Tady může být i FB nepřítelem. Spousta lokálních kulturních akcí totiž je hlášena na FB . Informace si přeposílají jen potencionální návštěvníci. Takže tu byla jistá přehlednost. Jsou z pohledu návštěvníků tyhle portály na volnočasové aktivita a kulturní akce, tak přehledné jak si myslí tvůrce?
Osobně jsem přestal jeden takový portál používat. Při re-designu , vypadla databáze původních akcí a stal se nepřehledný. A nefunkční v Opera Mobile prohlížeči. Tedy místo jednoho bookmarku jsem to raději nahradill několika bookmarky na stránky několik kulturních center a hudebních klubů.
Pro nás FB není nepřítelem, ale naopak zdrojem, kde se ta data dají pořídit v jednotné formě - viz jedna z možností, jak lze data do našeho informačního systému importovat - http://www.czecot.info/spoluprace/kalendar-akci .
Samozřejmě, ale o importování dat nás musí daný vkladatel požádat a dát souhlas s užitím těchto dat.
Ono vše zase není tak černobílé jak píše autor článku.
Jako provozovatel kulturního webu do problematiky vidím rozhodně více...
Myšlenka na jednoduché vkládání akcí od "vesnických" promotérů a malých organizátorů odkudkoliv z ČR je sice fajn, ale bohužel nefunguje.
V reálu to stejně vypadá tak, že nejvíce akcí a materiálů přichází z Prahy a větších zavedených organizací, které mají svá tisková oddělení nebo PR agenturu.
Na http://www.informuji.cz/ si může akci přidat opravdu kdokoliv, formulář je vyplněný během minutky, ale ta práce za tím není vidět. Každou akci je nutné ručně kontrolovat (nevěřili byste co lidé dokáží dělat, aby jejich akce byla viditelnější nebo, aby pošpinili konkurenci).
Hyperlokální zpravodajství pohořelo již mnohokrát a bojím se, že kdyby se na podobnou službu vrhl jeden z mediálních domů, pohoří znovu. Jednoduše se nezaplatí :)
A co se týče mobilních aplikací apod. Ano, fajn věc ke které se v blízké době chystáme, ale doteď to pro 4% návštěvníků, nemělo význam.
Tak ohledně toho sběru akcí přes veřejný formulář zkušenost Míry Pancíře můžu jen potvrdit. Bez centrální kontroly to fakt moc nejde a na uživatele, kteří by na chyby upozornili, spoléhat také nelze.
Sběr dat o akcích je pracný a drahý. Tím, že ta data jsou navíc relativně pomíjivá (např. ve srovnání s údaji o objektech) a neexistuje funkční business model, který by šel použít (tedy aspoň o něm nevím), tak se do toho nikdo nehrne..:)