No oni z toho mají více stažený zadek ti úředníci...
A ví, že mají povinnost zasílat a současně nemožnost rozumné kontroly komu zasílají. A to jim ještě dodatečnou nápovědu ve formě data narození možná seberou (bavíme se o fyzických osobách - firmám a úřadům přes IČ takový omyl tolik nehrozí). Holt je datum narození moc osobní ůdaj.
Prca bude predevsim to, ze urednici budou posilat zpravy cizim lidem. Kdyz jsou schopni to udelat papirove, proc neelektronicky. A vy se pak budete jen divit, ze uplynuly nejake lhuty protoze vam nic nedorazilo. Opravdu nevim jak pak budete dokazovat.
Co asi pan ministr myslí výrazem přečtena? Ve webovém rozhraní je vidět jen dodání a doručení, když doručením je přihlášení osoby nebo nějakého klienta. Ale já zkouším software na manipulaci s datovou schránkou od třetí strany a tady vidím nejen dodání a doručení, ale i to zda zpráva po doručení byla přečtena. A tak tu mám zprávu třeba do VZP, která byla doručena už před čtyřmi dny a stále je označena jako nepřečtená, přitom změnu ve zprávě ohlašovanou už v systému VZP vidím, takže zpráva přečtena byla. A třeba taky zprávu zaslanou hned v pondělí na krajský úřad - i ta je doručená ale nepřečtená. A já přitom vím, že mou zprávu krajský úředník četl, protože na ni obratem reagoval.
Pokud tedy pana ministra zajímaly zprávy přečtené a ne doručené, pak ISDS asi tyto dva stavy odlišit umí a pan ministr mohl dostat odpověď přesně na svou otázku. Pak to ale nic neříká o tom, kolik zpráv bylo opravdu doručeno, i když některé z nich ISDS považuje za nepřečtené třeba prostě jen proto, že nějaká elektronická podatelna nemá potřebu další manipulaci se zprávou po jejím doručení do ISDS oznamovat. Vypovídá to prostě jen o tom, co je v textu - kolik zpráv ISDS považuje za přečtené. No ale, když si na poště vyzvednu dopis a nerozlepenou obálku někde zahodím, taky mohu tvrdit, že jsem ho nedostal?
Když za týden došlo necelých 80000 zpráv, ale datových schránek má být nějakých 300000, tak to nevím, o čem přesně ono hodnocení vypovídá. Asi že jako se to Poště vůbec podařilo zprovoznit. To nám tedy postup zavádění eGovermentu může opravdu závidět celý svět.
To, že se většina zpráv přečte a opravdu doručí do systému je jistě po technické stránce úspěch. Tleskám. Za ty peníze...
Ale problémové budou právě ty nepřečtené a hlavně většina korespondence jde nebo po počátečním boji a vzdání boje půjde z úřadů klasickou cestou.
Fyzické osoby nejde v systému bez rodných čísel spolehlivě identifikovat a nakonec ani datum narození jako osobní údaj vytahovaný ze systému nemusí projít. Podstatné je, že ze zákona má úředník povinnost neustále opakovaně zjišťovat, tedy naprosto neefektivně, že hledaná fyzická osoba DS nemá.
Pokud chtěl někdo ochromit systém na úřadech, tak se mu to povedlo.
Velká část úřadů - zejména soudy a katastrální úřady - bude i nadále používat papírovou poštu. Přes DS je totiž dost problém posílat rozsáhlé dokumenty z více částmi, A2kove mapy a podobně.
Takže oficiálne DS mají, dělají že jí používájí ale efektivnější a levnějsí je papírová pošta.
To je drtivá menšina :-)
Má to jisté pozitiva, od pondělí mi nepřišel jediný(!) úřední dopis a to jich do firmy chodí kolem deseti denně a DS je také stále prázdná. Důvod? Úředníci (úřady) to prostě s DS neumí a papírově posílat nesmí :-D