Přesně tak! Čekám, že se to vyjasní! Pro někoho kdo se v terénu připojuje příležitostně a většinou data nevyužije to bude výhoda. Za čtvrt roku by se mi naakumulovalo dostatek dat. Takže buď to bude tak anebo tak!
A když ne, tak papa operatore a zpatky k wifi...
Tak nějak jsem si už zvyknul, protože člověk je z podstaty líný, že ty různé aplikace s mapou wifi AP v dosahu nemusím používat, anebo si dané body pamatovat. Ale když bude třeba, rád své zvyky zase změním... Navíc to má i své výhody, protože přes wifi síť se většinou dá kvalitně skajpovat, o VOIP nemluvě, takže pro operátora další mínus.
Jen do nich. Pokud nema byt fer, ze si zakaznik stahne par mega navic na tech "velkorysych" 32 kilobitech, tak nemuze byt fer ani propadnuti nevyuzitych dat. Rozhodne ne v pripade, kdy je prodavaji pomalu za cenu zlata. Kdyby to stalo par drobnych, tak to nikdo neresi.
Doted se to dalo brat tak, ze je to neco za neco. Nevycerpany data sice propadnou, ale kdyz priste nevystaci, je mozny pretahnout trosku vic. Sice snecim tempem, ale aspon neco. Ale pokud budou data zariznuty natvrdo a zaroven propadat, tak s tim at se jdou vycpat.
Oni si právě zaplatili X dat vysokou rychlostí a zbytek nízkou rychlostí, tak to bylo v podmínkách, když ten tarif pořizovali. Přesně to si pořídili, ta část po FUP byla součástí nabídky. Tak jaké "jen to, co si zaplatili"? Zaplatili si i tu část po FUP!
A samozřejmě o tu možnost odstoupit tu celou dobu jde, o nic jiného. Jenže O2 tvrdí, že to není zhoršení podmínek pro zákazníka (a vy to nesmyslně hájíte) a pak to v další větě popřete, že byste se soudil o možnost odstoupení od smlouvy. Jako z jakého titulu, pokud je podle vás ok, že ty data po FUP nejedou a vlastně nikdy jet neměly, protože si to podle vás zákazníci nezaplatili?
Osobne bych se zdrzel takove interpretace "ukradnou, co jsem si zaplatil". Prenos dat je poskytnuti sluzby, data se neskladuji jako benzin (nacerpam a mam v nadrzi). Zakaznik muze stahnout xx jednotek, ale nemusi...
Problem je v tom, zda vim, jakou sluzbu kupuju a zda poskytovatel sluzby meni podminky, na ktere chci nejak reagovat.
ono tady primárně nejde tak o tyhle aplikace, kterým to stačilo. Tam 11% celkového trafiku neprojedete :)
Primárně jde o omezení machine to machine karet, které po vyčerpání FUP (tam se dává klidně jenom 20MB), pak posílají nonstop nějaké infromace. Sice malou rychlostí, ale pořád....
srovnáváte nesmysl.
Já jsem si koupil tarif, který má 1,5GB mobilní internet s maximální možnou rychlostí až 40Mbit a po jeho vyčerpání mám neomezený internet s maximální rychlostí 32kbps.
Opravdu neočekávám "něco zdarma", ale to, co jsem si tehdy kupoval.
Z vyjádření O2 se z těchto dat nad rámec FUP prodatuje až 11% celkového trafiku, takže se evidentně nejedná o nic zanedbatelného a dost uživatelů se tato změna dotkne.
Nemám tedy problém, že to někdo změní, ale pak má uživatel právo na odstoupení od smlouvy....