Prima a Nova je odpad o tom žádná, ( Barrandov vůbec nesleduji) ,ale člověk na to stejně koukne, když na ČT se zrovna nic nenajde, většina TV stejně jede jen na reprízy. Nemluvím o tzv. prázdninovém programu , který začíná už v půlce června a konči na konci prázdnin, ale k věci je hrozné se dívat na nějaký filmi s dlouho stopáží a začátkem okolo 22,oo hod. , který díky reklamě končí po jedné ráno, prostě super. Ještě větším expertem je TV Joj, to je tok reklamy přerušovaný filmem.
Většina lidí si cení svého času trochu více než aby ho zdarma poskytovali jiným k jejich ziskům. Proto televizi jinak než ze záznamu nesleduji. Proč bych měl trávit svůj čas nejen nerelevantní reklamou ale hlavně dokolečka omílaným stupidním selfpromem televizí.
To si radši zaplatím Netflix a koukám na co chci, kdy chci a jak chci. (tedy v tomto případě pořád ještě přes zahraniční VPN, jelikož česká nabídka Netflixu je slabší).
Dabing je mor z Vašeho pohledu a celá věc má více aspektů - jednak pořady bez dabingu mají v ČR celkem výrazně sníženou sledovanost (což bylo změřeno), dále práva na dabované pořady bez origo stopy stojí o něco míň (protože čeština funguje jako celkem spolehlivý region lock). Nicméně pokud se nemýlím, chystá se legislativa že bude povinnost při dabingu mít i origo zvukovou stopu.
koukám, že naprostá většina z vás sleduje TV "postaru". Je hezké, že jste si našli způsob, jak reklamy přestát, ale tahle reakce Novy je kvůli IP TV a to je vyšší level. Cca 15 let jsem jel na HTPC, dva tunery, jednou za 3 dny napráskat na EPG 20 pořadů do nahrávek a pak část z nich zpětně zhlídnout a reklamy přeskočit. Pohoda, i Nova byla spokojená :-) Teď mám 2 roky IPTV a je to stejné, akorát jsem mohl vypustit to programování záznamu, prostě mám "nahrané" týden zpět VŠE. A se mnou všichni SOUSEDÉ. A tohle už Nova nerozdýchala. No na jednu stranu ji chápu, ale nikdo, opravdu nikdo se v životě nechce vracet technologicky zpět. Zase budu hledat řešení, jak to obejít. I za cenu, že komerční stanice vyřadím ze seznamu. Zajímalo by mne, proč nenabídnou nějaký placený model ...
Je jen otázka času, kdy reklamáři budou zkoušet prosadit zákon, že nesledování reklam je trestný čin a trest bude pokuta aspoň deset tisíc za každou neshlédnutou reklamu a padesát tisíc za každou minutu, kdy bude TV přijimač vypnutý. A Umělá inteligence plus chytré spotřebiče, napojené na net, zařídí, že nikdo se nebude moci vymlouvat, nebo pokuty zpchybňovat. Nekoukáš 24 hodin denně a sedm dní v týdnu - koukej platit a nemel. A i rakve budou muset mít vestavěnou malou TV, aby ani nebožtíci o nic nepřišli, pokutu za to, že nekoukají, budou platit pozůstalí. (devil)
Je možné, že zanedbatelné procento klasických TV diváků je natolik zdatné, že neovládá nejen samotný cizí jazyk, ale i další typické společenské souvislosti, čili může mít ze sledování cizího filmu podobný zážitek, jako rodilí mluvčí a domorodci. Titulky někdy mohou části diváků, kteří jazyk 100 % neovládají, nebo nejsou schopni dobře vnímat všechna slova a třeba nářečí, napovědět a tím pochopit filmovou zápletku. Pro asi větší část TV diváků je dabing záchranou a když je dobře udělaný, může být někdy výsledný divácký dojem lepší, než v předchozích variantách. A velká část diváků je jen prostě líná a nechce se zabývat přemýšlením, co v cizím jazyku slyší, nebo číst titulky. V zemích, kde mají zaveden jazykový zákon, je dabing přirozená cesta k tomu, vůbec pořad dostat k divákům.
Pamětník:
Kdyby byli svéprávní, věděli by, že stokrát nic umořilo osla a rozhodně by během jednoho pořadu neopakovali ten samý reklamní blok i pětkrát. A ekonomicky se chovající subjekt by za reklamu nevyhazovla tolik peněz, když mu musí být, pokud není na hlavu padlý, jasné, že většina konzumentů TV pořadů reklamu ,,šíleně miluje" Ostatně fakt, že 80% lidí si reklamu na počítačích nějakým způsobem blokuje, ( já sám ji mám zablokovanou natolik, že mám veškeré reklamy prosté i takové weby, jako zive, nebo novinky, o lupě ani nemluvě), také o čemsi svědčí.
uBlock (v defaultním nastavení) v kombinaci s Chrome vyhodí reklamu i z YT. Jediné, s čím si neporadí, jsou tzv. "cookie reklamy", např. zive.cz nebo mobilmania.cz apod., kde je nutné přímo v Chrome nastavit blokování cookie pro daný web (tedy za předpokladu, že člověk nemá potřebu se tam registrovat třeba do diskuze).
Nemám 10 let klasickou TV ani S-T-B, mám postarší počítač desktop HP s Win7x64, u něj dva LCD displeje a v USB s dvěma DVB-T tunerama (nojo, budu muset pro T2 koupit nový a i anténu s filtrem 4G/5G) no a ten počítač úplně v pohodě zvládá současně pořizovat záznam z obou těch tunerů (1x v PVR2 s obrazem a 1x v WinMediaCenter bez obrazu), přičemž jeden z těch zánamů si můžu rovnou i pustit ve VLC a ještě k tomu bojovat v tancích ve Steam verzi WorldOfTanks Blitz, to všechno ten 10 let starej komp dokáže...
Vlastně si všechno, na co chci opravdu koukat, programuju pro nahrávání a pouštím si to v jiným čase, někdy třeba i jen s 20minutovým zpožděním právě proto, abych mohl přeskočit ty mozkovymývací bloky.
Často taky mívám k brouzdání internetem či hraní puštěnej kanál Zoom jako kulisu, spíš poslouchám komentáře a obraz vnímám jen periferně, ale když tam jsou reklamy (a docela často, to vypadá, že víc než 12 minut v hodině), je čas na něco z následujících: WC, kafe, gáblík, cigárko v okně nebo na balkoně...
Jako ze krome CT uz v TV nic dalsiho neni? :) Ja mam na TV cas cca 15 minut obden, pozde vecer po ulozeni deti a vecerni meditaci a to vetsinou automaticky zamirim na Viasat History nebo Nature, proste neco prijemne infotaimentoveho. Predstava, ze bych si na noc zaplevelil mysl nejakymi zhuverilymi obrazy, co bezi na Nove (at uz serialy nebo reklama) je pro mne uplne vzdalena. Ostatne jak se ted divam, mame Novu, Primu a dalsi fast foodove kanaly az nekde za 123. pozici v seznamu programu :)
Představa, že neanglofoních zemích má většina obyvatelstva perfektní znalost angličtiny a dalších jazyků asi není úplně pravdivá. Zkoušel jste to třeba ve Francii? Ano, evropští studenti univerzit většinou ovládají angličtinu, také ti ze zbytku světa. Zbytek obyvatel obecně už na tom tak dobře není. Ani v sousedním Německu. Taky proč by se učili cizí jazyky, když se doma i na cestách domluví německy. Aby prosperoval personál v obchodě, restauraci, na pumpě, potřebné základy hlavních jazyků musí zvládnout, chtě nechtě.
Kdo se chce opravdu prosadit na pracovním trhu, udělá pro to všechno, včetně zvládnutí cizího jazyka. Tomu větším zbytku je za těžké se za prací, i v rámci domoviny, třeba i jen se stěhovat.
Na Nově koukám jen občas na zprávy, vložený reklamní blok řeším vypnutím zvuku a odchodem od obrazovky, jinak mne zajímají jen pořady o přírodě na ČT 2 a Prima Zoom. Naštěstí se na těchto dvou kanálech reklamní vložky (zatím), časově nekryjí. A když je nouze nejvyšší tak občas Kino Svět; když se chci pobavit, tak TV Barrandov a Soukupoviny.
Bez přezdívky:
Obsah neznám. Stačí mi, že bezpečně vím, že jde o bohapusté nesmyslné slátaniny, takže blokuji preventivně. Jak v počítači, (tvrdě a vše, pokud se na některém webu setkám s žádostí o vypnutí blokování, odejdu a už nikdy se nevrátím), v TV přepnu kanál, nebo si pustím DVD, či TV rovnou vypnu a jdu se zabývat nějakou užitečnější činností. Jsem svéprávný, když něco potřebuji, seženu si to sám vlastním úsilím, (v 99,9% případů kvalitnější a levnější, než to, co se v reklamách inzeruje), a nikdo mi nemusí říkat, že bez toho, či onoho nesmyslu nedokážu přežít. Takovéto informace pro mne mají nulovou hodnotu a tudíž nepovažuji za nutné, je, byť i jen okrajově, konzumovat.
jedu na FF ESR, v mým kompu byl chrome vždycky ten nejpomalejší prohlížeč (athlon64x2 6000+)
cookie nezakazuju, právě kvůli uloženejm loginům k diskusím, většinou mě to "samopřihlašuje", čas od času se musím přihlásit růčo...
ten uBlock víceméně v defaultu byl, jen jsem si zapnul některý další "cizí filtry" a ručně přidával prvky na blacklist a taky některý domény mám na whitelistu, i YT bylo dřív bez reklam, ale teď v tom otravujou asi od jara, prostě nějaký 3 nebo 4 měsíce, kdy i v cca 20minutovým videu je v jeho průběžný lince 4-6 žlutejch úseček - reklam, ať už videovejch nebo jen dole vyskakovacích, překryvnejch
když si kliknu na ikonku uBlocku v liště, vyskočí jeho menší překryvný okno se seznamem napojenejch domén vlevo a u nich jdou přepínat stavy bílá-zelená-šedá-červená navíc ve dvou sloupcích
vydedukoval jsem, že levej sloupec je globální (ať vlezu kamkoli, všude mám červenou u gemius.pl :-D), pravej je buď na danej server nebo jen na danou stránku, to nevím přesně, ale v obou jde vynuceně povolovat (to bude ta zelená) a plně zakazovat (červená) přístup k dané doméně či typům skritpů, výchozí bílá bude pravděpodobně "povoleno-nezakázáno", ale štve mě, že nechápu, k čemu je ta šedá, někdy to nějak zafunguje, někdy vůbec, prostě nevím... takže tam dávám červenou k cizím evidentně reklamním či sledovacím doménám, zkouším blokaci skriptů, zkrátka navodit takovej stav, aby se co nejvíc skrylo ale přitom zůstala stránka funkční (a to není snadný...), aspoň, že se stav dá uložit, doufám k serveru stránky a ne jen ke konkrétní stránce...
A nehledě k tomu, že angličtina (zejména mluvená) je konglomerát jazyků a nářečí, které jsou si vzájemně vzdálenější než čeština se slovenštinou nebo polštinou.
Pusťte cizinci, který umí perfektně spisovnou češtinu, třeba dávný TV seriál podle Galušky (Slovácko a súdí aj nesúdí) a bude nahraný.
zatim co pri pouziti HTPC nebyla moznost z vas vytriskat nejake prachy, pri pouziti IPTV to uz jde. IPTV poskytovatel to treba vyresi tak, ze vam zvysi cenu o 29,- Kc, ktere automaticky posune Nove nebo Prime aby nebylo treba resit blokovani posunu.
chtel bych vedet finalni cisla kolik TV reklamni duopol takhle shrabne ...
Ještě cca před rokem mi na vypnutí veškerýho balastu stačil AdBlockPlus s ElementHiddingHelper, bylo čistý i zive.cz, videa na idnesu i YT, omezil jsem jím i ten nekonečnej rejstřík "další články z internetu" na portálu seznam.cz.
Jenže ten ABP mi asi shazoval Firefox, nevím to jistě, ale prohlížeč velmi často padal při refreshích stránek, taky ABP přestával fungovat, když weby začaly s generováním náhodný sekvence znaků do url adres reklam (klikátkem jsem vyčistil stránku, ale po obnovení tam byly zas, ať jiný nebo stejný).
Přešel jsem na hodně chválenej uBlock origin, ale ten mi připadal ještě horší, skrývání prvků se do blacklistu zapisovalo pro tu konkrétní stránku a ne pro danou doménu serveru či vůbec obecně pro všechny. Čili místo 98% to odfiltrovalo sotva 40% statickýho balastu a 0% z videí. Pak jsem našel, že přepnout ho do modu "pro pokročilé", dává víc možností obecný blokace, obnovil jsem omezení nekonečnýho výpisu na portálu seznam.cz, ale pořád nevím, jak se zbavit balastu s náhodnejma url a nevím, jak zablokovat vsuvky ve videích na YT, jakýkoli další pokusy s filtracema vedou ke ztrátě videí a částí stránek se skutečným jejím obsahem. Nejsem sice programátor, ale v html kódu se vyznám, spíš mi chybí podrobnej českej manuál či popis toho uBlocku, kde by se vysvělovalo, co a jak se děje při přepínání jednotlivejch voleb u názvů domén (zelená = povolit, červená = zakázat, ale šedá = ???, či žádná volba bílá = ???)
Máte pravdu. Začal jsem se učit Anglicky. Učil mě Arab. Vztekloun. Hodně jezdím po světě. Německo,Švýcarsko,Rakousko je jasné Němčina,Balkán - Moravské hantec. Maďarsko,Rumunsko,Bulharsko,země CCCP,Afganistán,irán,Čína,....Rusky. Sýrie asi taky.Izrael...Francie Německy.,Nigerie,... V Londýně asi 100 m od autobusu se nedomluví nikdo. Prostě ta Angličtina je ten nejblbější jazyk.
Mozna to je vedni obor, ale v realu se posle reklama na damske vlozky bez rozdilu vsem, komu se jen da dorucit.
Proste (neco jako) korupce mezi pracovniky zadavatele reklamy a firmami co reklamu pripravuji a vysilaji. Pro vedeni firmy se vykaze (pokud vubec neco) pocet lidi, co to videlo (pokud to jde behem jednoho poradu 10x tak destinasobek divaku) a vsici jsou spokojeni.
To je podobne jako (ne)cileni reklamy u googlu nebo FB - taky je kolem toho spousta hezkych teorii/kecu a v realu narveme reklamu kazdemu bez rozdilu.
Jde o čas vysílání a co se vysílá. Do dětských pořadů reklamy na dětské věci, do Ordinace a Ulice třeba reklamy zrovna na vložky s křidélky (Jauvajs - vložky z pravého bodláčí :-)) a do sportovního přenosu reklama na věci pro chlapy. A reklamy na různé přípravky Clavin atd. až po 22:00. Asi tak zhruba, obvykle z 90 % to tak je...
A tam kde se titulky nedabují, má většina obyvatelstva perfektní znalost angličtiny a dalších jazyků. A tak se tam domluvíte v obchodě, v restaurace, na pumpě, na ulici, ... prostě všude. Ne jako u nás, kde v lepším případě umí alespoň mladí lidé ve velkých městech, kde jsou univerzity.
Otázka je, co je pro stát a obyvatele ve výsledku důležitější. Jestli schopnost se domluvit a zlepšít svou hodnotu na pracovním trhu, nebo větší pohodlnost při sledování televize a nemuset se učit nic.
Vlastní zkušenost - ve Francii se zhusta dabuje, a také je tam s domluvou jinak než francouzsky potíž. Takže Francie není úplně vhodný protipříklad. V Německu se také hodně dabuje.
Ale třeba v Nizozemsku a ve skandinávských zemích se téměř nedabuje. A anglicky se tam domluvíte víceméně s každým. Také se domnívám, že to není jen čistá korelace, ale je tam kauzální vztah.
Dabing je mor. Především v dlouhodoném efektu.
Hezky to popisuje třeba tenhle tweet: https://twitter.com/cermak/status/1005029721783095296
Taky nechápu, co má kdo s reklamou za problém. Prostě si v průběhu reklamy skočím na WC, udělám kafé, přečtu poštu v emailu nebo na FB a neřeším to. Jinak je to celkem sranda číst, protože dle názorů lidí je přece Nova a Prima úplný odpad, který vlastně nikdo nesleduje - a najednou takový humbuk? :D