Nova potřebuje sledovanost a vysílá pořady, které zajímají a neštvou potřebně velkou skupinu diváků. Již delší dobu Nova opustila politiku včetně politické publicistiky, zjevně s tím nechce být jako komerční TV spojována a být pod tlakem různých Tvrdíků.
To taky, ale hlavně inzerenti nechtějí být spojovaní s politiky a investigativními reportážemi, takže si před a po těchto pořadech (Sedmička, Na vlastní oči) nekupovali reklamní časy.
Tak je je zajímavý důvod, ten jsem ještě neslyšel. A může na tom něco být. Ono taky je možné, že to spíše sledovali starší lidi a tak se to ve inzertní skupině 15-54 špatně vyjímalo.
Diskuzní Sedmička na Nově byla zrušena hlavně z toho důvodu, že dlouhodobě nedokázala ve sledovanosti konkurovat Otázkám Václava Moravce. Nova tedy zkusila nejprve přátáhnout Moravce do své stáje a když se jí to nepovedlo tak radši Sedmičku zrušila. Holt na Nově nejsou zvyklí s nějakým formátem prohrávat ve sledovanosti :-)
ještě byste měl uvést, jako sledovanost má Moravec na ČT :). Nicméně to nic nemění na tom, že Nova samozřejmě pořady se sledovaností "na úrovni" čt považuje za neúspěch. Zejména když není zájem inzerentů s tím být spojován a vyřazuje to z programu