Vlákno názorů k článku Digitální děti od jaromir hromadka - Vazeny pane ucim jiz 30 let na svedskych skolach...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 1. 2. 2001 16:57

    jaromir hromadka (neregistrovaný)
    Vazeny pane

    ucim jiz 30 let na svedskych skolach ac puvodem jsem z Brna.S velkym zajmem jsem si precetl vas clanek o digitalizaci.
    Svedske skolstvi ktere je beznadejne decimovano neustalymi reformami se domniva, ze pokud bude mit kazdy zak pocitac - nejlepe tedy desk-top (tedy prenosny) tak je vse vyhrano. Dokonce jsem cetl nazor, ze by se tohle melo zavest uz tak nejak od 4 rocniku zakladni skoly - a na co se ucit psat pravopisne a pocitat - na to mame pocitace. No tohle neni zrovna MUJ nazor!!) Vysledek je takovy,ze zaci si odmitaji neco precist v ucebnici, protoze tam to neni se zvukem a neskacou tam nejake figurky a neda se tam hrat nejaka hra..
    Takze - vidim to cerne, bude jeste hur...
    Kdyz v roce 1976 se objevily prvni pocitacky na gymnasiu, byl jsem dost proti tomu - pocitat na logaru znamenalo zapojit hlavu a spocitat radove vysledek...no dnesni zaci deli dvema a deseti na kalkulacce.
    No je to ale asi vyvoj, ktery se da tezce zastavit snad jenom by sel ovlivnit..

    s pozdravy jaromir hromadka

  • 1. 2. 2001 17:52

    Nikdonijakdulezity (neregistrovaný)
    Ja jsem vzdycky chtel vedet jak se zchazi s logaritmickym pravitkem. take jsem chtel vedet jak se pocitaji odmocniny bez kalkulacky - a ve skole jsem nebyl sam kdo to chtel vedet, nevim proc mozna jen tak se naucit neco staromodniho - jenze ucitele vzdy rekli, ze to nepotrebujeme, ze na to nemame dost casu a ze je to tezky. Jo to je pak tezky, kdyz je to tezky.
  • 4. 2. 2001 5:52

    Dan Lukes (neregistrovaný)
    Na druhou stranu, skola nema byt jedinym mistem odkud pochazi vzdelani ...

    Logaritmiske pravitko me naucil pouzivat otec - protoze jsem se ho na to zeptal (i kdyz, dneska uz to zase moc neumim) a odmocniny jsem se na kalkulacce bez odmocnin (vim, uplne bez kalkulacky by to bylo cistsi) naucil pocitat tusim z nejakeho casopisu.

    Proste, jiskra ma byt zvidava. Kdyz neni, neco malo se do ni da nacpat pod tlakem ve skole, ale zajem a vlastni iniciativa se tim suplovat neda.

    Vas problem by se lehce vyresil, kdybyste pripustil, ze skola ma hlavni ulohu - naucit dite kde nalezat informace a jak je zpracovavat - proste - naucit ho se ucit, a teprve vedlejsi ulohu - neco ho naucit. Ceske skoly vsak provozuji jen to druhe - a to musi nestacit i kdyby to delaly idealne (coz nedelaji).

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).