Včera jsem si po delší době zase "vychutnal" v TV jeho klamavou reklamu na "neomezený rychlý Internet Express". A vzpomněl si na stížnost jednoho nového zákazníka v diskusi na Živě, kterému se pro samou "rychlost" (v kombinaci s nevýhodnou agregací) ani nenačtou webové stránky. Ironicky jsem tehdy poznamenal, ať se z toho "posadí na zadek"... jak ostatně ČTc sám v reklamě předpověděl...
ČTc se při vyhlašování pololetních výsledků příliš nechlubil např. skutečností, že zatímco v roce 2003 mu ubylo "jen" zhruba 70.000 linek - zákazníků, v 1. pololetí 2004 to už bylo "pouhých" 120.000 zákazníků. Uvidíme, jaký bude trend pro další období...
Vláda si je zřejmě vědoma, že ač Český telecom je stále jednou z nejziskovějších evropských telekomunikačních společností (především díky monopolistickému chování se státní podporou), nemusí tomu být (a ani nebude) natrvalo.
Bude se nový vlastník majority chovat moudřeji, než český stát?
Zajímavý dodatek, 120 000 zákazníků je poměrně velký počet na zemi se zhruba 10mil obyvateli. Nový vlastník s tím bude muset něco dělat, protože jak psal autor článku ani na ČTc by se nemuselo dostat a předce by si nekoupil něco, co mu bude prodělávat.
1,
Skutečnost je ještě horší - to co Telecom zveřejňuje není počet zákazníků, ale počet linek. POčet zákazníků zveřejnili naposledy asi před dvěma lety - bylo jich 2,8 milionu, při 3,7 milionu linek. Od té doby mlží s linkami, přičemž ISDN se počítá 2x resp. 30x.
2,
zajímavé je "optimistické" zdůvodnění saturace příchozích minut od alternativních operátorů.
Logičtější vysvětlení je, že zákazníci alternativních operátorů volají přímo zákazníkům mobilních operátorů a Telecom je zcela mimo. Tak bych to viděl, alespoň ve svém okolí pozoruji u SME trhu totální odchod od Telecomu.
Na odhlaseni od telekomu neni potreba zadny formular, tak jako na odhlaseni od jakehokoliv jineho operatora. Staci dat pisemne, ze vypovidate smlouvu č. XXX k datu YYY, datum, podpis a je to. Max musite dodrzet nejakou vypovedni lhutu. To co tam je na internetu, neni oficialni formular, je to jen vzor, obsahujici potrebne udaje. Kapisto? Nedelejte ze vseho nafouknutou bublinu...
Na odhlaseni od telekomu neni potreba zadny formular, tak jako na odhlaseni od jakehokoliv jineho operatora. Staci dat pisemne, ze vypovidate smlouvu č. XXX k datu YYY, datum, podpis a je to. Max musite dodrzet nejakou vypovedni lhutu.
Diky za informaci,Fogy, ale radsi bych se to dozvedel na www.telecom.cz nez z druhy ruky na Lupe.
proc by to tam psali? Na bezplatne infolajne ti to reknou, ze to nemaji na webu neni nic spatneho, jako treba vyse popsane srovnani vypovednich dob TELECOMU a alternativnich opu.
Co není zakázáno, je povoleno.
Proč by měl kdokoliv používat formulář ČTc?
Každý gramotný člověk si snad dokáže (s pomocí vyhledávače a internetu) najít potřebné smluvní podmínky ČTc a z nich odvodit osah výpovědi. Výpovědní lhůta 1 měsíc - počítá se od prvního dne nového zúčtovacího období...
Podmínky alt. operátorů mohou být různé. Tele2 je má velmi jednoduché (volání s předčíslím). Zrušíte linku ČTc - nemají vám co účtovat - není třeba žádná výpověď.
Doporučuji hovořit/psát o konkrétních operátorech a neházet je všechny do jednoho pytle s Českým telecomem coby neseriózní firmy.
Pozor na Opton One - ještě 2 roky! jim musíte platit, kolik byste minimálně provolali! Je to malým šedým písmem na zadní straně smlouvy a agent, který líčí, jak jsou skvělí o tom samozřejmě nic neříká. Služby jsou mizerné, zvýšený šum na lince, často se volání nepropojí.
Jenom takove upozorneni, implicitni vypovedni doba na sluzby (z obcanskeho zakona, ani obchodni toto nijak neresi) je 3 mesice !!!, cesky telecom ma ale jen mesic, zato konkurencni operatori, ku.vy jedny, maji tri mesice...
Dali me k soudu a ja musel zaplatit 3 mesice navic. Nemel jsem tu smlouvu ...
Takze jak vidno, kdo je vetsi svine, telecom anebo alternativisti? Pocital jsem, ze bude stejna vypovedni doba jako u telecomu, ale houby...
Takze bacha, alternativist ivas daji k soudu a vymackaji z vas posledni korunu.
"Nemel jsem tu smlouvu ..." na vysvetlernou, kdyz nemate smlouvu, predpoklada zakon, ze mate smlouvu uzavrenou mlcky, k tomu staci, abyste jim to parkrat zaplatili a smlouva je uzavrena.
Takze bacha na to, vypoved zacina bezet obvykle od prvniho dne mesice nasledujiciho po dni doruceni, takze vypovedni doba vam muze bezet (a budete cvakat) treba dalsi 4 mesice od okamziku, kdy se rozhodnete, ze s tim chcete skoncit...
Nekteri "alternativni" operatori take maji tzv. "deinstalacni poplatky". Takze bacha na ne,.
Take maji ted akci zrizeni pevne linky za 1Kc.
Myslim ze 4000Kc za zrizeni linky je premrstena cena. Melo by to byt normalne tak 1kc-990kc.
No jsem zvedav kolik lidi nalakaji. Uz mne taky na ulici potkali. Slecna mi velice nedoporucovala Expres Start, pry je na nic s rychlosti a limity. I kdyz rikala chvilku pred tim ze je neomezeny. :-)
No kdyz jsem ji vysvetlil co bych si predstavoval, ze za 1270Kc mohu mit kabelovku s "garantovanou" rychlosti (nevim kolik ted cca. 600kbit)a 20GB dat mesicne (uznala ze Karneval je lepsi), tak mi rekla at si sezenu nejakou sit Wifi typu CZfree.net a pripojim se tam. To jsem tedy cucel.
Agent Ceskeho Telecomu na lovu mi to nandal. :-)
Jojo, to je největší problém Českého Telecomu - neumí dělat marketing - zaměstnanci ČTc poradí zákazníkovi nejlepší volbu (mnohdy i proti sobě, když tuto volbu nenabízí) a zákazník z toho má ještě pocit, že ho okrádají.
Marketing je marketing - kdy už se ČTc naučí okrádat zákazníky s tím, že si zákazník myslí, že ho dřív okrádal někdo jiný a s ČTc už je všechno fajn (Umí to většina parazitních operátorů i operátoři mobilní, tak proč už se to konečně nenaučí i ČTc?)
ČTc okrádat zákazníky umí nejspíš moc dobře - ještě z dob státem zaručeného monopolu. A taky patří mezi nejziskovější operátory v Evropě.
Jeho problém je, že veřejnosti je tato skutečnost za ta léta dobře známa a ČTc si ve své pověsti "zloděje" libuje. Marketing pouští do oběhu zjevně KLAMAVOU reklamu, čímž jen utvrzuje širokou veřejnost v přesvědčení o vlastní neserióznosti. V roli drtivě dominantního operátora na českém trhu je to nejspíš velký problém.
Jestli nám faktura u Českého Telecomu činila 30000 Kč měsíčně, a po přechodu k alternativnímu operátorovi je 15000 Kč měsíčně při stejném objemu hovorů, tak to by museli být u ČTc opravdu géniové, aby mě přesvědčili, že jejich služby jsou výhodnější :-)
v anketě chybí jedna možnost - "Č.Tel opět a vždy všechny vyčůraně převeze...."
A nebo vlk se nažere a koza zůstane celá...
Tyto články čtu už řadu let a nebuďte naivní, nic se nezmění. Je to žabomyší válka, sem tam se to pohne o nějaký kousíček.... ale ČTel má stále monopol a když skončí ve ztrátě, tak se FUCK nic neděje, vláda to zase zkur*eně zasolí z rozpočtu (z peněz nás všech) a ty ksichty nám v TV budou tvrdit, jak je to pro nás výhodné.....
(ano, už 14 let si držíme ČT jako monopol, to je výhodné jak sviňa, kurňa)
Všechno je to na ho*no. Např. co se stane v této zemi s premiérem, který se ukáže jako neschopný? Ano: posune se výš, dostane lépe placený flek.
Proto nikdy vládě (a ČT je výsledek skoro všech vlád) nevěřím!
Cituji z puvodniho prispevku "... ČTel má stále monopol a když skončí ve ztrátě, tak se FUCK nic neděje, vláda to zase zkur*eně zasolí z rozpočtu (z peněz nás všech) ..."