Po 10ti letech v oboru jsem na to už relativně zvyklý - vyvinuly se u mě obranné mechanismy bránící můj klid na práci a tak vzácnej volnej čas:-)
Naprostou "jedničkou" jsou z mého pohledu příbuzní, sousedi a v těsném závěsu asistentky GŘ apod.
Rád se s Vámi podělím o pár postřehů které se mi osvedčily:-)
1.nikdy nepřistupte na návštěvu spojenou se servisním zásahem. Návštěva tetičky se totiž promění v neskutečný "masakr" kdy Vás pod drobnou záminkou, většinou posadí před PC které díky strýčkově vášni v pornu obsahuje více malware než skutečného SW.Budete tam do noci a stejně nic neopravíte:-)
2.všechny požadavky požadujte striktně do mailu(nejsem u PC, vecer na to třeba mrknu - požadujte max detailní zadání) - nelépe se posílá žadatel do /dev/nul emailem :-) A navíc se nikomu nebude chtít psát obsáhlý email a čekat až vy odpovíte...
3.nepokoušejte se vysvětlovat že jste linuxový guru/programator/cisco specialista/IT manager a že tohle není zrovna Váš šálek čaje. Žadatele většinou stejně neví co to znamená:-)
a za 4. nebojte se občas někoho seřvat - asistentka která má v popisu práce 8hod denně koukat do outlooku musí vědět jak vytisknout kalendář. Pokud ne - není způsobilá svoji práci vykonávat. (Vyjímku delám pouze v případech že je fakt hodně sexy) :-)
přeju všem klid na práci.
-AW-
PS: během psaní tohoto příspěvku jsem úspěšně odrazil líného žadatele s dotazem jak se dělá kontingenční tabulka - a zda bych mu ji zpracoval - naštestí ovládám pouze SQL:-)
Moje řeč. Pomáhat pouze do výšesvého platu eventuelně množství domácí slivovičky v lahvi :-)
K tomu PS. Na takové dotazy odpovídám ve stylu:
A co to ta kontingenční tabulka je?
Tomu línému uživateli může trvat klidně tři dny než se to naučí, Vám bude trvat vysvětlování hodinu. Školení o kontingenčních tabulkách zabere den a bude stát 5 000 Kč. Tj. ušetřil byste svému podniku docela slušné peníze kdybyste zvedl pozadí a šel mu to na hodinku ukázat.
Pokud má podobné problémy více lidí, zorganizovat školení. Něco sám od sebe aktivně udělat, krom arogantního odpálkováni, umí jen zatraceně málo lidí ...
Nemusite byt arogantni, casto staci metoda vyhniti - pozadavek hodit na hromadku a nechat hnit. Kdyz se dotycny ozve znovu a znovu ... mozna ma smysl jeho pozadavek resit ;). Mozna budete za idiota, ovsem v opacnem pripade si jako idiot budete pripadat sam. Vyresite pozadavek a druhy den dostanete zadano, ze je vse spatne a musi se to zrusit/uplne predelat/....
Uzivatel ktery neumi pracovat s nastroji prislusejicimi k jeho pozici ve firme ma byt vykonut a ne skolen. Neco jineho je samozrejme zavadeni noveho nastroje, ale pokud sekretarka neumi napsat text/jednoduchou tabulku/ netusi, ze sloupec se da secist (a dela to na kalkulacce) ...
To je hodně individuální. Tenhle případ může být že se někdo snaží zlepšit a objevuje nové nástroje které původně umět nemusel, stejně jako že tam je pako které neumí to co by umět mělo.
Ale každopádně, nemá cenu lidi takto odpálkovávat. Buď se danému zaměstnanci má vysvětlit že by to měl umět a slušně ho poslat do háje a nebo mu to vysvětlit/doporučit mu školení.
Přesně tak! Jedna hodina mojí práce stojí 2500Kč a můj čas je určitě daleko lépe využitý, když se zabývám odlaďováním nových služeb, na kterých budou běžet miliony lidí v ČR (pracuji pro operátora). Nebo například tím, aby vše fungovalo spolehlivě atd. Než abych vysvětloval nějaké blbce jak si má seřadit e-maily v outlooku.
Když už chci někomu pomoct, tak píšu veřejné postupy a příručky - kdo je línej si to pak číst, tak prostě smůla!