**** kdy indexujeme přibližně 350 milionů českých stránek. V takovém množství materiálu se jednoduše nedá „přehrabovat“ ručně a nějakým způsobem například upravovat pořadí výsledků.****
Jistě nelze ručně upravovat 350 milionů stránek, dělají to jinak. Vytáhnou si několik stovek komerčně nejzajímavějších keywords a ty se již ručně zpracovat dají. Proč by někdo plýtval kapacitou kvůli stránkam na pokraji zájmu že. Jako třešničku na dortu pak obchoďáci seznamu obvolávají provozovatele webů, kteří jsou na nějaké zajímavé slovo nahoře a neplatí patřičné výpalné v podobě firemního zápisu nebo alespoň skliku. Po jednom takovém telefonátu jsem si po asi třech hodinách všimnul, že web který byl rok nahoře se propadl o více než 50 míst. Tohle jsou metody, které Google nepraktikuje. Pro mě je prostě Google západ a Seznam východ.
Nemluvě o tom, že Googlu se dá věřit, že jsou týmy AdWords a vyhledávání striktně oddělené. Seznamu se toto věřit nedá - na to jsou příliš malí.
Takže bych to viděl takto: tým Sklik vyhodnocuje nejdražší slova, pak se na to udělá vlastní služba a tým vyhledávání ji procpe nahoru. Konkurence se zničí a penízky se sypou správným směrem - Seznamu.
Viz sreality, sauto, novinky, sfinance atd. Najít díky skliku lukrativní obor a pak všechny zničit vlastní službou, která je tlačená přes homepage. Já tomu říkám svinsvo.
K tomu ani nepotřebují data skliku. Naprosto s vámi souhlasím, že se jim nedá věřit protože jsou příliš malí. Vím o lidech, kteří v seznamu pracovali/pracují a hlavní motivace je že jsou v systému a můžou jej využívat/zneužívat. S tím ale DJ nemůže příliš udělat, je to dané malostí trhu.
Co by vam to prineslo Vam v pripade zajmu rad vysvetlim a priblizne i spocitam pokus to opravdu netusite. Vim ale co Vam to urciteze neprinese - dobrou karmu :)
Je to velice jednoduše pojatý názor bez špetky nadhledu. Je třeba vzít v úvahu na jakém trhu se pohybuje celosvětově Google a na jakém Seznam a jakými disponují zdroji. Kdybych měl za sebou takový silný kapitál jako Google, také bych řešil daleko méně věcí za které bych chtěl platit. Odlišná strategie a obchodní politika je navíc naprosto běžná věc a zná to každý průměrně vzdělaný člověk. Navíc to co popisuješ je pouze tvůj odhad bez jakéhokoli důkazu. Stejně tak do toho mohli vstoupit jiné subjekty, které se naprosto legálně dostali před tebou popisovaný odkaz. Je to jen jeden případ a může to být stejně tak pravda, jako náhoda. Je mi taky sympatický, že česká firma to natírá takovému gigantu jako je Google na našem trhu. A nejen proto fandim Seznamu a má v tomto moji podporu, jelikož ten vyhledávač zdaleka není tak špatný, jak všichni "googliské" tak s oblibou tvrdí....
.....A nejen proto fandim Seznamu a má v tomto moji podporu, jelikož ten vyhledávač zdaleka není tak špatný, jak všichni "googliské" tak s oblibou tvrdí....
Když už jsem blbec, tak nepřispívám do diskuze jako "fanoušek Seznamu", když jsem u něj zaměstnán. Pokud neodolatelně toužím vystupovat jako fanoušek Seznamu a nechci vypadat jako blbec, použiju anonymizer nebo si oslavné příspěvky nechám na doma z privátní IP.
Jak často kontrolujete pozice svých webů ve vyhledávání?
Máme zkušenost, že dojem podobný vašemu vzniká následovně:
- majitel webu si kontroluje pozici ve vyhledávání náhodně párkrát do roka,
- zavolá mu obchodní zástupce seznamu a nabízí produkty,
- majitele napadne že na vyhledávání v seznamu vlastně byl a že by si to zase mohl zkontrolovat,
- zjistí že není na prvním místě/stránce jako před půlrokem,
- ...a pak nám píše: před časem jsem byl první, vůbec nic jsem nedělal a teď jsem se propad...
Vysvětlení je jednoduché - nepropadl se teď ale jeho pozice se měnila už dlouho, akorát o tom nevěděl. Vyhledáváni se vyvíjí a konkurence nespí...
To že si spojil návštěvu obchodního zástupce s propadem v hledání je jen jeho imaginace. Výsledky fulltextového vyhledávání jsou postavené čistě na relevanci. Žádná pozice si nijak nedá koupit ani zaplatit.