Jestli tu chteji pusobit s takovou nabidkou, mohli si usetrit naklady a sem nevztupovat... Pokud si odmyslim vysi cen a podminky ( minimalni uvazek na 3mes atd) tak me celkem zarazi , ze u nejvice profi nabidky je traffic pouhejch 20giga mesicne a jeste to oznacuji za program pro velke portali..
Nejsem z tech, co hodnoti hosting jen podle ceny, ale par dalsich pripominek bych mel.
1/ Cena neni jejich konkurencni vyhoda, za tu cenu mam slusny hosting v cechcach.
2/ Malokdo u nas je zvykly platit v Eurech
3/ At hledam jak hledam, nic zasadniho take nenabizi
4/ Veskera telefonicka podpora je ve Spanelsku, az budu neco resit to se docela prohnu...
Suma sumarum, ja bych do hostingu nekde ve Spanelsku nesel..
Ona i ta odkazovaná tisková zpráva je k popukání :) Rozeslat českým mediím TZ, která vypadá jak přeložená trochu lepším automatickým překladačem, je opravdu vrchol profesionality ;)
Je mi jasny ze muj nazor Spanely nebude zajimat, ale stejne mi to neda nevyslovit - myslim ze by si meli ze vseho nejdriv nechat udelat audit webu a mistnich podminek.
Zjistili by napriklad ze:
- maji na webu priserny mnozstvi chyb, preklepu a spatne napsanych slov (i na tech nejviditelnejsich mistech), coz cloveka snadno odradi
- neni dobre mit menu bez hacku a carek, zvlast kdyz zbytek webu interpunkci ma (byt s chybama)
- davat na titulni stranky obrazek, kde rotuji eura, oblicej Spanela jak poleno, a dalsi motivy beznemu Cechovi dost vzdalene, neni to prave orechove
- se u nas v Eurech neplati...
- hesla typu Usetrete 56 Eur zni vetsine Cechu, kteri nikdy za hosting Eurem neplatili, podobne lakave jako by tam bylo napsano 'k hostingu vam pridame decku z prave velbloudi kuze'
- dat do kontaktu mapu Santiago de Compostela je totez jako dat tam mapu Tibetu
- bezny Cech ma odpor ke kazdemu, kdo mu nabizi telefonni cislo viditelne tarifovane vyssi sumou nez mezimesto
- neni dobre prilis casto na strankach zduraznovat, ze cesky se se zakaznikem bavit nejspis nikdo nebude, ale zato si muzeme popovidat podle libosti bud v galicijstine nebo portugalstine..
- cesi maji radej, kdyz web drzi koncovku .cz, nez kdyz okamzite unika na .com/cz/
- vyzivat zakazniky ke srovnani s konkurencnimi sluzbami a namisto znamych CZ hostingu nabidnout srovnavaci tabulku nejakych dvou dalsich spanelskych 'vybranych looseru', neni zrovna stastny napad
- nemit v nabidce domen .cz = faux pas
- uvadet ceny bez DPH 16% je totez, jako zacit u nas prodavat benzin v galonech
- ceny vs. parametry sluzby snesou ve srovnani s CZ konkurenci spis oznaceni 'trapas' nez 'kuul'
Připomínky tu už zazněly přede mnou. Já bych dodal, že shared hosting je sice poměrně předražený, ale nabídka dedicated hostingu vypadá slušně. Ceny v euro jsou možná překvapením pro malé zákazníky, ale na ty nabídka očividně také není cílena. A navíc - vítejte v EU! :-)
Takže teď ještě zaplatit rodilého mluvčího, který udělá korektury češtiny na webu (jinak velmi dobrý překlad na nerodilého mluvčího), umožnit hotline alespoň v angličtině za místní ceny (nebo třeba přes VoIP, IM) a vítejte na českém piditrhu! :-)
Dedikovaná servery že mají dobrou cenu? Tak počítejte se mnou:
- linux server s nic moc HW konfigurací 90€ / měsíc
- zálohování stroje (20GB) 69€ / měsíc
- přenos dat (20GB - to je směšné) 19€ / měsíc
- panel Plesk (pro správu 100 domén) 299€ / jednorázově
- jakákoli práce (správa serveru) 60€ / hodina
to mi celkově vychází na 5340,- Kč / měsíc za pronájem nic moc serveru + 8970,- Kč jednorázově za administraci + 1800,- Kč za hodinu práce. To na internetu seženu podstatně levněji:)
Sorry, ale dívám se na to úplně obráceně. Je pravda, že jejich stávající web je špatný a nabídka není na našem trhu konkurenceschopná, ale aspoň se snaží expandovat, zkouší jiné trhy, jdou do toho. Nejde o žádnou velkou firmu s neomezeným rozpočtem na rozvoj a možností utopit stovky tisíc euro za budování pobočky v zahraničí. Přesto to zkouší, i když bohužel zbytečně neohrabaně. A jednou se jim to určitě povede. Nebude to třeba u nás, ale kdo nic nedělá, nic nezkazí.
V každém případě rozšířili nabídku na našem trhu a to pro zákazníky nikdy nemůže škodit. Nebo za některými názory stojí stávající provideři?