Tady ale nejde o brždění, ale především o diváky, ještě přesněji o zisky z reklamy.
Reklamní agentury nejsou úplně blbé, a velice dobře vědí, že Praha ještě není na přechod
zdaleka připravena. Myslíte si snad, že někdo bude Nově a Primě cpát tučné honoráře za reklamu, když budou vysílat DVB-T pánu bohu do oken a polovina diváků bude mít analogovu tmu? To si může dovolit jen ČT, která je převážně placená ze státního rozpočtu a tedy jí může být ukradené, zda se na ně někdo dívá nebo ne.
Proč si to jako myslíte? Jsou jasné informace o tom, že téměř všichni už na něco přešli z Analogu, navíc mají pražští DVB-T nejdéle.
Vysíláním analogu budou jen Nova a Prima prodělávat - důkaz Domažlicko a znovu obnovený analog Novy. (dávno jí nikdo nesleduje) Ostatně proč by to kdo sledoval, když v DVB-T má přes 20 programů (s přeshraničními). V kabelovce či Satu jich je ještě víc. Prima vůbec netratí DVB-T, naopak pokrytí má v MUXu2 naprosto perfektně zajištěno.
Proč si to myslím? Pokusím se Vám to říci co nejzdvořileji. Až budete mít po chodníku nachozeno stejně, kolik jsem já nachodil v Praze po střechách, tak se můžeme dohadovat, kdo z nás má jasnější informace.
Předpokládám že co se týká reklam by měl být rozdělený pro všechny stejně,ostatní TV co vysílají v muxu2 patří taky Primě,Nově-Cinema a Cool.I ty jim přináší zisky a analogově nevysílají a nevadí jim to tak proč by jim mělo vadit že nevysílá analogově Mateřská TV?Přeci vědí že když se vzdají analogu tak získají mnohem více.
To zase mícháte jabka s hruškama. Cinema má sledovanost přes 1%, Cool asi ani to 1% nemá, takže příjmy z reklam na těchto 2 stanicích jsou ve srovnání s 42% Novou a 16% Primou zanedbatelné. Je jasné že Nova a Prima udělají to co bude v daném okamžiku pro ně ekonomicky nejvýhodnější. Proto čekají do poslední chvíle. Nicméně pro digitalizaci je zásadní, že se vypne ČT1, to už donutí drtivou většinu lidí přejít.