Vlákno názorů k článku Druhé podání: Apple si chce podmanit školství od Zen - Nechapete? Tak zkuste, pro zmenu, chapat! V prvnim pripade...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 24. 1. 2012 13:15

    Zen (neregistrovaný)

    Nechapete? Tak zkuste, pro zmenu, chapat!
    V prvnim pripade si zajdete do skoly, polozte si iNeco na lavici a zkuste s tim pracovat. Zadne nadzvedavani a pod.
    V druhem pripade se zkuste zamyslet na tim, zda opravdu ma byt cilem vyuky ovladani iNeceho prsty nebo zda je cil nekde ponekud jinde.

  • 24. 1. 2012 8:54

    ucitel (neregistrovaný)

    iPad je v jeho současné podobě pro práci ve třídě nepoužitelný. Když jej položíte na lavici, vidíte v jeho lesklém displeji skvěle akorát odlesky všech zářivek na stropě, ale pracovat s učebním textem na něm rozhodně nejde. Nicméně, je jasné, že až budou mít tablety kvalitní barevné e-ink displeje a budou tenčí, větší a lehčí natolik, že se budou podobat běžné prvňácké tabulce s mazací fixou, budou to určitě skvělé výukové pomůcky.

  • 24. 1. 2012 14:46

    Arty (neregistrovaný)

    Teda vy jste ale úplně mimo. fakt že obaly jsou řešeny jako stojánky jste přehlédl nebo tak činíte schválně? I knihu si musíte mnohdy natočit aby se lépe četla.

  • 26. 1. 2012 10:53

    Zen (neregistrovaný)

    Nic proti stojankum a pod., ale faktem je, ze leskly displej proste odrazi. Uz vidim, jak pri vyuce ma minimalne polovina tridy neustale vymluvy, ze dobre nevidi a musi tedy [dosadte zpusob ruseni dle libosti].

    Mentorovani? Nemel jste na mysli memorovani - cesky uceni nazpamet? Ja bych to zcela neodsuzoval. I pamet je treba trenovat ...

    Uceni hrou je hezka idea, lec v praxi ponekud nepouzitelna - kdyz tedy vynechame modelove priklady vyberovych skol (a nejlepe i trid v nich). Odjakziva se nejlepe osvedcovala metoda cukru a bice. Uceni hrou je cukr. Kde je bic???

    Mimochodem: Kdejaky jouda se ohani Komenskym, zvlaste jeho spisem SKola hrou. Ovsem to, ze je v nem mj. napsano "Skola bez disipliny je jako mlyn bez vody" je vseobecne prehlizeno (zvyseny procento se nachazi mezi "reformatory" skolstvi)

  • 27. 1. 2012 8:38

    Metal (neregistrovaný)

    Mám to odzkoušené v praxi doma, a nikdo si na lesklý display u iPadu nestěžoval, resp. neznám nikoho kdo má iPad, že by si stěžoval na lesklý display. Ten možná vadí, když je obrazovka vypnutá, za provozu to není naprosto problém. Byla by to opravdu výmluva. Ale chápu váš správný argument, že si školák najde vždy důvod nesoustředit se a nevnímat, když má v tu chvíli jiné zájmy.

    Cukr a bič? Možná, já na to nejsem odborník a místní učitel u mě není zrovna vzor vzdělance. Nebo jinak, od základky po vysokou jsem zažil dost vynikajících učitelů, kterých si stále vážím, ale velká většina z toho zbytku byla lehce nahraditelná školníkem. Ale to je problém celé společnosti, průměrnost, kašlání na práci a lenost je všude. Já neměl na mysli školu hrou, ale možnost pochopení učiva. Většina dětí i dospělých kterým jsem někdy vysvětloval matematiku, fyziku (především "neviditelné obory" jako je elektřina, elektromagnetizmus, vlnění, optika, ....) nebo dějepis. Tak to odmítaly pochopit, protože si to nedovedli představit. Vždy to šlo, když jsem jim to nějak "vybarvil" a přidal nějaké uchopitelné synonymum (elektřina = voda). Prostě jedna fotografie nebo schéma na 3 stránkách nic nevysvětlí a málo kdo má abstraktní představivost. Animace, vizualizace praktická ukázka dělá divy. Navíc to máte stále k dispozici a ne jen v jednom okamžiku ve škole.

  • 24. 1. 2012 15:46

    Aleš (neregistrovaný)

    Nesmíte vidět Tablet jako náhražku papíru, potenciál je úplně někde jinde a překážka není ani vysoká cena, odlesky zářivek na displayi. Klíčové je právě to, jaká bude nabídka obsahu a za jakou cenu.

    S obsahem to teď začíná vypadat nadějně, ale musí přibýt i nějaký mód, který neumožní používat jiné než výukové aplikace s jasnou identifikací porušení.

    Nedovedu si v současné době představit třídu kde na stole leží 20 iPadů s multitaskigem a připojením k internetu (s dětmi mnohem více počítačově vzdělanými než většina učitelů).

  • 24. 1. 2012 13:37

    Metal (neregistrovaný)

    Proč by měl iPad nebo libovolný jiný tablet ležet na stole jako placka? Viděl jste jak je řešena spousta obalů nebo stojánků? Jinak máte pravdu, smyslem výuky rozhodně není ovládání iNěčeho, tak jako by nemělo být biflování, marné hledání informací, nebo mentorování něčeho co si většina dětí neumí představit nebo to nechápou.

    A co učení hrou? interaktivní učebnice, obrázky, animace, živé odkazy, průběžné testovací obrázky, praktické příklady? Konkrétně pro matematiku, fyziku, přírodovědu, dějepis nebo zeměpis jak dělané. Bez ohledu co je zdrojem, i kdyby měli mít děti své NTB.

  • 24. 1. 2012 10:26

    Karel (neregistrovaný)

    Viděl jste někdy ipad? S odrazy rozhodně problém nemám. Váha a výdrž je super, i můj dvouletý syn nemá problém to nosit a vydrží to deset hodin. Tj. nějaké dva vyučovací dny. Podobnost tabulce s mazací fixou jsem nepochopil. Ovládání prsty je to nejintuitivnější ovládání co existuje.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).