1,
Skutečnost je ještě horší - to co Telecom zveřejňuje není počet zákazníků, ale počet linek. POčet zákazníků zveřejnili naposledy asi před dvěma lety - bylo jich 2,8 milionu, při 3,7 milionu linek. Od té doby mlží s linkami, přičemž ISDN se počítá 2x resp. 30x.
2,
zajímavé je "optimistické" zdůvodnění saturace příchozích minut od alternativních operátorů.
Logičtější vysvětlení je, že zákazníci alternativních operátorů volají přímo zákazníkům mobilních operátorů a Telecom je zcela mimo. Tak bych to viděl, alespoň ve svém okolí pozoruji u SME trhu totální odchod od Telecomu.
Zajímavý dodatek, 120 000 zákazníků je poměrně velký počet na zemi se zhruba 10mil obyvateli. Nový vlastník s tím bude muset něco dělat, protože jak psal autor článku ani na ČTc by se nemuselo dostat a předce by si nekoupil něco, co mu bude prodělávat.
Včera jsem si po delší době zase "vychutnal" v TV jeho klamavou reklamu na "neomezený rychlý Internet Express". A vzpomněl si na stížnost jednoho nového zákazníka v diskusi na Živě, kterému se pro samou "rychlost" (v kombinaci s nevýhodnou agregací) ani nenačtou webové stránky. Ironicky jsem tehdy poznamenal, ať se z toho "posadí na zadek"... jak ostatně ČTc sám v reklamě předpověděl...
ČTc se při vyhlašování pololetních výsledků příliš nechlubil např. skutečností, že zatímco v roce 2003 mu ubylo "jen" zhruba 70.000 linek - zákazníků, v 1. pololetí 2004 to už bylo "pouhých" 120.000 zákazníků. Uvidíme, jaký bude trend pro další období...
Vláda si je zřejmě vědoma, že ač Český telecom je stále jednou z nejziskovějších evropských telekomunikačních společností (především díky monopolistickému chování se státní podporou), nemusí tomu být (a ani nebude) natrvalo.
Bude se nový vlastník majority chovat moudřeji, než český stát?