná se tam dostane pár ochotníků, uvidíme.
  • 22. 3. 2009 4:26

    -=RYS=-
    Plne souhlasim.
    Ja uz nemam ani silu neco psat porad dokola.
    Jen tohle:
    Vzhledem k blbe ekonomicke situaci je jasny, ze nejlepsi je zacit rovnou uz v T-DAB+ a preskocit tim starou normu T-DAB, kde se do MUXu veslo jen 8 stanic. S MUXem 8 stanic by se to vysilani pekne prodrazilo.
    Kdezto v T-DABu+ se vejde az 28 stanic. To uz se da ekonomicky utahnout.
    Aby se to rozjizdeni urychlilo, tak nechat CRo jeden MUX, kam by povine dala VSECHNY sve programy (i regionalni).
    Mensim, lokalnim "broadcasterum" a slabsim komunitnim radiim prenechat prostor v DRM.
    CRo1 a CRo Cesko by meli povine vysilat v DRM na DV/SV s vykonem, ktere zarucuje pokryti v temer cele EU.
    Ceske vysilani CRo7 by melo jit povine do DRM na KV z Litomysle.

    Pro ty co si sedi na usich, mam rozhlasovy vsenormovy prijimac, ale v analogu, ani digitalu moje mile CRo-Wave a CRo-Leonardo nenaladim.
    Wifi v autobusech v nasem okrese neni a hotspoty jsou v okrese snad jen 2.
    Takze to ten pan ohledne Wifi asi myslel spise ze srandy nez ze to myslel vazne.
    A abych platil EDGE/UMTS (ktere kapacitne v nasem okrese rozhodne toto nezvlada) za poslech, tak to jsou padli fakt na hlavu. Staci kdyz platim onech 45,- Kc a asi to prestanu platit, protoze Wave a Leonardo stale v DRM neslysim.
  • 22. 3. 2009 9:41

    bez přezdívky
    Já bych k tomu dodal jen tohle. Asi dle půl roku staré informace se rada ČRo, která soustavně šťourá do Wave, do Leonarda a do Česka, chce také montovat do regionálních stanic ČRo. Vydala v tom směru nějaké příkazy o monitoringu, zhodnocení apod. Zatím, co první tři věci hodnotím negativně. Tak tohle hodnotím víceméně kladně. Tedy regionální stanice ČRo je jeden velký nepřehledný zmatek. Kdysi dávno mě fascinovala přehlednost a synchronizace televizních veřejnoprávních německých stanic. Kde to bylo velmi uspořádané a šlo plynule přecházet mezi jejich pořady. A i v DVB-T já zde na severu nedostávám pouze DVB-T mdr, ale třeba i DVB-T BR, že. Podobnou věc bych si dovedl představit u regionálních stanic ČRo. Tedy všechny, všude a synchronizace a pěkně třeba po folku nebo po oldies nebo po čemkoli, třeba po pohádkách. Z jedné na druhou. To by bylo moc pěkné. Ale oni je neumí dát všechny ani do DVB-S. Což je velmi zarážející.

    Ještě bych dodal tohle. Zajímavé je, že konkureční boj funguje u televizí daleko lépe. Tedy je mnoho kanálů a dá se mezi nimi vybrat. Není to náhodou tím, že od samého začátku byly na satelitech ? Tedy UPC, Sky Link a Digi TV ? Tedy v otevřenějším trhu, nežli je DVB-T ? V podstatě se dá nazvat štěstím pro nás, že DVB-T přišlo až takovou dobu po DVB-S a DVB-C, protože bůh ví, jak by to dopadlo a vypadalo, když by tomu bylo opačně. Tedy bylo zaprděné DVB-T, všichni byli spokojeni s dvanácti podobnými kanály a na DVB-S ani DVB-C by neměl nikdo důvod. Také zde vznikají druhé kanály viz. Nova, Prima atd. v podstatě, pokud říkáme, že je krize a říkáme, že cena reklamy je dole. Zdvojnásobují a ztrojnásobují si tímto počet minut na reklamu, tedy její četnost. Však něco podobného se děje i na netu, který je též otevřeným trhem. Tedy Lagardere, jak známo má svůj celý portál, Media Bohemia mají také svůj celý portál. Jak známo existuje tam i Evropa 2 Heavy u té Lagardere. Jak známo existuji i Click and Country. Existuje tam rádio s irskou hudbou, existuje tam , kde co. U těch Media Bohemia. Plus těch malých různých, co tam je. A co si tam pouští třeba Haná ? Víme o tom, že i Rock i Cimbálovou stanici. Takže všichni jsou na netu. Česká netová prostě vítězí na celé čáře. A zase to dělá to, že je trh otevřený a nelze se tam chytat s ptákovinama jako na FM. Tedy net je bez hranic. Zatím co zaprděná jedna frekvence FM v dolní, horní je jistota a nikde nic jiného, tak proč by se snažili o nějaký program ? Když lidi stejně nemají kam utéct ? Pokud tedy už nevyhodili přijímač FM. Tak je třeba je těch komunistických jistot a oligopolů zbavit. Aby byl trh otevřenější, alespoň zdánlivě. Jistě, že T-DAB+ není až takové rozšíření jako je net nebo DVB-S, ale je to alespoń nějaké rozšíření. Ale hlavní výhodou je oproti netu a DVB-S, mobilnost stejná jako u FM.
  • 22. 3. 2009 10:10

    -=RYS=-
    A co teprve DRM. Vysilac ma cenu 1/7 T-DABoveho a pro lokalku do v okruhu 100km na 26mega se da svepomoci udelat za 30-60kKc s vykonem 200W ERP.

    Rozumej, DAB je opet o operatorovi site a o stanicich v MUXu, stejne jako v DVB-T.
    Kde operator CRa dava prostor az 5-tv stanicim v MUXu za nejake "vsimne".
    A stejne i v DABu bude chtit operator (CRa, Teleko) sve "vsimne" od az 28 stanic (DAB+).
    Cili slozita situace pro mensi i lokalni stanici.
    Nadruhou stranu DRM znamena urcity druh "svobody".
    Stejne jako u FM je "stanice" i provozovatelem DRM vysilani.
    A narozdil od T-DABu ma moznost se rozhodnout pro 3 druhy vysilani:
    1)
    DV/SV s pokrytim republiky / stredni EU az k Jadranu (letni vysilani pro turisty)

    2)
    KV 5-17MHz s pokrytim republiky (vysilac treba na ukrajine mirici na CZE) nebo se zahranicnim vysilanim z CZE na uzemi EU (staci daleko mensi vykon nez na DV/SV)

    3)
    Lokalka na 26MHz s dosahem tak do 100km (asi jako dnesni FM, jen s 1/10 vykonem :) ) s moznosti lepsiho "audia" (mod 20k).

    Proste DRM je zajimava alternativa.
  • 22. 3. 2009 11:20

    bez přezdívky
    Na tohle hned plynule naváži. Pan Martin Hroch ředitel Beatu, dnes ředitel Radio Investmens mi kolikrát se svými názory a vyjádřeními mluví přímo z duše. Tedy nejspíše to bude dáno stejnou nebo podobnou ,,krevní skupinou", jak se lidově říká. Ovšem někdy s ním lehce nesouhlasím, tedy myslím si, že některé věci by stály za přehodnocení nebo minimálně pečlivější rozbor. Jednou z takových věcí je otázka Country rádia a jeho vysílání na SV. Samozřejmě nejsou mi známé podrobnosti finanční a chápu, že o ně jde v prvé řadě. Ale jsou mi celkem dosti známé okolnosti jiné. Za prvé víme o tom, že CR je po republice velmi žádané. Víme o vyjádření mnoha lidí o tom aby dostalo frekvenci na FM tam nebo tam a víme, že ji nedostalo, viz. Plzeň, České Budějovice... A zřejmě nedostane ani v Brně, že ? No a víme, že i v DVB-S je situace s country stanicemi velmi špatná. Je jich málo. A na druhou stranu víme, že Country rádio se chlubí tím, že má své posluchače až ve Švédsku !!! Můžeme tedy celkem v klidu říci, že po coutry je hlad nejen v ČR, ale v celé Evropě. Tedy myslím si, že málo českých stanic může říci: ,,Nás si pouští i lidé ze zahraničí." Tak a oni přidávají ,,normalizačních českých popových věcí", respektive se cpou do cesty Blaníku a lpí na českém analogovém posluchači se starým SV přijímačem. A toto mi přijde jako chyba. Naopak oni by mohli přidat zahraničního country a jít do DRM+ a stát se plnohodnotnou evropskou country stanicí, která by v DRM+ přesahovala hranice státu a měla své posluchače všude kolem. A pokud jsou hlasy, že je lidi chtějí do DVB-S, tak to nejsou hlasy totožné s těmi, co je chtějí na starém SV přijímači.
    Tihle by si určitě přijímač DRM+ pořídili. Ostatně pokud se tak strašlivě bojí o své staré posluchače s jejich starými SV přijímači. Tak tedy alespoń to zkusit v té kombinaci analog/digital, což také lze.
    Ovšem nevím, jak je to s licencemi nebo jak to lze třeba z Ukrajiny.
    Ale když se mohlo v 70. letech vysílat pro Němce z Itálie ?
    Nebo vůbec vznik slavného rádia Luxembourg pro Němce z Lucemburska, dnes velká a známá rodina RTL.
    A zase mi to nedá a opět vzpomenu na britskou Caroline z mezinárodních vod pěkně do Británie.
    Tak proč by české CR nemohlo prát country pro celou Evropu a hlavně pro celé ČR v DRM+ bůh ví odkud, že ?
    Prostě jedním slovem. Mohlo, když by chtělo.
  • 22. 3. 2009 13:20

    -=RYS=-
    Ahoj Jose.
    Pozor na ty normy. DRM+ schvali ETSI az za mesic :)
    DRM+ je ta norma, co nahradi analogove FM v pasmu 87.5-108MHz.

    Co se tyce Country Radio, predpokladam, ze mluvis o norme DRM (bez plus) urcene pro pasmo DV/SV/KV (zktratka vse do 30MHz, kdezto DRM+ je vse mezi 30 az 120MHz ...cili NE DV/SV/KV).


    Je fakt, ze by mohlo Country radio OKAMZITE vysilat v SimulCastu (DRM+AM) a pripravit si "digitalni posluchace".
    A treba za rok prejit na DRM uplne ve stereu a ukoncit AM.
    Pripadne by si mohli zkoordinovat novej kmitocet, aby mohli 20kW vysilat i v noci.
    Pokud chteji soucasne vysilat pro Evropu, tak at z CZE vysilaj paralelne na kratkych vlnach 4-17Mhz. Pres den v pasmu 11-17MHz a v noci v pasmu 4-7MHz.
    Jedna "vsesmerka" s 20kW pro denni i nocni pasmo staci.
  • 22. 3. 2009 13:50

    bez přezdívky
    Aha, pardon. Tak to jsem se pletl, já myslel, že DRM+ je totéž, co DRM, pouze s vyšší komprimací, tedy platné na SV/DV/KV. V tom případě opravuji na normální DRM. Ano, měl jsem na mysli ten SimulCast, to by jim přece vůbec nic neudělalo. Zůstali by zachovaní analogoví posluchači a získali by nové v DRM a pak si to mohou vyhodnotit, co to přineslo. Třeba za rok, za dva, jak říkáš. A rozhodnout se, co dál. Tedy opravdu třeba vypnout analog na SV, když uvidí, že v digitalu bude více lidí. Tedy jaký tam bude nárůst. Zcela to samé platí pro ČRo. Ten SimulCast by byl na přechod velmi vhodný. A pak jak říkáš buď už stereo digitálně nebo pro mne, za mne, po roce, dvou říci: ,,Neosvědčilo se to". Ale, když jsou proti, už dopředu a nezkusí to. Tak, to je divný, ne ? Já, neříkám, že chtějí vysílat pro Evropu, já, jen říkám, že je to vhodné a že by se to hodilo. A když je jim sat drahý. Tak přidat nějaký SimulCast tedy digital k analogu, který beztak, mono jedou, tak drahé, být nemůže. A zase, jak říkáš, kmitočty jsou a leží ladem atd. Zatím co, o kmitočty na analogové FM, se tady budou všichni trdlikovat. Kolik se jich rve o to analogové FM, v Brně ? Jedenáct, že jo ? Dostane to jenom jeden z nich, že jo ? To ostatních deset stáhne ocas a řekne:,, Tak jo, no...Tak tam nebudeme..." A lidi , co ? To mají věčně používat INTERNET nebo co ? Jak říkáš jsou generace, co mají tak trochu k PC odpor. Oni chtějí přijímač s normálním knoflíkem. Já ostatně raději taky. A pak vznikají ty krabičky, co už se tu taky prodávají a tahají to z netu. A pak zase záleží v čem to je a v čem to není a jestli Real nebo Windows nebo Ogg atd. Děsnej blázinec. Není nad přijímač s čudlíkem. Jo takže jsem myslel obyč. DRM, to se omlouvám za zmatečnost.
  • 22. 3. 2009 14:12

    bez přezdívky
    Ještě se k tomu vrátím. Takže DRM+ je, dalo by se říci přímá konkurence T-DAB, T-DAB+ a T-DAB/DBM rozumím-li tomu dobře ? Má to nějakou výhodu oproti T-DAB / T-DAB+ ? Respektive ještě jinak. Chodí tam už taky obrázky ? Jestli nikoli, tak to vyhraje spíše T-DAB respektive T-DAB/DBM. Jak jsi si všiml začali o DBM hovořit i výše, tedy u otázky kolem DVB-H a DVB-T v mobilu. Tam mi zcestné přijde oboje. Tedy i DVB-T v mobilu jako naprostá hovězina. Co oni do těch mobilů už nenarvou ? Jakési pseudohry na jávě a foťáky a hlouposti a sehnat slušný mobil, který s ničím takovým neotravuje už je docela problém. Mobily fakt nesnáším. Nemělo to být náhodou na telefonování ? Hrozné zbytečnosti, do toho strkaj, jen to tam překáží a vadí. No, takže jako mobilní televizi určitě T-DAB/DBM. Ostatně já vidím před sebou stále jednu věc. Analogový satelitní přijímač, kdy jsi poslouchal rádio na podnosné a obraz jsi si, když jsi chtěl, k tomu pustil úplně klidně z nějaké shopingové tv. To jsem dělal mnohokrát a hodně lidí. U DVB-S si pustíš rádio a v přijímači už můžeš nastavit svoji tapetu nebo si k tomu pustit třeba spořič z vlastních fotek, pokud vůbec chceš zapínat nějaký zobrazovač, protože to není nutné ani u digitálu ani u analogu. Ale jinak. Nebo, kam tím mířím. Pokud toto DRM+ neumí, ale T-DAB/DBM ano. Tak vyhraje nebo jsem pro T-DAB/DBM. A DRM opravdu, jen to původní pro SV/KV/DV. Pak by bylo možné v T-DAB/DBM mít puštěné nějaké skvělé rádio, třeba i bez zvukové reklamy a reklama by k tomu mohla běžet klidně i optická nebo i jiné optické info atd. Rozumím tomu správně ?
  • 22. 3. 2009 22:17

    -=RYS=-
    Asi si to spatne pochopil celkove.
    V pocatku bylo DRM opravdovou konkurenci DABu.
    Ale vzhledem k "normalnosti" zapadniho (a tim myslim i Asii, Afriku, Australii, obe Ameriky vsechny staty Evropy mimo byvalych vychodnich statu) broadcastingu se obe organizace spojili ke spolupraci asi pred 4 rokama.
    Jde o to, ze v normalni zemi (coz zatim ta nase neni, divej se na tyto technologie "zapadnima" ocima) si broadcaster (malej mestskej DJs, nemocnicni radio az celoplosky) vybere, ktera z ETSI pozemnich digitalnich rozhlasovych technologii (DRM, T-DAB, T-DAB+) mu vyhovuje nejlepe. Tudiz se neprotezuje DAB vs DRM, nekomu vyhovi to a nekomu neco jineho.

    DRM+ bylo vyvinuto pro pasma 30-120MHz.
    Vysilani ma sirku 92kHz, OFDM-QAM64 s prenosovou rychlosti az 186kbps.
    Co se do teto prenosove rychlosti vejde, to se tam vejde.
    Primarne to ti kluci vymysleli pro 3 aplikace:
    1) Dve jakostni multikanalove (az 7 kanalu) rozhlasove stanice...neco jako BR3.
    2) Tri kvalitni stereo stanice ve kvalite T-DAB+.
    3) Jedna mobilni televize v MPEG7/21.

    Ke vsem 3 moznostem plati MHP, EPG, TPEG, MOT-slide (download celejch LPicek).

    Takze si pak muzes vybrat v pasmu FM, jestli "zasi..t" se svym 250kHz analog signalem z prebuzenou kompresi nebo setrit pasmo svym 100kHz digi vysilanim v super kvalitnim prednesu jeste s dalsi stanici, protoze stejne jako starsi DRM, tak i DRM+ umoznuje vytvoreni multiplexu (MUX) s az 4-ma prenosovyma kanalama.
    Takze se da vytvorit MUX pro obstojnou kvalitu 4 rozhlasovych stanic...kdyz se to vezme do detailu v podminkach ceske kotliny.

    To je DRM+.
  • 20. 3. 2009 17:53

    K-A-R-L-O-S
    Konkurence,to je slovo proč se zdráhá digitalizovat rádia protože současní nováčtí silní hráči rádií stůj co stůj chtí dojit a tak nestojí o digitalizaci,vyhovuje jim současný stav a pro to brzda digitalizace ve svůj prospěch viz Nov@,tak to vidím já a ne nezájem bank investovat do médií s nízkými příjmy z reklamy i když částečně to může být pravda,ale kdo ví nyní jaká bude share nových digitálních radio sítí když se nevysílá a buh ví kdy se bude vysílat?není stanoven rámec?proč asi?nezájem stávajicích analogových radio hráčů?!!
  • 20. 3. 2009 22:04

    bez přezdívky
    Já poslouchám rádio převážně tam, kde mám dostupný i internet, takže většinou poslouchám rádio přes internet. No vzhledem k tomu, že tam snad vysílají asi už všechna česká rádia i regionální, tak mám možnost výběru až, až....
  • 22. 3. 2009 10:21

    -=RYS=-
    To rekni me babicce (89 let). Zkus ji rici, ze aby poslouchala radio, musi si koupit PC, internetove pripojeni + mesicni pausal za ze ve Win si musi spoustet jakejsi Player.

    Hnala by te bicem :) A radio by uz nikdy nezapla.

    Tak tak zvladla jak zapnout Himalayu a ktera s tech peti pameti je pro nemecke DW (DRM).
    Hlasitost ma temer nejvyssi (blbe slysi, ale nemecky umi).
    Jen jsem ji nedokazal vysvetlil, ze Radio Cesko na DRM proste neni (prepinat mezi AM/DRM se ji nechce, je to na ni moc slozite).
    Takze sumarum, mala bila krabicka s LCD. Zapne tlacitko standby a uz to hraje. Na ostatni cudly sahat nemusi a hlavne, nemusi platit pausal za inet.
    To ze je vysilac az v Portugalsku nema sajn, konec koncu bezny laik, ktery chce poslouchat radio KDEKOLIV, o umisteni vysilace v KV pasmu nepotrebuje vedet nic...tedy pokud ma pokryti EU.
  • 23. 3. 2009 9:04

    bez přezdívky
    prijem ip streamu samozrejme nema zavislost na pc ani op. systemu, pausal za Inet sice ano, ale uzitna hodnota je radove jinde nez co dostanu za koncesionarsky pausal za radio.
  • 23. 3. 2009 12:10

    -=RYS=-
    Zeptam se jinak.
    Beres duchod a zijes jen z duhodu?

    Moje babi ano a ver mi, ze si musi 3x rozmyslet i vydaj v hodnote 30,- Kc, natoz 300-700,- Kc mesicni pausal za inet.
    A takovych lidi je MRAKY.
    Clovek si poridi rozhlasovy prijimac a je jeste ochoten platit tech 45,- Kc.
    Ale nic vic.

    Mimochodem, podobnou situaci mam i u sebe, jen ten duchod je plne invalidni :(

    Zkratka, normalni chod veci v normalni zemi by bylo vysilani v T-DAB/DRM a ne tisice PR clanku o tom jak nejde T-DAB/DRM zavest.
  • 23. 3. 2009 15:51

    bez přezdívky
    Naprostý souhlas. A ještě bych dodal tohle. Pokud dnes mluvíme o výhodnsti internetu v Česku je to ,,české specifikum" úplně stejného charakteru jako je ,,české specifikum" Wi-Fi. To je k vůli předraženému ADSL. A to druhé je k vůli zaneřáděnému FM. Takže, jistě, ano, v současné chvíli je net v ČR nejlepší, nabízí největší výběr, nejkvalitnějších rádiových stanic. I já ho používám denně. FM je nepoužitelné. To 100% souhlasím. Ale jedním dechem dodávám, že TO NENÍ NORMÁLNÍ SITUACE ! Pokud se zde hovoří o normách všelijakých DAB/DRM tak je nutno podotknout, že na netu je to ještě mnohem horší nebo rozmanitější a kde je zaručeno, že ta nebo ona potvora bude zrovna umět všechny formáty nebo tam budou zrovna ty patřičné codeky ? To je jedna věc. Druhá ještě horší je ta. Že zde se rozjela debata DVB-T versus DVB-H a v podstatě je to neplacené versus placené. A toto je zase neplacené versus placené, protože až na několik Wi-Fin u benzínek a hotelů a vesnice, kde si pořídil barák nějaký super úspěšný podnikatel a platí přístup na net celé vesnici, tak je u nás ve většině případů přístup na net placeným přístupem. A za poslední je zde stále ta otázka té mobilnosti. Tedy T-DAB/DRM a spol mobilní je. Pokud nebude možné přijímat mobilní netový stream o rychloti 110km/hod na dálnici D1 apod. Tak to nyní zajímavé. Pokud by to samozřejmě šlo. Je už to zase o něčem jiném a kus dál.
  • 23. 3. 2009 18:50

    bez přezdívky
    odpovim obema, sluzba "Internet v mobilu" od O2 stoji 150Kc/mes, samozrejme pro ip stream pouzitelne jen v dosahu 3G pokryti, do konce roku maji byt pokryta krajska mesta...
  • 24. 3. 2009 2:13

    -=RYS=-
    Jasne a az za 8 let dorazi UMTS i do Zatce, tak si das 5000,- na UMTS "modem" ?

    A i kdyz by si mi dal, tak nechci, aby nejen ona stanice kterou budu poslouchat vedeli co zrovna posloucham, MSISDN, IMEI, IMSI a vse ostatni co na me "nabonzuje" UMTS "modem".

    Chci byt ANONYMNI posluchac jako v normalni demokraticke spolecnosti.
    Protoze bonzovacim IP protokolem se vracime do totality pred 20 lety.

    To by se Vam to modrym ptakum pekne hodilo co?
  • 24. 3. 2009 7:17

    bez přezdívky
    Tak z toho bych zase takovou vědu nedělal. Ten monitoring bude stoupat až jak tvrdí k nějakému Orwellovskému osobnímu chipu v rameni, čehož už se zaplať pán bůh nedožiji. Nic méně nějaký ten pes a jiná zvířátka pohybující se i ,,volně" v přírodě už takovou potvornost na sobě mají. Ale oni vědí na kterých stránkách na netu jsi dnes byl a co jsi si tam četl a přesně na co jsi a kolikrát kliknul. A pokud nevyndáš z mobilu akumulátor, a máš ho v kapse, tak si tě najdou. A na každém náměstí máš monitorovací kamery a u každého nákupního centra a na kdejakém pracovišti a na kdejakém parkovišti. Zavádí se všelijaké městské karty a počítač v tramvaji či autobuse si tě odchytí už jen, když stojíš na nástupišti a zase se ví, kam jsi po městě jel a kdy. Takže jestli už bude vědět někdo jaké poslouchám nebo neposlouchám rádio, to už mne v téhle všeprolnuté sledovanosti, kdy všichni pod různými záminkami si přeposílají na vzájem údaje o tvých úsporách a o tvých půjčkách a tvé rodné číslo a kde co. Tak to už mi opravdu netrápí. Alespoń se tady nebudou moci přelhávat navzájem, jak všichni milují jedině Blaník a Impuls a na konec z toho třeba vypadne, že 60% občanů si to nikdy v životě ani jednou nepustilo. Spíše je zásadní otázka toho pokrytí. Protože abych se dostal někam do pryč, mimo současné slavné tzv. mobilní operátory, na to mi stačí jít někam do Kryštofáku na houby. Obávám se, že s bídou tam bude někde Eurotel (O2), jinak nic. Takže je to otázka, co kde bude dříve a s jakou nabídkou. Zatím není nikde nic. Tedy DRM lovíš německé DAB lovíš německé a i to DVB-T u nás je německé. Takže uvidíme, co bude, kde českého, zatím je to země neoraná, nikde není nic. Tedy někde je to DVB-T jakési. Na 50% nebo kolika. Ale v něm je stejně prd. Ovšem je zajímavé, že místo aby se na ty volné prostory vrhli a rvali se o to, kdo, kde dříve a co urve, tak se tomu spíše brání.
  • 24. 3. 2009 7:56

    bez přezdívky
    Ono je to dáno také asi celkovou historií. Někde jsem četl, co převratných vynálezů se uskuteční denně. Než se něco uvede v život je to dávno zastaralé, protože ve výzkumácích jsou už zase úplně jinde a daleko dál. A za této situace předvídat, co bude úspěšné za rok nebo držet ještě za dva roky, to je asi dost obtížné. A když pak jde o větší investice a vsadit na to nebo ono. To může být docela nepřijemný oříšek. Zvláště, když jsme oproti ,,západu" stále jacísi pomalejší. Bojí se udělat rozhodnutí a bojí se nést za něj zodpovědnost. Bojí se riskovat. Nejsou naučeni na pohyb a kreativitu. Nejsou naučeni a také nemají takové prostředky na přehodnocení a včasnou změnu, když se spletou. Atd. Tak se rádi drží svých ,,socialistických" jistot a drží se při zemi. Což samozřejmě potom přináší takovéto negace. Že by tedy, cosi mohlo být a ono se to rodí kolik let, jak z chlupaté deky.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).