Vlákno názorů k článku Do cloudu s Google Apps od anonym - My jsme obdobným procesem výběru také prošli (ve...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 14. 7. 2011 9:45

    bez přezdívky

    My jsme obdobným procesem výběru také prošli (ve firmě máme cca 40 uživatelů), z počátku to vypadalo spíše na Google Apps (GA). Ale právě chybějící support a chybějící zaměření na firmy způsobilo, že jsme počkali na Office 365 a již jej cca měsíc používáme.
    Problémy GA:
    - když je problém, není to s kým řešit (alespoň to tak vypadalo)
    - menší chyby (např. při definování resources apod.)
    - není integrace s Outookem, není jiný desktop klient, problém při offline
    - znatelné zaměření na osobní použití, pro firemní použití to ne vždy vyhovuje (příklad: ve web. rozhraní se popisují adresáti jako "Tom, Tom a já" - to si opravdu musím pamatovat křestní jméno všech svých zákazníků? - přepnout to nešlo)

    Problémy MS (po měsíci užívání):
    - denně mi to reportuje pár sychnronizačních chyb s kalendáři, na data to ale asi vliv nemá
    - MS je dražší, a má toho v základu méně, full package je výrazně dražší
    - Linux uživatelé mají problém s některými funkcemi OWA, potřebují mít Windows image

  • 15. 7. 2011 1:54

    jarda (neregistrovaný)

    Tak drobná změna, přejmenování uživatele už přidali. Sice to končí hláškou "We are unable to process your request", ale je to nadějný. Možná kdybych zavolal na tu podporu, tak mi pomůžou, jako platící zákazník budu mít určitě možnosti někam zavolat :))

  • 15. 7. 2011 13:16

    Janek (neregistrovaný)

    a) 3rd party aplikace jsou problém i na desktopu, nemyslíte?

    b) Je sice možné osobní účty převést do Apps, ale není to skutečně korektně vyřešené.

    e) Data Liberation http://www.dataliberation.org/

  • 15. 7. 2011 14:21

    jarda (neregistrovaný)

    ad a) jsou, a proto v tom vidím problém. Když se podíváte na Dashboard, tak je tam blok "Recommended Apps from the Google Apps Marketplace". Z toho bych laicky usoudil, že jedná o Googlem schválené aplikace. Jenže to tak není a riziko nese uživatel.

    ad e) Data Liberation je jenom souhrn HOWTOs. Vím že existuje Imap a API. Záloha pře Imap je stěží použitelná pro jeden větší mailbox. Pokud bych chtěl něco lepšího, musel bych zaplatit programátora, nebo výše zmínění 3rd party.
    Teoretickým řešením byl Outlook connector a exportovat do PST, ale v praxi to selhalo.
    Ještě k Imapu - praxe ukázala jedno velké riziko, o kterém se moc nemluví. Pokud Google zjistí, že je z jedné IP otevřeno příliš Imap připojení, tak vám může dočasně odstavit Imap přístup na účet. Stalo se mi to ve firmě o 5 lidech.

  • 17. 7. 2011 18:35

    bigboban (neregistrovaný)

    Cituji "není integrace s Outookem". Co to je za blbost? To je takový problém v outlooku na pár kliků nastavit google účet přes exchange??

  • 24. 1. 2016 23:59

    Vašek (neregistrovaný)

    My jsme si ve firmě nedávno pořídili Google Apps for Work přes jednu firmu nabízející podnikový software. Sice je to o něco dražší, ale pokud máte nějaký problém, tak se máte na koho obrátit a máte méně starostí. Navíc je tu výhoda pro neplátce DPH, protože nemusí řešit registraci, ale firma to koupí za něj. Tady je kontakt na tu firmu, kdyby někdo chtěl :) http://www.averma.cz/kontakt/

  • 14. 7. 2011 10:30

    joooo (neregistrovaný)

    příklad: ve web. rozhraní se popisují adresáti jako "Tom, Tom a já" - to si opravdu musím pamatovat křestní jméno všech svých zákazníků? - přepnout to nešlo)

    Tak tohle otěžuje i mě a to používám jen gmail. Spolu s dalšími a dalšími nesvobodami a změnami směrem, který mi nevyhovuje, to u mě směřuje k jednoznačnému přesunu jinam.

  • 15. 7. 2011 1:41

    jarda (neregistrovaný)

    "- není integrace s Outookem, není jiný desktop klient, problém při offline"

    Je. V placené verzi je k dispozici Outlook klient. Tváří se to i funkčně, ale stabilita je v praxi bohužel nevalná, zvláště u větších mailboxů a docházelo k podivným zásekům a postupnému nasrání zákazníka.
    Technická podpora je důvodem, proč si vždy předem zvážím, jestli do nějaké firmě doporučím. U menších (<10) je to použitelné.

    Dále je třeba zmínit

    a) naprostou neprůhlednost v zabezpečení dat, zvláště v případě 3rd party apps. Často se stává, že chybějící funkci Google řeší odkazem 3rd. Jenže hned v první obrazovce při pokusu o instalaci se zobrazí warning ve smyslu, že když to odkliknu, je pouze na moje riziko.

    b) Možná se to změnilo, ale těžko se kombinuje osobní a firemní Google

    c) Naprosto tragická kontrola na spamem. Spam sice až nechodí, zato filtrování je důkladné, bez ohledu na CZ podmínky.

    d) U placené verze dost špatná a nepřehledná aplikace Postini.

    e) Nulová možnost zálohování dat. Opět odkaz na 3rd party, navíc draze placené. Jestli máte někdo tip, sem s ním

    f) Velmi obtížná implementace offline klienta. Tím myslím Outlook i TB. Ne že by nefungovalo, ale je to polofunkční.

    g) Nelze přejmenovat mailbox (minimálně v placené verzi; oficiální rada je, že se to může udělat až za rok, kdy doběhne platba)

    h) I když si na mailboxu zřídíte alias a odešlete s ním mail, tak se příjemci ukazuje stále původní jméno. Totální průser! Výsledkem je, že pokud ve firmě přijde nový zaměstnanec, musíte založit nový maibox a z původního do něj všecho naimportovat. Dále pak - pošlete mail pod aliasem a eBay vám ho vrátí s tím, že odesílatel neodpovídá accountu na eBay.

    Výhody:
    Pro small workgroups, je to velmi rychlá a levná cesta, jak sdílet dokumenty.

    Kdysi jsem zkoušel MS řešení, ale tam mě okamžitě odradila děsivá pomalost. Možná už to pořešili.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).