Vlákno názorů k článku Dočkáme se zmrtvýchvstání e-podpisu? od Vaclav Martinovsky - Zrejme myslite UPS :). Ja mam dobrou zkusenost,...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 6. 8. 2005 12:19

    Vaclav Martinovsky (neregistrovaný)
    Zrejme myslite UPS :). Ja mam dobrou zkusenost, z Nemecka v pondeli rano posilali balik (UPS Standart, doruceni do 48 hodin) a ve stredu rano jsem ho mel na stole (Plzen). Pokud bych bydlel v Praze, je tam doruceni za normalni ceny do druheho dne. Postovne stoji okolo 15EUR.

    Tech Vasich 4000CZK vypada skoro na UPS Express, kde je doruceni do druheho dne.. to je minimalne trosku podivne :/.
  • 5. 8. 2005 21:54

    Vik (neregistrovaný)
    Pošta v Dobrovicích hází oznámení úplně automaticky. Vůbec se nenamáhají něco doručit, pošťačka vždy jen hodí do schránky lístek a to i přesto, že je v 90% někdo doma. Se*e mě to o to víc, že ta pitomá pošta má do 17 hodin a moje pracovní doba shodná s poštou, znamená to pokaždé když mi něco přijde žebrat o to, abych mohl jít dřív z práce.
    Jinak zkušenost s přepravními firmami je trošku lepší kromě UPC. Z Rakouska jsem si nechali poslat balíček do Pardubic do 48 hodin (odešel v úterý), ve středu volali, že pokud si pro něj nepřijedem na Ruzyň, tak nám ho doručí až v pondělí, dřív že do Pardubic nejedou. A to stálo cca 4000 ta jejich slavná přeprava pod heslem "považujte za doručené". Ani nemluvím o tom, že u ty jejich vypečený centrály na Ruzyni se platí(lo) 100 Kč parkovného.
    UPC nebrat.
  • 5. 8. 2005 21:38

    Krysař (neregistrovaný)
    Tohle je zajímavé. Taky mi občas chodí objemné nebalíkové věci ze zahraničí (Amazon) a vždy mi je doručovatelka v pořádku nechá u sousedů. Akorát jednou se překoukla a můj balík vydala vrátnému o deset popisných čísel výš v ulici (přestože adresa je TIŠTĚNÁ!) ;)
  • 5. 8. 2005 17:07

    Frank Tomes (neregistrovaný)
    Jo tak s tím papírkem o zásilce se mi to stalo v minulých dnech 2x za sebou.

    Tak jsem se tam zeptal, že nevím jak funguje pošta, jestli by mi to mohli nějak vysvětlit. Že pokaždé když mi přijde větší zásilka tak si pro ní budu chodit na poštu sám? Řekli mi, že pokud je to obyčejná zásilka co se nevejde do schránky tak se jí ani nesnaží doručovat, rovnou hází papírek (bez ohledu na to zda je adresát doma nebo ne), doručují pouze obchodní balíky nebo letecké zásilky ze zahraničí.

    Když jsem se ptal, zda je pro ně problém tu větší zásilku hodit mezi balíky a doručovat je s balíkama, dočkal jsem se odpovědi - ano, je to problém.

    Dál už jsem se na nic neptal, sbalil jsem zásilku a tiše jsem odešel (a to ani nemluvím o tom že z Anglie sem jde balíček 2 dny a z Brna týden, dále že pošta má otevřeno 8-11 13-17 nechápu dvě hodiny polední přestávku, místo čtyřech okýnek jedou dvě atd.).
  • 5. 8. 2005 15:31

    Vaclav Martinovsky (neregistrovaný)
    To s tim automatickym hazenim oznameni se me stava taky, obvykle u obycejnych zasilek. Obchodni baliky posta nosi skoro vzdy, neprinesla ho snad jen jednou a hodila namisto toho do schranky oznameni.

    Nicmene jedno "plus" zminim. Jednou jsem potreboval obchodni balik velmi brzy, tak jsem se domluvil na predavaci poste, ze me ho tam nechaji a v 8.00 rano uz jsem rozbaloval. Nicmene, dojit sem si tam musel sam :).
  • 5. 8. 2005 15:21

    kenny (neregistrovaný)
    Pošta někdy automaticky dává do schránky 'oznámení o uložení zásilky' (nebo jak se to vlastně jmenuje), i přes skutečnost, že v čase, který je uveden na lístku, byl někdo doma. Oni už to ani nezkoušejí doručit. Proč by to dělali, když takhle je to pro ně jednodušší. Odesílatel zaplatil za službu, která byla provedena pouze z části. Tak by mu měli něco vrátit zpět! Kdyby to udělali jednou. U mě se to ale stává v 80% případů.)

    Když si jdete vyzvednou zásilku, tak i v případě, že není do vlastních rukou (třeba dobírka), zdráhají se ji vydat někomu jinému (se stejným příjmením i adresou). Když se stalo, že se zásilka ztratila (asi se to tam stává pravidelně), ještě po mně chtěli čestné prohlášení, že jsem zásilku neobdržel! Proč? Asi někde mají záznam, že mi zásilku předali? Nemají!! Kde by ho taky vzali, když vždy chtějí při předání vidět OP a opisují si z něj číslo, a nic jsem nedostal. Přesto jim to musím potvrdit prohlášením, jinak by se snad ani nesnažili zásilku hledat. Stejně jí nenašli.
  • 5. 8. 2005 14:53

    J (neregistrovaný)
    Nevim co je osobniho na tom, ze na webu je k nalezeni cislo baliku a stav dorucovani (to k tomu UOOU, pokud tu zkratku chapu dobre). Ten by se spis mel zajimat tim, ze si na poste (IMO neopravnene) zapisujou cislo OP. Jeste bych chapal overeni totoznosti pokud jde o dorucovani do vlastnich rukou (a pak by tam mel byt predevsim podpis dorucovatelky, cimz potvrdi ze jej dala prislusne osobe), ale pokud mi dojde neco na dobirku, je preci uplne putna kdo to vyzvedne, vzdyt to stejne musi zaplatit.
  • 5. 8. 2005 14:03

    PaJaSoft (neregistrovaný)
    No bohuzel se mi pred rokem stalo, ze listek nehodil, listek putoval 4 DNY (!!!!) po poste aby ho v patek dorucila listonoska... - v pondeli odeslano jako obchodni balik (s garantovanou dorucovaci lhutou 24 hodin!) se severni Moravy do Brna... - do dnes na poste v Brne "lezi" nevyrizena reklamace... muj cas je drahy a nemam zajem tento socialisticky ustav jeste podporovat ztratou dalsich hodin (stacily mi ty dve hodiny, nez mi to z ulozny vydali a sepsaly reklamaci...)
  • 5. 8. 2005 11:47

    Vaclav Martinovsky (neregistrovaný)
    Uvedu jiny priklad - nechate si poslat balik. Ty obvykle rozvazi nekdo jiny, nez klasicka listonoska s vozikem. Ve chvili, kdy prijedou, nejste doma.

    Co si myslite, ze se stane? Kazda slusna kuryrni sluzba necha listecek s oznamenim, ze jste nebyl doma a je tam obvykle i telefonni cislo, kde se domluvite na opakovanem doruceni.

    Co myslite, ze udela Ceska posta? Nic, odjede. Dalsi den prinese klasicka listonoska papirek, ze mi vcera privezli balik a ze si ho mohu vyzvednout na poste. Bylo mi to vysvetleno tim, ze pracovnici, kteri rozvazeji baliky nemaji cas! hazet do schranek oznameni. Ale kuryri ten cas zrejme maji, ackoliv inkasuji naprosto stejne penize jako CP.

    To, ze se zcela bezne seknou (napr. postacky zrejme nevi, ze obchodni balik se uchovava na poste defaultne 7 dni a napisou tam mylnou informaci, diky ktere jsem o balik prisel), uz k postovnimu "folkloru" zrejme patri.
  • 5. 8. 2005 11:46

    morgan (neregistrovaný)
    Pozor na Poštu. Kdyby Vám ten balík ztratili, budou po vás chtít poplatek, aby se milostivě uráčili vůbec šetřit co se stalo (moje zkušenost). Pro mě je pošta bandou nepříjemnejch bab za přepážkama chovajících se těžce arogantně, vysokých cen, idotských doručovacích dob (proč ty joudové jezdí s balíky dopoledne, když 80% lidí není doma?). Když mohu něco poslat, jdu např. na pobočku DPD atd. Alternativy tu jsou, ale většinou pro odchozí "směr".
  • 5. 8. 2005 11:19

    misch (neregistrovaný)
    Problém je, že většina lidí zveřejní jen negativní zkušenosti. Mě před 10 dny přišel balík. Na webu ČP jsem mohl bez problémů sledovat jeho postup přes republiku. Bylo tam vše potřebné: záznam o přijetí první poštou, záznam o doručení do cílového města, záznam o tom že právě probíhá doručování adresátovi (tedy mě).

    A už si ani nevzpomínám, kdy naposledy trvalo doručení běžné (nedoporučené) zásilky déle než 2 dny.

    Jenže tohle normální člověk do diskuse pod článkem nikdy nenapíše, takže pak to podle negativních ohlasů vypadá, že ČP je banda neschopných nenažranců :(.

  • 5. 8. 2005 10:40

    Vaclav Kabat (neregistrovaný)
    slysel jsem ale, ze udajne to zverejnovani informaci o prepravovanych polozkach (evidovanych) jim zakazal UOOU.. tak nevim :-), osobne mam spise podezreni, ze je to vymluva na technickou neschopnost, to uz vubec nezminuji, ze takovy dorucovatel by byl stejne schopen takovy udaj nekde v IS aktualizovat radove az s nekolikahodinovym zpozdenim..
  • 5. 8. 2005 10:32

    J (neregistrovaný)
    A) platit 200Kc/rok za podpis, ktery je knicemu je stale moc.
    B) dopadne to stejne jako slavna postovni banka, taky vsude vidite tu reklamu "na kazde pobocce" ? Osobne tu cest nemam, ale znam cloveka co ano, na pobocce nejsou schopni poskytnou ani informace, natoz provest potrebnou operaci. Ve finale vas radsi poslou 50km do mesta, pricemz ostatni banky maji pobocky samozrejme v miste.

    2jn: Bud jste nevylecitelny optimista, nebo jste na poste nikdy nebyl, pripadne jste PR zamestnanec Ceske Posty. Viz predchozi priklad a proklamovane sledovani baliku. Jedine informace ktere jsem se tam kdy dozvedel, ze v X:Y byl balik podan na poste Z a druhy den po doruceni se tam objevi i informace o doruceni => naprosto knicemu. Jeste se mi nestalo aby se objevila informace o prevzeti baliku lokalni postou (abych treba byl doma a mohl si pockat na doruceni).

    Samozrejme muzu uvest i dalsi osobni zkusenost, blahoprani k svatku na vzdalenost 10km dopravovala posta 10 dnu.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).