Presne tak, zhruba od pocatku 90 let existuje ciste digitalni TBC (Time Base Corrector): http://en.wikipedia.org/wiki/Time_Base_Corrector , neni problem cokoliv zkonvertovat.
Sam jsem jeden mel pro konverzi NTSC VHS na nase PAL VHS (znami z USA zaslali kazetu a zkonvertoval jsem to do PALu).
Mel jsem krabici od SONY (puvodne pro prevod 8mm/super 8mm na videosignal..24 snimku na 25 snimku) velikosti videa a ta obraz nasamplovala, upravila v pameti a vyhodila na druhem cinchi vykopla v jine norme ven. Zpozdeni bylo cca 1.2s.
Je treba si uvedomit, ze ve studiu (rezie) dochazi ke "zpomaleni" ve videomixpultu a dalsich zarizeni. Kazdopadne az na "vez" to jde digitalne (vetsinou ATM).
Ale prevod do eteru jde bud PAL/NTSC/SECAM nebo DVB-T, ATSC ci ISDB-T.
Kazdopadne na tomto "vezovem prevodniku" do eteru dochazi ke zpozdeni tez.
Ano. Olympiáda byla v HD. To ale nic nemění na principu konverze. I v tomto případě bylo nutné HD konvertovat na SD, což je podobný princip, jen je poněkud jednodušší. HD je totiž snímáno 25snímků za sec. Jedná se tedy pouze do downscaling z 1080 na 576 řádků.
To ano, v době analogových převodníků byla v Evropě u přenosů z USA či Japonska zřetelně horší kvalita obrazu a naopak Američané nebo Japonci měli horší kvalitu u přenosů z Evropy.
Pravdu máte jen částečně, a to pouze pokud jde o barevnou soustavu. Pokud jde o samotný rozklad obrazu, pak je zcela lhostejné jestli je signál digitální nebo analogový. Problém totiž opravdu existuje. Vezmu-li v úvahu evropský a americký televizní formát, pak ten evropský má obraz složený ze 720x576 bodů, což je 414720 bodů užitečného zobrazení jednoho snímku. Ten americký formát má 626x470 bodů, což je 294220 bodů užitečného zobrazení jednoho snímku. V evropském formátu se snímek překresluje 25x/sec. V americkém formátu 30x/sec. Oba formáty jsou tak neslučitelné! Mezi oběma je nutné provést formátovou konverzi. Konvertovat barevné soustavy není vůbec žádný problém, konvertovat ale 30snímků/sec. na 25snímků/sec. už problém je. Stejně tak je problém udělat 576 řádků z původních 470!
Fakt je ten, že v dnešní době signálových procesorů není až tak složité oba formáty přepočítat. V dobách čistě analogových to ale nebylo právě snadné.
Dotaz je nesmyslný zvlášť v dnešní době, kdy se přenosy distribuují v digitálním formátu a záleží jen na modulaci do analogu, jestli je divák uvidí v PALu nebo v NTSC.
jako naprostý nesmysl mi přijde poslední dotaz. pán evidentně někde vyčetl o rozdílně snímkovací frekvenci, ale vůbec netuší jak fungují nejzákladnější principy. zřejmě si to představuje jako kinofilm...