Plakat nad tim, ze dnes lidi neumeji uzlove pismo, by byl podobny ulet, jako plakat nad tim, ze se dnes pise hlavne na klavesnici. Zpusob sdelovani myslenek je u klavesnice jiny nez je u psani brkem po papire a jiny, nez byl u uzloveho ci klinoveho pisma. Tak to holt je a bude pri kazde zmene. "Klavesnicove deti" budou stejne dobre i spatne, jako jakekoli jine pred nimi.
Narustajici prvky sociopatie maji zcela jine priciny a svadet je na existenci pocitacu, je nesmysl. Mozna, ze velka cast lidi, hltajicich TV, jako je Nova aj. americky TV shit, zblbne i z pocitacu. Ja jsem si ale ani u geeku nevsiml, ze by - krome sve roztomile pocitacove silenosti, ktera je ale vlastni kazdemu profesnimu potrhlikovi - byli nejak mimo schopnost zajimave - a srandovne! - komunikovat. Cili - jak nezblbnout (nenechat se zblbnout), to je to, oc tu bezi.
Logaritmiske pravitko me naucil pouzivat otec - protoze jsem se ho na to zeptal (i kdyz, dneska uz to zase moc neumim) a odmocniny jsem se na kalkulacce bez odmocnin (vim, uplne bez kalkulacky by to bylo cistsi) naucil pocitat tusim z nejakeho casopisu.
Proste, jiskra ma byt zvidava. Kdyz neni, neco malo se do ni da nacpat pod tlakem ve skole, ale zajem a vlastni iniciativa se tim suplovat neda.
Vas problem by se lehce vyresil, kdybyste pripustil, ze skola ma hlavni ulohu - naucit dite kde nalezat informace a jak je zpracovavat - proste - naucit ho se ucit, a teprve vedlejsi ulohu - neco ho naucit. Ceske skoly vsak provozuji jen to druhe - a to musi nestacit i kdyby to delaly idealne (coz nedelaji).
V článku je ale zmíněn jiný, daleko podstatnější problém týkající se (asi nejen našeho) školství. To totiž vůbec neklade důraz na smysl věcí, ale pouze na jejich provedení. Dnešní technika je totiž pro většinu starších lidí nepřístupná právě díky zcela odlišnému pojetí přístupu. Místo "něco se nabiflovat" jde o "logicky uvažovat, kombinovat". Intuitivní grafická rozhraní (ikony, menu atd.) jsou již pro tento archaický systém poslední ránou, protože se je nelze všechny "naučit".
Pokud navíc přihlédneme k naprosto směšnému finančnímu ohodnocení lidí ve školství (viz klasiská historka - "ještě ti tak dvakrát přidají a pak budeš brát to co uklízečka u nás ve firmě"), z kterého často vyplývá i jejich úroveň, tak je to opravdu katastrofální. Na druhé straně, "digitální děti" mají větši šanci tento zrůdný školní systém naprosto položit a přimět tak odpovědné spící úředníky k nějaké změně.