Od té doby, co na iDnesu začali s "kontextovou" reklamou, ze zvědavosti se občas na některá slova podívám, a nestačím se divit, jak skvěle odkazy vystihují kontext. V článcích na iBasketu, které jsem viděl, reklama kontextu odpovídá nanejvýš v nějakých 10-20 procentech případů, jinak je více či méně mimo: hřiště vede na dětské prolézačky, oddechový čas na hodinky apod. Asi vrcholem bylo navázání zkratky "pozn. aut." na půjčovnu aut a chudáka rozhodčího Kurze na jazykové kursy… Pokud systém funguje takto, mohli klidně zvýraznit veškerá slova v článku a navázat je na náhodné odkazy inzerentů, pro provozovatele by to mělo tu výhodu, že by se jim nešlo vyhnout, a kontextové by to ve výsledku bylo asi tak stejně…
v únoru jsme například slovo okno (skloňujeme , časujeme )mohli podtrhnout 1.340.242 x
myší by na toto slovo uživatelé najeli cca 200.000 x
když se otevře bublina tak uživatel nekouká na nic jiného na obrazovce než na tuto bublinu - kde pak je "bannerová slepota"
vidí název firmy , fotku produktu popis
tzn za jeden měsíc můžu se svým zbožím oslovit 200.000 lidí
člověka za halíře , klik za korunu
já chápu že Vám takeit.cz vadí , ale fakt nemůžu za to že na co sáhnem ze všeho tečou prachy ...
asi to bude prokletí
sorry
já zase nechápu vás. Autor vidí reklamu, vadí mu to, okomentuje to. Je za to placen, má na to právo. Vy to nemusíte číst, můžete jít na živě.cz a tam si rochnit ve flamewarech.
Stačí se podívat na www.chmi.cz (stránky ČHMÚ). Ten je taky financován z veřejných rozpočtů, přesto jsou na něm reklamy soukromých subjektů a navíc předpovědi počasí (nejsou právě za tohle placeni z daní?) jsou kompletní pouze na horké lince Zavolej mi do klubu (30 Kč/min.).
Je zjevné, že reklama je zdrojem obživy pro většinu zpravodajských médií a samozřejmě nemám nic proti tomu.
Článek měl poukázat na 2 relativně nové zajímavé reklamní formáty nejen z pohledu internetového uživatele, ale i z pohledu zadavatele této reklamy a jejich efektivity pro něj.
jj, souhlas, problem je, ze firma radsi zaplati MKc za osloveni 50 000 lidi kde je uspesnost sotva 1% nez aby oslovila 5000 lidi, kde bude mit uspesnost 10%. Pro marketingove managory totiz neni podstatne, kolik zbozi se ve finale proda, ale jak velky ma jejich oddeleni rozpocet.
No a ja pro zmenu platim za svou konektivitu, tudiz je ciste moje vec, zda dovolim, aby se mi nejaka reklama prenasela (a s radosti to nedovolim). Je v zajmu ISP aby na netu nejaky obsah byl, jinak by nemeli co prodavat.
Mimochodem, v TV taky na reklamu necumim, pokud se obcas (spise vyjimecne) vyskytne neco, co chci videt, tak prichazim o 10-15 minut po "zahajeni" poradu (to odpovida +- reklamnimu bloku) a pri reklamach prepinam/ochazim.
Autor spis brani lidi proti hlouposti. Takova agresivni reklama je totiz hodne hloupa i z hlediska reklamnich agentur. Je totiz velmi neefektivni. Rikam tomu zbrane hromadneho niceni. Pricemz existuji presne cilene reklamni prostredky, ktere jsou personalizovane a davaji cloveku moznost volby a z obou duvodu jsou velmi efektivni. Jenze kdyz nejaka firma nema na to, aby premyslela, musi pouzivat hrubou silu. Pouzivat neco jako CAE pristup je proste nad jejich niveau. Chybi schopnosti a elegance.
Kazdy se take muze svobodne rozhodnout, jestli filtrovat bude nebo nebude. Jestli se to serveru nelibi, at si to sleduje a zakaze filtrujicim pristup.
Nevadi mi, ze clanek ukazuje na neco, co i ja povazuji za negativni novy reklamni jev. Vadi mi, ze v podstate neobsahuje vubec zadne informace, zejmena "pohled inzerenta" a "pohled provozovatele" (a "pohled uzivatele" by taky mohl byt podrobnejsi). Tak, jak je napsany ted, by se IMHO dal bez ztraty informace zkratit na format zpravicky, format clanku je pro to nic zbytecne prebujely.
Máte pravdu, že nikdo nikoho nenutí číst iDnes. Jestliže ale iDnes a spol. systematicky a velmi přesvědčivě učí pár milionů lidí, že na odkazy v hypertextu se za žádnou cenu klikat nesmí, pak tím působí nemalé škody i za hranicemi svého serveru a nevidím důvod, proč proti tomu nevystupovat.
Reklama ovšem nesmí být na úkor obsahu. Nesmí se vnucovat. Ono to totiž je i kontraproduktivní z hlediska zákazníka, zadavatele reklamy.
Bohužel iDnes jde jednoznačně jen za krátkodobým cílem zisku a jako zpravodajský server je obsahově stále horší a nepřehlednější pro návštěvníky. A lví podíl na tom má právě reklama.
Ano, komu se to nelíbí může jít jinam. A on také jinam půjde. Ale bránit mu, aby to okomentoval? Komunismus bych viděl spíše v takovémto přístupu.
Tak ta vase teorie ma jeden hacek, takove Holandsko napr. rozhodne orientovane na servis zakaznikovy neni, ale komunismus ani socialismus neprodelalo. Proste je to o kulture (obchodi) v dane zemi - souhlasim, ze ty rozdily lze v ruznych zemich velmi dobre pozorovat.
Vsechny servery s reklamou primo v textu jsem prestal cist a nyni navstevuju ze zpravodajskych webu jen aktualne.cz. Driv jsem cetl i ihned.cz, ale po pridani reklamy jsem poslal email, ze to nehodlam cist, pricemz jsem nezpochybnil jejich moznost volby takovou reklamu pouzivat.
Kde me to ovsem namichnulo byl web http://www.ct24.cz, pokud se nemylim, provoz je hrazen z poplatku Ceske televizi a takhle spinit text je sila.
rad si prectu nazory ostatnich. Je velky rozdil vtirava a nevtirava reklama. Osobne si vsimam ze vtirave reklamy je daleko vice na ceskych a nemeckych webech nez americkych. Duvod? socialisticka evropa versus kapitalisticka amerika. Proste v socialistickych statech je vzdycky tendence neco vnucovat a zadna pokora naproti tomu v usa je zakaznik uctivan. Je to dano jiz vychovou a cele se to pak odrazi i na netu.