https://www.youtube.com/watch?v=w2itwFJCgFQ
Pro ty co pochybují, že v budoucnosti nebude fungovat plně automatizované doručování.
Pěkná hračka, ale v reálu to fakt fungovat nebude, protože se projeví to, co u každého většího objektu - při létání je problém, že s větší hmotností se to problémy nezvětšují lineárně ale s druhou mocnicnou.
Co s takovým strojkem udělá poryv větru v nějaké uličce nám asi nikde nepředvedete.
Nedostane se do žádného poryvu, protože zná aktuální počasí v místě, kde se nachází a rozhodne se vrátit bez doručení. Jinak vycházíte ze špatných předpokladů, že musí být doručeno 100% zásilek a žádná zásilka nesmí být poškozena. Pro aplikaci v oboru e-shopů, stačí záruka cca 90% doručených zásilek. Výtratné může být klidně i 10%.
A poryvy větru jsou zvládnutelné, protože dron zná svou rychlost a polohu přesně a její zvýšení tak může kompenzovat až do své maximální rychlosti, dané výkonem motorů, takže může zvládat poryvy tak do 90 km/h. Při váze nákladu do 2 kg.
Člověk toto neumí, protože v mozku nemá tak dokonalý gyroskop a nezná svou rychlost, navíc je tu zpoždění dané reakční dobou. To u dronu není. Ten reaguje v řádu milisekund.
I velký Boeing přistane sám bez pilota, a software nic neváží, proto i malý dron může být stejně chytrý jako velký Boeing. Vtip je v tom, že ty drony lítají díky software, který efektivně využívá možnosti současné technologie. Lítají díky své "inteligenci", která efektivně využívá omezené zdroje.
Stoj schopný létat více jak 90 km/h (pokud by letěl 90, tak ve větru 90 pouze stojí na místě ;-) schopný unést další 2 kila nákladu. No, to už je poměrně VELKÁ mašina a dost DRAHÁ, která by nikdy nedostala povolení pro samostatné létání nad obydlenou oblastí.
Mimochodem, napadlo tě proč se balíky rozváží v dodávkách a ne třeba ve Ferrari? Bylo by to rozhodně rychlejší než současný stav. Ale EKONOMICKY je to nesmysl. Stejně jako doručování balíků pomocí modelů :-)
No ono taky vítr 90 km/h je dost silný, proto se dron vrátí, a balíček nedoručí, když doletí do oblasti, kde fouká stabilní vítr 50km/h. Sám pošle SMS zprávu klientovi, že doručení nedovolují aktuální povětrnostní podmínky. Předá zprávu o větru ostatním dronům. Dron zná svůj stav a rozhodne se třeba podle měřené průměrné zátěže motorů a stavu baterie.
Ono vlastně stačí do dronu jen zamontovat TELEPORT. Nastane havárie a stroj se sám přenese někam na poušť kde nikomu při pádu neublíží. Protože tam kam poletí lidé asi budou - adresáti nebudou bydlet na poušti.
Pak už jen zbývá otázka, proč tím teleportem rovnou neposílat balíky místo toho složitě jimi zachraňovat padající coptery :-)
Nikoliv, ale vždy je více volného prostoru, než obsazeného, takže i tak je větší pravděpodobnost, že to padne do toho volného. A lze tomu pomoci řízením pádu záložním systémem, třeba na bázi plynových trysek, které pád vychýlí do potřebného směru, jedním pulsem. Navíc dron letí, i když mu ustřihnete části dvou vrtulí, viz video 1, dole v diskusi.