Dopravci asi přebrali štafetu po silničářích. Každý rok je překvapí nárůst počtu zásilek. Tento rok si na tom nabil nos zejména přepravce DPD. Na jejich facebook se nesla řádná shitstorm. Všechno to ale pramení z toho, jak se tyto firmy chovají vůči nasmlouvaným dopravcům. Peněz málo a práce takřka nonstop. Pak se diví, že nejsou řidiči. A když, tak polovina jsou vystresování hulváti.
Jenže ta příprava nemusí znamenat jenom sehnat lidi a auta. Když mám doručit větší množství balíků, lze to udělat tak, že je budu dál doručovat dosavadním postupem, a tedy budu potřebovat více lidí. A nebo také můžu změnit postup, tak, abych jeden balík dokázal doručit rychleji. Například tak, že ho nebudu doručovat na tři pokusy, ale doručím ho hned na poprvé. Na to se dá právě připravit několik měsíců předem, tak, že adresátům umožním volit místo a čas doručení, a rozvoz balíků zorganizuju tak, aby tyhle informace respektoval.
Moje zkušenost je taková, že dopravci vždy nejprve balík doručují, hrozně se diví, že tam nejsem, a teprve pak umožňují zvolit si místo a „termín“ (tj. alespoň den a variantu ráno/odpoledne/večer) doručení. Načež ten balík stejně zkusí doručit jinam nebo jindy, a teprve tak na třetí pokus se jim to podaří. Jestli takhle před Vánoci doručují domů všem, stačila by jim na to vánoční doručování třetina řidičů, kdyby balíky doručovali hned na první pokus a ne až na třetí.
Ale on je ten narust poctu zasilek neprekvapil! Oni se na nej pripravuji nekolik mesicu, jenze proste ty lidi nejsou. Auta navic dokoupite snadno, ale ridice abyste platil zlatem. O odmitnout zasilku prakticky nemuzete. DPD a PPL to zvladli pomerne se cti, stiznosti jsou vzdycky. Kdyz se zdvojnasobi pocet baliku, tak se hold i zdvojnasobi pocet stiznosti.