Petr:
Reklamy zneškodňuji jednoduše, vypnutím zvuku a přechodem na jiný kanál, i když najít v ,,reklamním čase" kanál bez reklam a vysílající stravitelný obsah je čím dál tím větší problém. Naštěstí mám ,,b*bou " televizi, která umožňuje zvuk vypnout kdykoli a když to ani na ní časem nepůjde, je tu ještě jedna možnost a sice ,,chytrá" prodlužovačka, která bude umět vypnout proud do deb*lbedny a tím ji spolehlivě umlčet i kdyby se reklamáři rozkrájeli.
Já bych se NOVY velice umírněně zastal... U nás doma to vypadá tak, že se na klasickou TV občas díváme a postoj k reklamám je ve stylu "reklama je vítaný moment k vyřízení jiných věcí", já například běžně při reklamě sáhnu po počítači atd. Nicméně reklama běží a občas i nějakou sleduji, nevidím důvod to nějak popírat.
Problém řešený nyní televizemi ale je v tom, že pokud bych TV chytal jako IPTV a jednoduchou možnost posunu měl, tak ji asi využívat budu, výše popsané "využití reklamní pauzy" je spíš znouzectnost. A nemyslím si, že jsem nějak výraznou menšinou, tohle bude naopak způsob uvažování dost běžný.
Prostě lidi skutečně z TV reklam žádné velké hysterii nepropadají a nejsou důvodem k tomu, aby se na TV nedívali, na druhé straně je ale ani nijak nemilují a pokud se jich lze zbavit snadno, tak to udělají... Reakci ve stylu "ať se jich u IPTV nejde zbavit tak snadno" proto do jisté míry chápu, jde ale o způsob realizace, aby to nepřineslo nečekané problémy (některé jsou docela dobře popsány v článku).
Vzorek čtenářů Lupy je naprosto nereprezentativní. Tady každý nemá televizi, když jí má, tak jí nesleduje, když sleduje tak jen Netflix nebo filmy z NASu. Případně kdo TV má, tak uvažuje o jejím vyhození a s přechodem na DVB-T2 tak podle nich určitě učiní i spousta obyčejných lidí.
A realita? TV podle průzkumů je sledována stále více. BFU přijde domu, vykydne se k televizi a reklamy přetrpí. Jak je jednoduché blokovat reklamy v PC, nebo alespoň většinu a stejně když dojdu k BFU, používá IE, na načtení stránky čeká věčnost a text hledá mezi tím blikajícím nesmyslem, kterým má zaplácnutou skoro celou plochu. O blokování slyšel, ale co, už si zvykl.
Já si myslím, že Nova moc dobře ví, jaký shit vysílá a že typ lidí, co na to dobrovolně kouká, ty nepřeskočitelné reklamy překousne a budou koukat dál.