Clovek si ma klast vysoke cile, ale mirit hned mezi (digitalni) velmoci bude chtit vic jak pana Dzurillu s vice funkcemi jak ma japonska kalkulacka. Zatim je tu zase spousta popsaneho papiru ve stylu "melo by se" a "udela se", coz neni proti nicemu - necim se zajiste zacit musi. Pochybuji vsak (napriklad), ze stavajici osazenstvo MV CR, ktere uz nekolik let "pusobi", najednou osviti Spiritus Sanctus a vznikne solidni architektura a neporadky v infrastrukture HW/SW zmizi jak mavnutim kouzelneho Dzurillova proutku. Zajimalo by me proto:
1) kdo to zrealizuje - titiz lide, kteri se v tom placali dosud? Pokud nekdo jiny, kde je stat vezme?
2) jaky je harmonogram, a kdy maji byt jednotlive etapy dokoncene a predane?
3) kdo a do kdy stanovi konkretni kontrolni body, a kdo pak ponese osobni odpovednost za neplneni?
V dostupnych zdrojich jsem bohuzel nenasel dostatecne odpovedi.
Kdyz vezmu v potaz dosavadni kroky - portal obcana, ktery mi neni schopen zobrazit polozky z datove schranky a pri pokusu o kontakt se spravci neozyvaji a druha zalezitost, jako elektronicka obcanka s cipem, ktera mi VUBEC NIC praktickeho neprinasi, je mi lito ceskych danovych poplatniku, kteri tyto srandy plati.
Další bod: A jak a kdy se "stat" vubec nauci pracovat s informacnimi systemy (pouzivat, navrhovat zadani, zadavat vyvoj nebo vyvijet)?
(Skoro) každá firma dnes informační systémy používá zcela rutinně a vůbec z toho nedělá žádnou vědu. A v porovnání s tím jsou schopnosti státu prostě katasttrofální a příšerné, možná zcela nulové. Nemluvě o tom, jak mají používání informačních systémů vymakané ve velkých firmách, které na informačních systémech stojí.
Způsob, jakým stát informační systémy "pořizuje" a "zadává" (prostřednictvím obskurních výběrových řízeních svázaných nesmyslnou legislativou) je jako když prase drží kost.
Proč by vůbec měly vznikat nějaké státní strategie na digitální velmoc? Je rok 2018 a ne 1970 a informační technologie by se měly rutinně používat, stejně jako telefony, dodávky elektřiny nebo vody.