coz o to :-))) GUI tam meli uz tenkrat, ale asi bylo jednodussi tomu adminovi vysvetlit jak naject do command promptu a napsat trosku textu.. (gibberish pro nej)
stejne tak to ma nauceno i valna cast pracovniku, vcetne vedoucich pracovniku, kteri vsichni prosli nekolika skolenimi za jiste nemale penize..maji obvykle takove sesitky s poznamenamymi commandy...eventualne maji velmi zajimave popisky akci za pomoci GUI ale myslim, ze to tu kazdy zna...
situace ze vcera, pravda, je to nekolik desitek minut :-)
No Vy ty pochybnosti nemáte, ale já vidím, že na "mé" poště v Brně ul. Ondráčkova se zastavil čas (autor mluví o době kamenné). Je fakt, že Teď jim budou muset pořídit něco lepšího než je Pentium II a možná už odejdou od Dosu. Takže to té ČP docela přeji.
Pokaždé, když jsem donucen jít na jakoukoliv pobočku České pošty, tak se doslova naseru (dámy prominou, pánové pochopí, toto slovo nepoužívám často, ale v případě České pošty je zcela namístě).
Bez ohledu na denní dobu fronty přes půl pobočky, z pěti okýnek otevřeno jedno, neschopné arogantní úřednice, kdy jedna u toho okýnka možná něco dělá a dalších pět si povídá, jak se měly o víkendu, vyřízení triviální záležitosti zabere vždy alespoň půl hodiny. Asi to tak mají v nějakých vnitrofiremních směrnicích, neb tohle není zkušenost z jedné konkrétní pobočky, ale dlouhodobý závěr asi z pěti různých poboček, které jsem musel v posledních letech navštívit.
Má otázka zní, řekněte mi prosím pěkně, k čemu je v takovémhle stavu vysoká technická vyzrálost pošty? Představa, že tenhle socialistický moloch bude vydávat certifikáty...
Dokud nebude na základních školách široce zavedena mediální výchova, tak těžko.
(Mě osobně už tyhle poznámky vůbec nepřekvapují, když třeba každé ráno vidím desítky lidí, co přímo hltají zaplacené PR články v Metru. Aneb psali to v novinách, tak to musí být pravda.)
To nevím, ale na té přednášce jsem byl a Pavel Janík říkal, že Česká pošta má asi 100 programátorů a že většinu si dělají sami. Tak si myslím že i tu foxku.
Jinak, podle jeho slov, je ovládání bez myši podmínkou - mnohem rychlejší a proto ta aplikace vypadá jak vypadá - asi i přiblížit se starému prostředí.
Pavel říkal taky zajímavou věc: Česká pošta není dotovaná, ale finančně samostatná (narozdíl od Českých drah a jiných).
Ono vyškolit 39000 lidí, rozběhat systém na 12 tisících terminálech v 3400 poštách ve všech možných kotěhůlkách není sranda.
Otázka je, kdyby Česká pošta nebyla jak by to vypadalo s posílání dopisů a pohledů - která komerční firma by do toho šla.
znovu poznamenavam hezke, moc hezke, ale je to pro me take dobry priklad toho, ze u podobnych veci je problem platformy lidi ten system skutecne denne pouzivajicich v ramci sve prace naprosto nepodstatny :-)
tu predchozi foxku psal kdo :-)? myslim ten runtime
Nebrec, jeden takovy system jsem jim prodal, resp. jejich odstepnemu zavodu vypocetni techniky a automatizace ci jak se honosne jmenovali (jmenuji?)... Inu co chteli a zaplatili, to dostali... A jeste po roce cteli predelat fakturu...:-)
jeden cas jsem mel co do cineni s ceskou postou, jako spravce site a tvurce jedne aplikace, kterou jejich slavne IT (ten zminovany VAKUS) oddeleni nebylo schopne udelat, pojmy jako uzivatelska privetivost jim nic nerikaji, chyby bych hledat uz vubec v zakladu, nikdo se pri designovani a implementaci techto reseni nepta lidi, kteri tomu skutecne rozumeji a pak to musi pouzivat v provozu, vyvoj zrejme probiha na zaklade nejakych papirovych smernic, ktere ale v provozu ani nejdou aplikovat
takze historie s adminy chodicimi po pobockach s papirky v ruce, co presne maji naklofat (a ze to byly veci typu copy *.* c:/cilovyadresar) mam dost :-)
Pochopí někdy laskavý čtenář jistý rozdíl mezi žánry? Rozdíl mezi glosou (tento příspěvek) a jinými redakčními články je velmi významný. Pokud si nevšimnete slova "Glosa" v záhlaví, pak to poznáte obvykle podle karikatury autora - ta je jen u glos.
to jiste, vetsina aplikace by byla ve foxpro pro dos.. zamestnanci by nemeli velmi casto pristup k mailu.. volajicimu nejsou schopni sdelit aktualni polohu jeho kuryrni zasilky za kterouzto si celkem dost plati..
nektere aplikace pouzivane v provozu jsou naprosto nedomyslene, neumoznuji opravu dat, z vystupu zakaznici "zvraci" jak je to hnusne
pouzivaji se 9600 modemy, data se prenasi neinkrementalne na 50. pokus
vazeny autore, mozna by stalo za to, nez priste neco napisete, si alespon letmo neco nastudovat, k ziskani toho "lejstra" musite splnit takove podminky, ze nejenom ze vam nemuzou lezt mouchy po mase, ale musite si take myt ruce a splachovat zachod...
vase pochybnosti o "technicke vyzralosti ceske posty" jsou uz jen tresnickou na dortu (nebo hrebikem do rakve), jak by bylo krasne v ceske kotline kdyby byly vsechny statni instituce tak technicky (rozumej IT) vyzrale jako ceska posta..