".. co takhle se zamyslet a dojde vám že za ten bordel ve vlacích nemůžou jenom ČD, za ten si můžou sami cestující,"
Jistě za ta "akvária" v oknech, totálně zašpiněná skla (nemytá půl roku), zažranou spínu v potazích, podlaze a dalších místech, za to mohou cestující... Budeme asi chodit do vlaků v návlecích.
Jinak já odpodky ve vlacích neodhazuji, vozy neničím - stejně jako 95% cestujích, takže nechápu, proč bychom měli poslouchat řeči typu: "Za to si můžete sami.". To je jen výmluva neschopných.
Proberte se! Takhle dnes nemůže žádná firma ke svým zákazníkům přistupovat.
Jinak to uklízení vlaků v podání ČD (resp. najatých firem) taky stojí za to.
Nemůžu než souhlasit. Naprosto. V ČD nefunguje management a podle toho vypada i cenová politika, která je, dle mého názoru, naprosto zcestná. Když cestuji, dávám přednost vlaku před autobusem, ale po zhlédnutí ceny... no škoda mluvit. A zákaznické jízdné není argument, cestující, který jede 2x ročně je taky cestující a tomu se nevyplatí vyřizovat zákaznickou slevu už kvůli promrhanému času, takže pojede busem. Zpateční sleva? Na co je mi jízdenka Brno-Praha-Brno platná do půlnoci následujícího dne, když jedu večer a potřebuju být v Praze alespoň jeden celý den? Kdyby platila tři, nebo alespoň dva dny, to by byla jiná.
Nez to namontujou, bude typicka vydrz NTB na baterii kolem hodin 5 hodin a to staci na napr. Pha - Ova a CD tak zjisti, ze zasuvky moc lidi nepouziva, vyplytvaji na to spoustu milionu...
Taky me zarazilo, ze „v době zpracování zadání a přípravy smlouvy takový požadavek neexistoval.“. Tim proste chteji rict, ze v CD neni nikdo, kdo by uspesne premyslel o tom, co budou zakaznici potrebovat za cca 5-10 let, coz u firmy tohoto typu je neomluvitelne a neni se co divit, ze to vypada, jak vypada. Proste ryzi manazerska neschopnost. Jancuro, zachran nas...
Takže pro pořádek. Před časem byly dráhy (zákonem) rozděleny na "vlaky" (ČD a.s.) a "koleje" (SŽDC s.o.) s tím, že ČD a.s. byly oddluženy a dluhy zůstaly SŽDC s.o. Nádraží, která by logicky patřila ke "kolejím" si pod taktovkou odborů (akce ani muže ze závodu) vyřvaly "vlaky" pro sebe, teď jim s výjimkou pár lukrativních lokalit (Praha hl.n. apod.) jsou spíš na obtíž a brzy jim spadnou na hlavu. Loni si část nádraží stát ("koleje" SŽDC s.o.) pod záminkou podpory rozvoje vozového parku kopil část nádraží od "vlaků" zpět za 12 mld. Z těchto 12 mld na modetnizaci vozového parku stihly 3 mld prožrat. ČD provozují dálkovou dopravu za průměrně cca 150Kč na vlakový kilometr (+ vybrané jízdné). Když předloni stát zkušebně vyhlásil na části sítě výběrové řízení, ČD (v nadstandardním, původně neuvažovaném 2. kole) zválcovaly konkurenci cenou 17Kč na vlakový kilometr. Letos vyškemraly (od státu) doplatek 3,2 mld Kč navíc za regionální dopravu, až měly s kraji uzavřené smlouvy na nižší částky. Jsem daleko univerzálnímu nadávání, železnici mám rád (byla to moje profese než sem se dal na IT), ale tady pomůže jedině privatizace, vodní děla, gumové projektily... (i když hlavní chyba není "u dráhy", tak dělá jenom to co jí stát dovolí, ať už ho vedou modří, růžoví nebo oranžovní).
Aha, takže to uklidili místo toho, aby říkali, že za to nemůžou. A vsadím se taky, že v ceně toho lístku kromě čistého prostředí byl taky klimatizovaný sál, minimálně stereo zvuk, plátno taky nemělo metr krát metr...
No wifi sice bude hezká věc, ale pokud bude třeba v Pendolinu za peníze bude to hezká sviňárna. Každý kdo ma notebook a cestuje v pendolinu 1. třídou má vlasntní mobilní internet. Bohužel skelet Pendolina vyloženě ruší signál mobilních operátorů. Takže stačí vyjet kilometr za velké město a nejenom že se nepřipojíte na net, ale ani se nedovoláte jelikož nemáte signál.
Takže do mlutiplexu už nepřijdeš, možná nepřijdou ani další, a kino zkrachuje. To je v pořádku.
Jenže našemu železničnímu molochu uhradí poslušně veškeré ztráty stát (tedy my všichni). No není to skvělé?
Přemýšlel jste někdy kolik takových karet byste mohl mít? A kolik peněženek byste musel nosit aby se vám to tam vešlo?
Slevové karty mají smysl pokud mají jasný marketingový účel. "Nakupuj u nás pravidelně knížky a my ti dáme slevu". Bohužel u drah to je poselství "nestojíme o nepravidelné klienty, jezděte si autobusem"
Težko říct co si o tom ma člověk myslet. Na straně jedné jsou tady nepředstavitelné peníze končíci v chřtánu nenasytné finanční obludy a nikde není vidět žádný výsledek. Na straně druhé člověk do toho nevidí a nevím jak na tom české drahy jsou. To že tam rozhodně nějaké chyby budou, o tom není pochyb, protože manažerské boty tady byly a určitě i budou. Zatímco v soukromé společnosti by to většinou byla chyba první a často také poslední, do drah se nalejí peníze, které jí postaví na nohy. Otázkou je, zda se z chyby poučí... Pokud ne (a ono to tak snad i vypadá) tak je to průser.
No a pak tady máme taky druhou stranu mince v podobě uplně zbytečných výdajů na náklady spojené z cestujícími (a nejenom těmi) kteří mají tendence se na všem "podepisovat". Ať už se jedná o sprejery, chronické "popisovače" a "tagery", neklidné cestující s kudlou v kapse kteří si krátí chvíli řezáním sedaček a další a další individua.
Plno lidí ma hubu plnou keců s tím jak to vypadá jinde, jak tam mají takové pěkné vlaky, že u nás jsou dobytčáky. Možná jsme na něco takového ani ještě nedospěli. Nebo že by v zahraničí měli tolik peněz, že by měnily celé vlakové soupravy natolik rychle, že by si nikdo zničeného vybavení v nich ani nikdy nestihl všimnout?
V článku bylo zmíněno že je těžké zajistit jízdenky proti padělání. Je mi divné že nikoho nenapadlo že by mohli být na jméno ...
Co se modernizace vlaků týče, je to jako s celou republikou. Nejsou peníze. 40 let vlády komunismu přineslo velký vnitřní dluh a ten se prostě musí projevit. Tím neříkám že se u dráhy nekrade či že by nemohli být řízeny lépe. Určitě mohli, ale zázraky očekávat nemůžeme.
Mě osobně na ČD nejvíce vadí cennová politika. Jedeš sám? Zaplať nesmyslnou cenu. Když pojedeš ve čtyřech, zaplatíš 68,75 % jízdného. Pojedeš v pěti? Zaplatíš 65 % jízdného. Mám obcházet pokladny a nabízet lidem spolujízdu? Mnohem jednodušší by bylo dát pro všechny cenu řekněme 70 % současného jednotného jízdného. Tím by nalákali mnohé jednotlivce kteří si jednoduše spočítají že za tuhle cenu je pohodlný vlak lepší než autobus.
bych chtěl vidět jak by se ti co dělají bordel venku, chovali kdyby návštěva u nich doma si dala nohy s botama na křeslo, uplivla by si na koberec.. atd. :D:D ..
ČD by to mohlo být nakoupeno za ty miliardy co se do nich každoročně lijí a bez nejmenší přibrždění mizí v tuzných dírách bez užitku pro cestující či ČD vůbec?
Stát má omezené možnosti? To Vám nakukal kdo?
Tenhle trend je asi priznacny pro chude zeme jako CR. Cim hure na tom zeme je, tim vice si musi dokazovat ze to tak neni pomoci ruznych smesnych luxusnich vystrelku.
Typicky pripad je prazske Hlavni nadrazi. Vsude kolem humus, uvnitr se povaluji houmlesove, v prvnim patre u prichodu k nastupistim dalsi typicky cesky atribut - herna. A to vse se snazi byt kompenzovano zcela zbytecnymi radoby luxusnimi obchody v prizemi :-) Stejne je to s Internetem ve vlacich. Pokud se podivate na vozovy park CD, tak je to tragedie. Misto reseni skutecnych problemu se buduje ovsem "luxus" v podobe jakehosi pripojeni v dalsi ikone luxusu CD - Pendolinu. V dobe kdy mobilni pripojeni ve vlaku vicemene funguje, pokud zrovna nemusite celou trasu online prochatovat.
Vlakem jezdim pomerne casto, protoze mi to prijde pohodlnejsi nez autobus a levnejsi nez taxi. Tim spis je mi smutno z toho kam se to tu ubira.
Pane univerzální nadávač na všechno. Zamyslete se, za co mohou státní dráhy nakoupit nové vozy, případně zrekonstruovat nádraží (ty ale nutně nemusí patřit drahám, mohou je třeba vlastnit obce jako vlastní některé autobusové čekárny)? A za co může nakoupit soukromník v Česku? Není na tom o moc lépe než státní dráha, snad jen že nemusí tolik vše zdlouhavě soutěžit. Pak si odpovězte, jak to změnit jinak než nadáváním "na poměry". Tento článek je právě o změnách k lepšímu v rámci dost omezených možností státu a tedy i ČD. Diskutujte k tématu článku.
"Také možnost vybrat si Kdy a Kam pojedu je zajimavá"
Mate k tomu i ridice ? Nebo snad marnite svuj cas tocenim nejakeho kolecka a slapanim na nejake pedaly, nemluve o celkove zodpovednosti za tak marnotratnou cinnost a nemoznosti si pred/behem jizdy dat nejaky dobry alkoholicky napoj. V tom pripade nemam pocit, ze by se ten problem vyresil :-)
Hlavní problém ČD je v tom, že prakticky nemá konkurenci, proto jí věci, co se dají zvládnout za rok trvají klidně 5. Zajímavý řešení by bylo, kdyby to bylo jak na letišti, o koleje by se starala jedna firma, další nebo ta stejná by zajišťovala bezpečnost a řízení vlaků. Pak by tu byly semotné firmy, které by měli vlaky a domlouvali se na jízdních řádech (což by mohl taky předepsat stát, že musí jezdit i méně výdělečné spoje, pokud chtějí jezdit ty nejvýnosnější). Aby prostě nějaké konkurenční prostředí bylo. Teď ČD netrápí, že má spoždění a člověku ujede navazující spoj. Pokud by jedna společnost měla zpožení a já nestihl spoj od druhé už bych mohl požadovat náhradu.
Nikdo žádné další miliardy do ČD neleje. Můžete třeba rozebírat peníze na ZDO, křížové financování, ale peníze na vozový park nejsou ani pro ČD ani pro další privátní subjekty, resp. je jich tak málo, že nestačí na obnovu. Politocká vůle není. Proto se držme tématu článku, zda má v dnešní době ve vlaku smysl zásuvka 220V či konektivita k internetu.
Problém je skutečně o tom, zda ČD mají řešit jen zásuvku, když stejně plošné připojení z Prahu na tu Moravu zaručit nemohou, a tam kde je signál, si ho dnes řeší kdekdo sám.
Soukromy investor se predevsim prizpusobi mistnim zvyklostem, tak aby mel minimalni naklady. Podobne jako zahranicni banky, ktere tu predvadeji "sluzby" ktere by si ve sve zemi nemohli dovolit. Pokud zde bylo leta zvykem ze hlavni nadrazi je spina plna bezdomovcu a nikomu to zjevne prilis nevadilo, tak proc by to mel menit ?
Přesně tak je to s Pendolinem jak píšete, jen slovo "ruší" bych nahradil slovem "tlumí". Stejně jsou na tom oddílové vagóny Bmz, naproti tomu velkoprostorové Apee jsou v pohodě, ty tlumí signál méně.
Pominu-li fakt, že jako "dálnice" ono dílo funguje maximálně 10 let po celé délce, tak jen to, že se nejedná o dálnici, ale o rychlostní komunikaci s nálepkou dálnice. Rozdíly mezi zmiňovanými jsou poněkud závažné, ačkoliv pro účastníky diskuzí evidentně nepochopitelné.
Rozdáli mezi oběma typy komunikací nejsou pro Liberec, kam nemíří velká část kamionové dopravy až tak závažné. Snad jen chybí ty rozjízdné pruhy u benzinek a odboček. Tak se tam holt nebude moc jezdit těch 160 ale jen bezpečných 110.
No me pripojeni (T-Mobile IPwireless pcmcia) slapalo na ceste Praha-Ostrava dobre. Horsi bylo pokryti, kdy se mi na nekterych (a nebylo jich malo) usecich internet na chvili odmlcel. Nicmene navaznost fugovala dobre.
Me neni jasny, kdyz tam hodi WiFi, k jakemu providerovi ji pripoji. Pokud by to bylo GPRS/EDGE/CDMA/"4G" tak diky spatnemu pokryti by ten internet taky nefungoval porad. Takze by se stejne s neochotnymi operatory museli dohodnout o rozsireni pokryti. Nebo mate nekdo predstavu k jakemu operatorovi/providerovi by se mohli pripojovat - a jak ?
Tak nevím, argumentem typu 160km/h evidentně míjíte pointu konfliktu silniční/vlakové dopravy, v tomto případě osobní. Ono řídit auto pouhých 130 a motat se mezi kamiony je "opruz". Kdyby ty vlaky jely stejně rychle jako autobusy, tak by nebylo o čem přemýšlet.
Zase na druhou stranu, v ČR je prd průmysl a k využití železnice je třeba ji vytížit vlaky a za situace, kdy denní výrobu průmyslové zóny LBC pojme jeden vlak, přístup k výrobě v Mladé Boleslavi se neslučuje s vlakovou dopravou (JIT) a za hranicemi je ještě vetší prd než u nás, není a nebude potřeba nové tratě.
Za této situace vyzní zavedení internetu do jedné linky jako plivnutí do rybníka, jen je třeba se tomu pořádně věnovat v médiích a získat pozitivní PR.
Testoval se Ufoun, který by šel imho přesvěčit i dopokrytí. Někde jsem viděl i grafy naměřeného signálu na jižní trase, až na pár míst to vypadalo celkem dobře.
Tak Ufoun me nenapadl uz jen proto, ze o nem mam minimum informaci. Jedna z nich ale je, ze si "pokryti" pronajima od ostatnich operatoru, takze by ho mohli vylepsit maximalne kombinaci (druha otazka je, jestli na to uz existujou technicke prostredky). Treti otazka je, jestli mam dobrou informaci :-)
Stejne se mi ale zda, ze by se museli domluvit na vetsim prutoku dat. Sice lidi s notebookama a wifi mobilama neni v Pendolinu moc, ale oni pribudou.
Nemate nejakej odkaz na ty grafy namereneho signalu ?
A nevite nekdo, jak to maji v zahranici ?
Tak i ta jedna z mála informací je chybná, Ufon má vlastní síť, teda dokonce sítě dvě. Odkaz na grafy se mi bohužel nepodařilo najít. Co vím tak v Německu buduje T-Mobile síť na bázi Flash-OFDM přímo a primárně pro využití ve vlacích DB.
Zajimave je, ze pokud porovnam dobu trvani bezneho filmu se stejne dlouhou cestou vlakem, dojdu i k podobne cene listku (i kdyz multiplexy vychazeji o neco levneji)...takze v tom to asi nebude.
S tou první republikou jste to nedocenil. Ja bych to videl na c&k mocnarstvi. Jinak soucasny stav, kdy byla jednotna a adresna (!) organizace rozbita na radu dilcich celku, nedava nadeji, ze by se neco zasadniho mohlo zlepsit. Je to stejne jako vsude, cilem podnikani je zisk a ne spokojenost zakaznika. Ten je samozrejme zcela nezajimavy doterny hmyz, ktery ma tu drzost za sve penize neco chtit.
Na cizince už je tarif TCV. Výhodou vysokého jízdného na které téměř nikdo nejezdí je, že se z něj vypočítávají dotace na dotované jízdné (žákovské, studentské).
Přesně tento problém jsem řešil s přítelkyní v minulosti. Nakonec se problem vyřešil sám nákupem auta.
Ano sice to není ekologické jako vlak, ale už od dvou lidí nás vycházejí náklady na palivo méně jízdenka.
Také možnost vybrat si Kdy a Kam pojedu je zajimavá a stresy s navazujícími spoji vystřídaly stresy s dopravní situací.
Hezky den.
A vy pravidelně a pod vlivem alkoholu taháte bagáž na z vlakových nádraží a pak při přestupech mezi nástupišti?
Nemáte nejvyšší čas si začít řešit Váš problém?
Dobre, ale kolik z nich pouziva (by pouzivalo) Internet. Mnozi jej vyuzivaji jako prehravac videa/audia. To ze treba ja (nebo i vy) patrime do kategorie lidi, kteri si mysli ze zapinat pocitac bez pripojeni k Internetu nema vubec smysl, jeste neznamena ze to oceni dalsi.
Otazkou totiz zustava i kvalita a cena takoveho pripojeni. Pokud dnes napriklad Vodafone nabizi EDGE za 177 Kc mesicne (omezeni 100 MB / mesic je na obcasne pripojeni jeste snesitelne, pokryti ujde), tak by cena ve vlaku musela byt dost nizka. Coz si v pripade CD neumim moc predstavit :-)
Alane, Alane, Alane - vy jste se asi neptal ve škole a nebo rodičů, že?
Omyl. Soukromý investor si houby lépe ohlídá.
A když už, tak bude tvrdit to samé co teď jenom jinak podávat a servírovat.
Nabízí Vám přeci další a další "rádoby luxus".
Jehož účelem je jedině jedno - tahat z Vás či dalších lidí prachy.
Luxus. Luxus? Rádoby luxus. Jací se to tu spolčují hlupci?
soudím podle soukromých(většinou zahraničních) investorů kteří staví a provozují nákupní centra, čisto tam je, ochranka eliminuje bezdomovce a jiné individua.. tak proč by si to soukromá firma nemohla ohlídat i na nádraží? :)
Ano, ale je to o tom, že stát do Liberce postavil dálnici a ne dvojkolejnou elektrifikovanou železnici. Pak by železnice stíhala z centra do centra, co busy z Černého mostu. Ale samozřejmě by někdo musel koupit i ty vagóny a lokomotivy a do nich třeba ten internet.
Ale u těch drah je to podobné jako u těch obchodů: pořiď si kartu, a když už ji budeš mít, tak přece budeš chodit k nám (když sis už dal tu práci / investoval do karty).
Je to takový "lock-in", který bohužel odradí náhodné zákazníky.
U těch krámů je to podobné: když přijdu do Billy a tu jejich kartu nemám, a vidím ty slevy o které přicházím, tak mě to taky naštve. (Nechci být za vola, který platí víc než musí.)
ehm co takhle najmout ochranku na ochranku objektu, nainstalovat kamery a hlídat jak zloděje, tak i eliminovat bezdomovce :) .. navíc ta italkská firma která bude mít prostory nádraží v nájmu na 30let tak říkala že to bude střeži ochranka a bezdomovci tam nebudou :-)
Železniční doprava a její úrověň v Česku je naprostou ostudou. Za dvacet se nenaučili vážit si cestujících, ale ani dopravců. Dráhy slouží trvale pouze k vysávání prostředků ze státního rozpočtu a evropských fondů a k machinacím s cennými pozemky v podnikatelsky zajímavých lokalitách. Přihrávání šťavnatých zakázek lidem blízkým vedení ČD a na politické špičky napojeným firmám nám zářně předváděl ministr Řebíček. Drahé dráhy v Česku jsou naprostý HNUS lokomotivy a vagony v naprosté většině po komunistech a nádraží z první republiky. Prostředky které dostávají prožerou a porozdávají si na odměnách a výhodách pro zaměstnance. Pro dopravce nejsou schopní nabídnout nic zajímavého, natožpak něco garantovat a ještě požadují ceny jako za leteckou dopravu, při naprosté nevstřícnosti a neochotě zaměstnanců. Se zásuvkami je to naprostý výsměch. O napojení nádraží na autobusy mluvili už před padesáti lety. "DRAHÉ dráhy" jsou sto let za opicemi a my jim za to ještě platíme z daní. Zaskoužili by vykopat na hnůj ! ! !
Já osobně jsem spokojený s vlakami potažmo s firmou ČD a.s. Je pravda, že vlakem jezdím 3x do roka, po zbytek roku využívám osobní vůz Citroen Xara, přesto se domnívám, že rok do roku, je kultura cestování ve vlacích čím dál lepší. Za to můj syn jezdí každý den do školy a nemůže si vynachválit studentských slev. Jezdí do školy 150 km a ročně ušetří přes 6 tisíc korun.
Když jsem jel naposledy vlakem,tak jsem byl překvapený, že neměl ani sekundu zpoždění a interiér vozu byl náramně čistý. Záchod byl udržován desinfekčními prostředky a nebyl problém si sednout na mísu. Jsem 100 % spokojený.
Jen tak dál. Kdejaký Polák, Rumum či Bulhar by nám mohl závidět tak kvalitní cestování. Jen kdyby odpovídala i ta cena toho jízdného, přece jen v dnešní době ta cena jízdného je neúměrně nízská nákladům a proto bohužel musí ČD příjimat dotace ze státu.
Stačilo by, kdyby ČD 2x po sobě jdoucích letech zdražili jízdné o 40 % tak by nemuseli brát dotace na ztrátu osobní dopravy. Vždyť dneska cestovat vlakem je úplné žůžo.
místní zvyklost možná na nádražích :) .. ale nákupní a jiná centra pod soukromým vlastníkem sou na tom jinak, a to hlavní nádraží v Praze nebude po rekonstrukce jenom obyčejné nádraží kam lidi přijdou pulhodiny před odjezdem vlaku nebo příjezdu hned spěchají do pr**yč :D ..
Stát má samozřejmě omezený možnosti a to rozpočet. To je omezení zcela jasné a neříkám že nerozumné. Co se dá za miliardy koupit a nekoupilose zkuste nejdříve tozklíčovat. Jinak je to opět nadávání "na poměry" a tato diskuze bude jen snůška blbejch keců.
ehm to zas byl nápad vydat článek o ČD, je více než jasně že tady zas 90% diskutujících bude házet na Dráhy jenom špínu jak kdyby za všechno mohli jenom ČD :/ ..viz.včera na iDnes.cz článek o Jančurovi že žluté vlaky na Liberecku nebudou a vymlouval se na ČD zase :/ ..blbec xD
.. co takhle se zamyslet a dojde vám že za ten bordel ve vlacích nemůžou jenom ČD, za ten si můžou sami cestující, a co se týče cen tak když se zvyšujou náklady tak se zvyšují i ceny logicky :) ..a nesrovnávejte furt ČD se zahraničím, a když už tak aspon objektivní srovnání, i když to je složité jak pro diskutéry tak často i pro redaktory co píšou článek :D .. a ted se do mě pustte... xD
ehm Dráhy vlaky uklízí, ale dělá se to těžko když cestující sou prasata a naděljí tam bordel eště než když vlak dokončí první cestu po uklizení :/ ..a nemůžou vla uklízet pokaždé v cílové stanici, to by jaksi nešlo :/ .. at cestující dodržujou pořádek a chovaj se jinak a hned budou vlaky čistější :) ..
Rozpočet je jedna věc a omezené možnosti druhá, jak naložit s ČD nezáleží jen na rozpočtu, ale (hlavně) na politické vůli začít to řešit a pod slovem řešit si představuji něco jiného, než nalít další miliardy.
Nevím co mám klíčovat, tak mi to prosím vysvětlete abych to i já hloupý pochopil, děkuji.
nebude to zadna slava, pri tom mobilnim pripojeni budou radi kdyz to tam nacpou z nejakyho cdma modemu a je otazkou co to udela v pohybu..videl bych realnou rychlost pripojeni 512kb pro celej vlak :) tak,ze na nejaky online multimedia bych asi zapomnel..bude o s bidou na surfovani a to jeste zalezi kolik lidi tam bude drepet s notasem :)
CD jsou presna ukazka jak by dopadly CSA kdyby v nich Tvrdik zustal. Proste firma rizena urednikem nikdy nemuze fungovat, a je smutne ze i v CD se z puvodne manazeru postupne stavaji statni urednici :-( Uprime receno netusim proc je vubec nutne dodnes drzet statni podil v CD...
problem je v tom, ze uplnym vybitim baterie, coz lze pri jizde na moravu ocekavat se jednak dost zkracuje jeji zivotnost, jednak nejblbejsi vec je vystoupit s vybitym notebookem/pda, zrovna kdyz treba tam potrebuju neco nutne vyhledat na netu. -- co se tyka ceny za wifi, to by samozrejme melo byt bud zdarma jako soucast jizdenky anebo za minimalni priplatek, napr. jako u mistenky.
jasně, od ted budeme srovnávat ČD jen s Pakistánskou železnici, popřípadě Urugvajsou...
S tím bordelem má ČD alespoň trochu počítat a snažit se uklízet i průběžně. On se nepořádek v uklizených vagonech tak nějak psychologisky dělá hůře.
Nedávno bylo výročí 150 let od postavení železnice Liberec-Pardubice. Trať od té doby stojí bez výraznějších úprav. Dneska to nejrychlejší vlak stihne za 2,5 hodiny jen se dvěmy přestupy. Liberec - Praha 2,5 hodiny taktéž, jeden přestup.
A že ČD nejsou schopny konkurovat v osobní přepravě? Čím to asi bude?
Ikdyby tam byl ultra-quattro-prdo rychlý internet, stejně do Pha/Pce/Lbc vlakem nepojedu.
Holt, když "lejno" namalujete na růžovo, pořád to bude "lejno".
A v tom pripade nemusi patrne resit nic, protoze alespon trochu normalni notebook na baterku 4 hodiny vydrzi. Coz neznamena, ze by tam ta zasuvka nemohla byt. Rozhodne je asi snazsi poskytovat 230V po dobu jizdy, nez konektivitu do Internetu.
Ale film byl pořádná sračka, zvuk byl příliš nahlas a díky echu se ztrácel prostor a efekty, navíc měli tu drzost dát před filmem samotným půl hodiny reklam a v půlce filmu přestávku, protože byl příliš dlouhý. Zas jsem vyléčený y návštěvy kina na dalších pár let. Nejvíc se na vlacích podepisují vandalové. Počmárané vagony, poškrábaná skla atd.
Myslím, že pan řezníček to rozebral dost dobře.
K tématu článku - význam to nemá, protože ta skupina obyvatel, co používá noteboky a konektivitu k internetu, jezdí vlakem minimálně.
ryzi manazerska neschopnost... tak to v prvni rade nakoupit a zaplatit nahradni dily na pendolino roky pred tim nez bylo uvedeno do provozu to jo (tim padem nahradnim dilum prosla zaruka driv nez vubec pindolino zacalo jezdit) ale objednat vozy rovnou se zasuvkami to nikoho nenapadlo...
Predevsim by se mela zrusit nesmyslna dvoji cena. Nevim proc by si nekdo mel kupovat nejakou zbytecnou InKartu, jen proto aby mel nezdrazene jizdne. Tohle mela byt zrejme finta na cizince, aby platili vice nebo co.
Nevím z jakých údajů vycházíte, ale pokud se jedná o dálkové vlaky Praha - Morava (o které je hlavně řeč), tak je zastoupení cestujících s ntb významné, i když ne dominantní.
Tohle je bohuzel pravda. Krasne je to videt treba v multiplexech. Staci se podivat jak to tam vypada, kdyz film skonci. Proto tam take nechodim a jsem rad, ze existuje jeste par malych kin, kam zrejme chodi prevazne normalni lide.
jestli ti nedošlo tak hlavní nádraží v praze je právě v rekonstrukci, jedna etapa skončila, ted se bude opraovovat další část :-) .. potom ti bezdomovci a herny jistě zmizí! ..soukromá firma která to má v nájmu si to jistě ohlídá.. :)
tak normální nákupní centra sou taky od soukromé firmy a viděl ste někdy snad třeba v Palladiu povalovat bezdomovce? .. nebo v jiném nákupním centru? .. nepočítám diskonty, klem nich se kvůli levnému alkoholu podivnými individui jenom hemží :/
..talže soukromý investor si to tak nějak líp ohlídá, mi připadá že dráhy si ani pořádně neumí ohlídat když zrekonstruují nějaké nádraží někde, nj sou sstátní peníze tak proč se o to starat, že? :D ..