Vlákno názorů k článku Dotazy čtenářů DigiZone.cz: O set-top-boxech, satelitu i farmaceutickém chemikovi od anonym - Samozřejmě jde o klamání spotřebitele - i když...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 5. 12. 2008 14:15

    bez přezdívky
    Samozřejmě jde o klamání spotřebitele - i když vzhledem k úrovni prodavačů v řetězcích to bude spíše neúmyslné z důvodu neznalosti než úmyslné. Ale ani to je neomlouvá.
    Jinak k těm e-shopům - oni taky nemají úplně čisté svědomí, v závislosti na typu sortimentu velice často "parazitují" na kamených krámech. Protože prostě si zákazník to zboží často nejdříve osahá a vyzkouší v reálu a následně koukne na web a koupí tam kde je levněji.
  • 5. 12. 2008 14:25

    Pamětník
    Ono se hledání výhodnějšího prodejce nemusí týkat jen elektroniky. Také si mohu pěkný svetr vyzkoušet v jedné prodejně a ten samý si koupit v té druhé levněji. Takový je zkrátka zákon trhu a nikdo proti tomu nic nezmůže. U e-shopu je problém s nemožností si zboží předem "osahat" obsloužen právem na vrácení. Osobně si myslím, že zejména ve větších městech, kde je i větší fluktuace zaměstnanců, se plno prodavačů degradovalo na pouhé podavače.
  • 6. 12. 2008 8:34

    Pavel Krásný
    Souhlasím s názorem, že se jedná o neznalost prodávajících, čemuž se na jednu stranu nedivím - v supermarketech a podobných molocích se prodavači střídají jak housky na krámě, že se ani nic nenaučí. Horší však je, když přijdete do značkové prodejny, kde vám prodavač rovněž tvrdí podobné bludy...
  • 5. 12. 2008 9:14

    Radek Donát (neregistrovaný)
    Ano, i tak se da delat "marketing" :-)) Opet typicke klamani spotrebitele. A co na to SOS, Cerne ovce nebo Obcanske judo? Vozi se po "internetovych" obchodech, ktere jsou (nemajice na pravniky) snadnou obeti zase jejich populistickeho "marketingu". Jo, je tu u nas v Kocourkove veselo ;-).
  • 5. 12. 2008 8:26

    bez přezdívky
    Včera jsem v jedné nejmenované prodejně elektro (sídlící v nejmenovaném hypermarketu) kupoval nejmenovaný digitální přijímač pro DVB-T. Vzhledem
    k tomu, že to byl přijímač německé výroby a nenašel jsem u něj českou vlaječku
    jen informace přilepené samolepkou - zeptal jsem prodavače, zdali to to nemá
    v EPG a v teletextu problémy s CZ znaky. - Odpověď : "nemělo by mít". A když bude mít - budu to moct vrátit? Ne, vyměníme vám to za jiný. (v konkrétním provedení
    ale jiný typ neměli - pozn.). Do toho k němu zrovna přišel další zákazník a ptal se na pozemní digitální vysílání. Prodavač řekl, "že už to má v České republice 95%
    (slovy: devadesátipětiprocetní) pokrytí. To když jsem slyšel, tak jsem se nejdříve zasmál a pak jsem se zeptal,
    jestli náhodou nemyslí "satelitní" a on řekl, že ne. Tak říkám, že pozemní vysílání
    má kolem 40% a on odpověděl: "my už máme informace o 95 %" ... :-) ... Doufám, že se u čtení tohoto příspěvku pobaví nejen pan Rácz ... :-) Jinak asi budu se asi chodit ptát do prodejen elektro častěji. :-)
  • 5. 12. 2008 15:09

    Radek Donát (neregistrovaný)
    Jiste, je to v podstate jen otazka toho, kdo ma na co zaludek ;-). Jen bych chtel (bez ujmy na obecnosti) upozornit, ze e-shopy jsou ruzne. Nektere jsou opravdu jenom zasilkove, jine maji kamenne provozovny ci vydejni sklady. I v tom se ale prave ohromne lisi. Treba ve vetsine IT obchodu, s nimiz mam zkusenost, to funguje tak, ze u jednoho pultu pozadate o vyrizeni objednavky, pracovnik Vas posle zbozi zaplatit a s dokladem o zaplaceni si stoupnete do fronty ve skladu. Jsou ale treba e-shopy (napr. ten nas ;-)), kde si objednane zbozi muzete jeste pred zaplacenim nejen "osahat", ale dokonce i nechat zapojit (samozrejme v ramci casovych moznosti, jen vyzkouset, hrat si s ovladacem cele odpoledne nelze...). Podle mych dosavadnich zkusenosti je jen s vyzkousenim (zapojenim, jestli funguje) konkretniho pristroje v tzv. kamennych prodejnach (Electroworld nevyjimaje) obrovsky problem. Ano, kdyz mate stesti, pujci Vam na chvili ovladac od vystaveneho pristroje, ktery uz zapojeny je. Nechat si zapojit jeden konkretni kus (napr. set-top-box, video, televizi), ktery mam v umyslu si pak odnest, se mi ale dosud nepodarilo. Uznavam ale, ze na domahani se svych prav proti zjevne nechuti obsluhujiciho personalu mozna nemam dost asertivity. Podle me jsou realne vymozenosti kamennych prodejen bohuzel casto jen utkvelou predstavou. Ale mozna mam fak smulu ;-)
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).