Ten článek se opravdu hrozně dobře čte, jeden by si i myslel, jaká bude výhra zřídit si tuhle službu.
S ČRa už koexistuji nějaký rok a čtvrt. Za tu dobu jsem zjistil, že v ČRa naprosto nerozumějí IP. Jistě jsou to borci na ATM spoje k vysílačům atd. a tyhle věci umějí perfektně, ale jak dojde na jejich IP síť a její chápání, je to špatné.
V prvé řadě není neobvyklé čekat 10-15 minut na operátora (tj. člověka, který jen přepíše informaci od vás do okénka před sebou). Když už se váš podnět dostane k technikům, dokáží ho řešit jen pokud je služba absolutně nefunkční, to chápou. Pokud je "jen" nějaká ztrátovost paketů na jejich routeru, mají neuvěřitelný problém tuto skutečnost akceptovat a ještě větší problém pochopit ji. Pokud se nespokojíte se suchým oznámením, že je údajně vše v pořádku, čekejte 6-48 hodin trvající přesvědčování z vaší strany, že opravdu problém existuje. A ještě jedna zajímavost. Textové pole, do kterého operátor helpdesku zapisuje vaše oznámení, je poněkud poddimenzované. Při pokusu nadiktovat technicky přesný popis problému (např. na kterém routeru ještě ztrátovost není a na kterém už je) se tedy nezřídka stane, že se tam váš diktát prostě nevejde. :-)
Druhým velkým problémem ČRa je totální nesdílnost. Někeré služby mají absolutně nedefinované principy FUP, jejichž osvětlení je ze strany ČRa striktně odmítáno. Pokud se rozhodnete napsat velmi slušnou stížnost na neblahý stav některých věcí, na odpověď čekat taktéž nemusíte. :-( Jako zákazníkovi mi přijde smysluplnnější začínat nový byznys s objemem x a dle zkušeností ho třeba navýšit na 10x. Rozhodně nezačnu na řešení ve variantě "Enterprise". Takže buď ČRa rozlišují kvalitu péče dle objemu (pak nemohou čekat jeho zázračné navyšování), nebo takhle přistupují ke všem (a pak radši ruce pryč).
Čili konektivitu ČRa pro vlastní babičku znající jen stavy funguje/nefunguje ano, pokud jste technicky zdatnější a schopní rozlišování i jiných stavů než 0 a 1, snad se radši poohlédněte tam, kde technik dokáže použít i sofistikovanější nástroj než windowsový ping na seznam.cz.
konecne rozumny prispevek. naprosto souhlasim s tim, ze na ATM site jsou dobri,ale IP tam nikomu moc nerika.
jeste k tomu pingu... se sefem NMC (network monitoring center) u jedne nejmenovane celkem velke firmy, jehoz jmeno (ani mobil) radeji nebudu zverejnovat se mi stala takova mala prihoda pri reseni ADSL problemu
rekl jsem mu "...reknu Vam svou IP adresu a vyzkousejte si ping na me a uvidite, ze ztratovost je ...." a odpoved "...ping ?? to ja tady nemam moznost nikde vyzkouset..."
Co si potom ma clovek myslet....
Jsou tam i na IP schopní lidi. Pokud máte už kontakt na konkrétního člověka mimo zvedače telefonů na NMC, tak se problémy řeší líp. Největší problém je ale dostat se k někomu takovému.