Jisteze je to "blby", ale ta analogie je i v tomhle pomerne presna. Proc existuje dan z pridane hodnoty? Proc je dedicka dan, dan z nemovitosti a na kolik prijde jejich vyber? Logicky by mela statu stacit jen dan z prijmu, ktera je nejspravedlivejsi a asi jedina "logicka", bude-li vhodne nastavena jeji sazba? A proc tohle skoro nikoho nezajima? Co jsou proti temto pitomostem zivicim uplne zbytecne tisice statnich uredniku a otravujici milionum lidi zivot nejake priblbe reklamy a televizni polatky? Jo, takovych veci by se naslo...
MythTV má jedinou chybičku a sice to, že jím běžné DVD a HDD rekordéry, stejně i PVR nejsou vybaveny. A % těch diváků, kteří se dívají na TV přes PC je asi mizivé.
Celé toto téma je pro mne poněkud jen hypotetické. Bez koncesionářských poplatků, reklam a placených kanálů se TV svět neobejde. Z něčeho musí být placená ta drahá droga pro většinu lidí. I díky posledním změnám a možnosti, které nám digitalizace přináší ve formě několikanásobného zvýšení počtu stanic, máme možnost většího výběru. Může se mi nelíbit množství a způsob zařazování reklam v komerčních TV, může se mi nelíbit to platit v cenách zboží i tato forma reklamy a příjmů TV stanic. Mám ale technické možnosti s tím "bojovat" a jen s mírným obslužným nekomfortem se reklamám aktivně vyhnout. Můžu většinu programů komerčních TV ignorovat, ale nebudu falešně tvrdit, že se na Novu a Primu ze zásady nekoukám, nebyla by to pravda. Ale všechna tato hra má nějaká svá pravidla a je jen na nás a TV, zda jsou přijatelná pro všechny strany. Osobně bych byl ochoten si koncese i připlatit, jen kdyby programy ČT opravdu byly úplně bez reklam. Dočasně jsem ale uvěřil tomu, že ponechávání reklam na ČT má jen regulovat poměry na našem pokřiveném a nespravedlivém reklamním trhu. Bez toho by se možná cena reklamy šplhala ještě více a nejen já bych to musel zaplatit v cenách zboží a služeb. Dělat ankety na oblibu reklam je sice možné, ale venkoncům možná zcela zbytečné.
Blbý je ale, když je to současně, tedy reklamy a daně/televizní poplatky. Kdyby nebylo nenažranosti Novy, byla by ČT bez reklam. Pak by mi nebylo poplatku líto. Když teď ale vidím českou muziku, vaří se mi krev.
Na Novu a Primu je dobrý MythTV, filmy nahrává, reklamy uprostřed filmu označkuje a při přehrávání přeskakuje. Občas stačí postrčit jen upoutávky, který označit neumí.
To je dost srandovni vyzkum. Komu by se komercni prestavky libily? Komu se libi treba dane? Je to proste nutne zlo. I kdyz na reklamy koukam jen vyjimecne (od toho je PVR), nektere jsou docela vtipne. Skloubit vtip i reklamni ucinek je ale vetsinou docela problem. Suma sumarum, rozhodne mam radsi televizni reklamy nez ty dane :-).