Vlákno názorů k článku Dva agresivní formáty internetové reklamy, aneb jak znechutit uživatele od anonym - zdravim budu mozna taky za hnidopicha, ale : - mam-li...

  • Článek je starý, nové názory již nelze přidávat.
  • 5. 4. 2007 20:47

    anonymní
    zdravim

    budu mozna taky za hnidopicha, ale :
    - mam-li cilovku pro sve vyrobky treba 1.000.000 lidi, pouziju k tomu kontext? to snad ne!
    - u kontextu mluvime o cenach za osloveni? to snad ne
    - odkud vite, ze hledanim clovek na internetu stravi 5% casu??
    - opravdu je smyslem vaseho pojeti kontextu dostat brand do povedomi??
    - vas opravdu nezajima relevance clanku a kontextu? panejo,to pak mozna mnohe komentare ostatnich "odborniku" vysvetluje
    PN - dalsi, kdo nikdy zadnou kampan neplanoval :)
  • 26. 3. 2007 9:43

    Marek Prokop
    Dobrý den, pane Hronci,

    jsem rád, že jsme se dostali do konstruktivní roviny. Studie bude jistě zajímavá a určitě to je správný krok k vylepšování Vašeho produktu.
  • 26. 3. 2007 9:36

    Marek Prokop
    Jen pro upřesnění, z 16 změstnanců H1.cz jsou dva *bývalí* programátoři. Firma se programováním ani jinými technickými činnostmi nezabývá.

    Správná cesta je ta, která vede k plnění cílů klienta. Někdy v ní má SEO/SEM významnou roli, někdy okrajovou a někdy žádnou.
  • 25. 3. 2007 19:41

    Martin Snížek (neregistrovaný)
    Vidím, že se tu šíří evidentně nepravdivé informace. Já jsem nikdy po houbách nechodil, nemám je rád, a tak mě je ani nebaví hledat. To už si radši dám steak... Ale díky za optání :-)

    Mám spíš pocit, že problém s houbami máte vy - houby víte :-)
  • 24. 3. 2007 2:54

    anonymní
    Bože bože (to není oslovení Milana Hronce), celá diskuse k článku svědčí o jednom základním nepochopen "Svět" si myslí, že je dobré poskytovat službu, která je pro klienty užitečná - dlouhodobě je totiž užitečná i pro média. Proti "světu" stojí "IT", který nikdy neřešil potřebu zákazníka, a svědčí o tom i výlevy v diskusi, jako např. doporučení "odborné literatury" o tom jak vydělat miliony na blbosti druhých (nic proti, na tom stoji i ekonomika USA, potažmo globální).

    V moderních malých a středních firmách se stalo nezbytností orientovat se na "uspokojení potřeb" zákazníka. Produkty které nabízí IT mají dlouhodobě tu krásnou vlastnost (pro IT), že jejich užitečnost a tedy i související míra uspokojení je prakticky neprokazatelná. Díky síle obchodní sítě Seznamu tu totiž beztak každá firma je právě na Seznamu (ať už přes SEO, zápis do katalogu nebo Sklik), který generuje většinu návštěv na většinu českých stránek. Nějaký zápis v katalogu Centra nebo fulltextovém systému TakeIt se v tom opravdu ztratí.

    Přijde mi, že Milan Hronec tu prezentuje názor, že v televizi také není žádné cílení reklamy, tak proč by mělo být na internetu. TakeIT totíž cílený není ani v nejmenším. Pokud ale přijmeme myšlenku, že používáme TakeIt jako nástroj plošné neadresné reklamy, můžeme rovnou sáhnout po jiné formě reklamy, nebo i po jiných druzích médií, které jsou estatičtější a efektivnější. Jiné by to bylo, kdyby podtrhávání slov TakeIt bylo jen bonus k zápisu v katalogu na www.takeit.cz. To že tu hrůzu bude někdo používat ale myslím nepředpokládají ani největší optimisté.

    Suma sumárum, TakeIt je utrejch v krásné krabici (no při pohledu na stránky TakeIt, a design vyrobený snad žákem ZDŠ v jeho slabší chvilce, tak zase tak krásná není). Je to jako vždy s IT. Pokud tomu klient "uvěří", vždy se najde několik z nich, kteří si to i "ověří". Ti už pak samozřejmě znovu do něčeho takového nepůjdou. V terminologii IT to tak zle nevypadá, tam tito klienti jen nezvýší statistiku "opakování". Reálně bohužel řada z nich zanevře na internet jako na marketingové médium.

    Musím ale také souhlasit s názorem Milana Hronce na fungování H1 a podobných taky-odborníků, kteří jsou schopni zredukovat internetový marketing jen na SEO/SEM, případně nesmysly jako je přístupnost. Tak to končí, když komplexní disciplína jako je marketing padne do rukou programátorů, kteří např. o budování značky nemají ani páru, ale zato mají plnou hubu řečí podle hesla "jen naše cesta je ta správná". Pohříchu Lupu čtou převážně právě programátoři, kteří nejsou schopni slabiny tohoto přístupu identifikovat, natož se proti nim vyslovit. Ale to už je "mimo kontext".
  • 23. 3. 2007 22:31

    Viktor Ševčík
    Dobrý den pane Hronci,

    Musím Vás zklamat, ale zase tolik reklamních odkazů jsem neprohlédl - přece jen není nic složitého najít nerelevantní odkaz. Neříkám, že to v budoucnu nemůže být zajímavý způsob reklamy, z mého pohledu však zatím systém není vyladěný a nebude nic jednoduchého ho doprogramovat tak, aby více odpovídal kontextu článku. Nicméně Vám v tom fandím.

    Pro mě jako zadavatele není dostatečně atraktivní znovu prezentovat v takeitu zboží, které prodáváme, když máme informace o něm zpracovány mnohem kvalitněji na firemním webu.

    Další výtka z článku - pro spoustu uživatelů nebude jednoduché se z takeitu dostat na firemní web, což je pro mě důležité. Pokud by Vaše služba měla být atraktivní pro uživatele i zadavatele, proč není možné prokliknout z bubliny rovnou na web zadavatele reklamy? V takeitu přece logicky nikdy nebude prezentace zboží/služby na takové úrovni, na jaké je na firemním webu?!

    Pokud v jednom z dalších komentářů mluvíte o budování brandu nebo image, muselo by být prezentováno logo společnosti, případně nějaká jiná unikátní grafika, což není. Neříkám, že bublina je nějak ohyzdná, ale budování brandu se dělá jinak. Nezlobte se na mne, ale zobrazení inzerátu v nerelevantním kontextu jde přímo proti budování značky.

    K pohybu v článku - osobně používám kolečko myši.

    Tvrdit o internetovém uživateli, že je "úplně blbý a nic jiného si nezaslouží" mně připadá přinejmenším nevhodné pro představitele takové internetové firmy. Internet by měl být co nejpřístupnější pro každého, ať už na něm stráví hodinu měsíčně nebo celé dny.

    Zkráceno: Podle mě byl systém spuštěn předčasně nedoladěný. Obchodní zástupci IT možná někoho přesvědčí, aby se v takeitu prezentoval, ale zatím jsem nenarazil na velkého zadavatele, který by se účastnil (nepochybuji, že nějakého z rukávu vysypete).

    Nicméně je to můj názor a nepřeji Vám nic jiného, než aby se Vám po určitém čase podařilo systém vylepšit a všichni bychom ho spokojeně používali.
  • 23. 3. 2007 10:24

    anonymní
    "Svůj názor jsem v této diskusi napsal už asi třikrát a snad i dostatečně srozumitelně. Vy, ani nikdo jiný proti němu neuvedl jediný věcný argument, takže ho považuji za schválený všemi hlasy :-)
    "

    Normálně do diskusí už nepřispívám, ale tentokrát jste mně donutil :-) Rovnou píšu, že jako technologický dodavatel technologie jsem zaujatý, abych ušetřil čas těm, kteří to budou chtít v tomto smyslu okomentovat.

    Předpokládám, že názor, o kterém se bavíme je zhruba vyjádřitelný jako "protože uživatelé považují reklamy TakeITu za nerelevantní, učí je to obecně na odkazy neklikat".

    Moje východiska pro tvrzení, že tomu tak není jsou tato:

    1. reklama takeit je jistě alespoň opticky relevantnější, než některé reklamy v rámci systému bbText

    2. bbText běží např. již cca 1,5 roku na pooh.cz

    3. byť má pooh slušnou návštěvnost, není tak velká, aby za tuto dobu prakticky všichni jeho čtenáři reklamy bbTextu neviděli

    4. CTR na pooh.cz se za celou dobu v zásadě nezměnilo

    Vzhledem k 2.,3. a 4. mám za vcelku prokázané, že lidé na reklamu neklikají náhodně a současně nejsou jejími výsledky znechuceni. Jinak by přestali klikat a CTR by se snižovalo, protože při limitované návštěvnosti by kliky těch nespokojených nebyly dostatečně kompenzovány "nechtěnými kliky" (všichni už to znají takže klikají když chtějí)

    Vzhledem k 1. a předchozímu odstavci pak považuji za pravděpodobné, že Vámi očekávaný negativní efekt nenastane ani u takeitu.

    Myslím, že jsou to argumenty dostatečně věcné.
  • 22. 3. 2007 21:19

    Milan Hronec (neregistrovaný)
    já si s Vámi dovolím nesouhlasit , prostě bych nepodceňoval běžného uživatele
    podtržení je barevně odlišené , dvojité , odklik do nového okna , je to na více webech a na ješte více to bude
    když se s něčím setkáte jednou , jste překvapen ale když to potkáváte pořád ?
    naším cílem je , aby si uživatel když uvidí dvojité zelené podtržené slovo , uvědomil , že pod ním je schovaná bublina
    kolikrát si myslíte , že se člověk splete ?

    v dubnu spustíme program pro menší weby , platit budeme za tisíc podtržení , výnos pro web bude od 4-8 Kč CPT , řekli jsme si totiž , že rozdělíme peníze našich klientů i do menších serverů

    není mým cílem generovat nesmyslné kliky , chci aby každý kdo uvidí podtržené slovo od nás , přesně věděl , že takovýto druh podtržení skrývá bublinu

    kdybych chtěl kliky za každou cenu načte se vám do článku bublina klidně i bez najetí myši , nebo nechám při najetí už rovnou udělat klik - to bych pak s Vámi souhlasil , že je to prasárna

    já nejsem Nostradámus abych věděl co bude , já si myslím , že se uživatelské chování nezmění , Vy si myslíte že ano
    myslím že oba máme právo nasvůj názor a rozsoudí nás čas

    co ale na základě Vašich připomínek udělám je průzkumová studie , jestli uživatele opravdu mateme , protože to by bylo v rozporu s naším bussines modelem
    pokud by se to potvrdilo přistoupili bychom asi k podstatnějšímu zvýraznění/odlišení tohoto reklamního formátu od standartních hypertextových odkazů , i když já si myslím , že současný stav je dostačující
  • 22. 3. 2007 20:16

    Marek Prokop
    "člověk otevře bublinu , pokud ho nezajímá obsah , nekliká
    ten co ale klikne je docela dost vyselektovaný nemyslíte ?"

    Možná ano, ale tím opět odbíháme někam jinam. To, jak je reklama TakeIT účinná z pohledu inzerenta, by bylo určitě zajímavé téma, ale článek o něm není a moje komentaře, na které jste reagoval, také ne. Psal jsem opravdu jen o tom, zda a jak je tato reklama schopna ovlivnit *uživatelské* (nikoli nákupní) chování čtenářů.

    Svůj názor jsem v této diskusi napsal už asi třikrát a snad i dostatečně srozumitelně. Vy, ani nikdo jiný proti němu neuvedl jediný věcný argument, takže ho považuji za schválený všemi hlasy :-)
  • 22. 3. 2007 13:15

    bez přezdívky
    Zkuste to bez invektiv. Prosím. Nezapomínejte, že dokud lidé komunikují, není nic ztraceno. Zatímco obvykle brzy poté, co komunikovat přestanou, začnou po sobě střílet.
  • 22. 3. 2007 12:57

    MP3 (neregistrovaný)
    Ještě, že mají "Vaši obchodníci" tátu Hronce, který jim to vše vysvětlí. Oni totiž asi nemají svou hlavu a nemyslí, že? Takové stádečko "bílých koní"?
  • 22. 3. 2007 10:01

    anonymní
    nerozumim Ti Milane....
    pokud si chci odskocit na toaletu, tak preci zmacknu pauzu, ne? :-)

    PS: uz dloho se koukam na vsechno z televize striktne ze zanamu. a vyuzivam jen noviny a pod.
    je to neuveritelne pohodlne. mrknu do programu vidim ze davaji film o ktery bach mel zajem...naprogramuji zaznam. a v case kdy ja mam cas se divam na co ja chci - vyberem ze zaznamu.

    ahoj.

    PS: o tom ze idnes a ja nevim kdo davaji nejakou agresivni reklamu jsem se dozvedel az tady :) a zkouset navstivit tyto "infirmacne nepostradatelne velikany" ani nebudu _fucko off_
    vystacim si s blistama.
  • 22. 3. 2007 9:29

    Milan Hronec (neregistrovaný)
    otevření bubliny přece ještě není klik
    teď na 1000 podtržených slov je cca 160 otevření bubliny a 1,9 kliku
    klikrate na podtržení je teď 0,19 % napříč weby , někde je 0,08 někdě 0,7%
    klikrate na otevření bubliny je tedy 1,18%

    člověk otevře bublinu , pokud ho nezajímá obsah , nekliká
    ten co ale klikne je docela dost vyselektovaný nemyslíte ?

    manželka mě řekne běž si koupit boty - jdu do krámu a vybírám - možná vyberu možná nevyberu - to je jako kdybych hledal
    jdu po ulici , ve výloze vidím super boty , jdu dovnitř a když mají mou velikost tak si je koupím
    nekoupí si je tisíce lidí co kolem prošli , ale kdybych kolem nešel já tak je neprodali
    to je takeit

    ještě se vás zeptám kolikrát jste si od začátku roku něco přes net objednali nebo koupili

    net je médium jako každé jiné , reklama není jen akce ,
    brand musíte budovat aby jste se v okamžiku kdy potenciálního zákazníka napadne že by potřeboval to co děláte zákazník vůbec věděl že existujete

    když jsem u těch bot
    jaký je rozdíl mezi botou "nike" u Bati a "nake" v tržnici u vietnamce ?
    když je docela dost dobře možné že je šil stejný asiat ?

    co myslíte - když "nake" nacpe stejně peněz do reklamy jako " konkurent dostane se z tržnice do obchodu ?
    bude moci zvednout cenu z 300 na 3.000 ?
  • 22. 3. 2007 9:06

    Marek Prokop
    Napsal jste:

    "Na začátku jsme měli klikrate kolem procenta ( to byly uživatelé zmatení ) pak postupně klesal , zastavil se před měsícem na cca 0,17% a teď pomalu roste."

    Pokud dobře počítám, 0,17 procenta je méně než pětina z jednoho procenta, takže zbytek činí přes čtyři pětiny.

    Samozřejmě trochu přeháním, protože dost uživatelů asi dokáže ta horká kamna (hezký název :-) spolehlivě rozpoznat a na jiné odkazy bude nadále klikat normálně. Přesto jsem ale přesvědčen, že dlouhodobé a systematické používání tohoto typu reklamy na masově používaných webech povede k nižší ochotě lidí klikat na odkazy v textu kdekoli na webu.
  • 22. 3. 2007 8:58

    Milan Hronec (neregistrovaný)
    vy nechápete , že mě kontext a relevance článku nezajímá
    lidi si zvykli ,nebo zvyknou že míříme jen na slovo

    slova si vybírají zákazníci , systém se musí zažít , spoustu z nich si plete slova která se hledají a o kterých se píše

    v černé kronice nepodtrháváme

    představte si , jedete po dálnici , vidíte billboard na nové BMW , a pod ním je jedno zrovna rosekané na kousky

    nebuďte hnidopich , i negativní reklama je reklama
    smyslem některých reklamních formátů je dostat do podvědomí brand , produkt

    vy tady pořád jen řešíte hledání

    většina firem má návštěvnost na svých stránkách cca 5.000 lidí měsíčně ale cílová skupina pro jejich výrobky je třeba 1.000.000 lidí
    jak ty lidi osloví ? za kolik jednoho ?
    co budu dělat , když budu mít výrobek , který je absolutní novinka , je skvělý , ale nikdo ho nezná ?
    jak může někdo hledat něco co nezná ?
    hledáním člověk stráví na netu 5% svého času
    jak ho můžu zasáhnout ve zbývajícím období a za kolik peněz

    už Vás dál nudit nebudu , stejně odpovídám jen kvůli svým obchodníkům , někteří ( i když nechápu proč ) tyto diskuse "odborníků" kteří nikdy žádnou pořádnou kampaň nenaplánovali , neprodali a poté si ji u zákazníka neobhájili docela "žerou"
  • 22. 3. 2007 8:41

    Milan Hronec (neregistrovaný)
    ne
    bublinu viděl už téměř každý
    klikne měsíčně přes 400.000 unikátů , to nejsou 4/5
  • 22. 3. 2007 8:26

    Marek Prokop
    Děkuji za zajímavá čísla. Jestli je chápu správně, tak se vám za pouhých pár měsíců podařilo odnaučit víc než čtyři pětiny uživatelů normálnímu chování, tj. klikání na odkazy v textu. To je o dost víc, než bych předpokládal. Zajímavé.
  • 22. 3. 2007 8:22

    bez přezdívky
    "Když čtu článek tak se v něm pohybuji buď kurzory na klávesnici , nebo tím že vezmu myš a posunuji vpravo lištou ."

    - to nebude tak docela pravda. Většina uživatelů má svou myš vyzbrojenou kolečkem, které slouží k posouvání obsahu okna. Když v hlavním "proudu stránky" kliknu na odkaz na článek, tak kurzor zůstává v tomto poli. Poté kolečkem myši sjíždím dolů - a najednou už nevidím text, ale nějaké stupidní okno s reklamou.

    - Systém TakeIt má špatně nastavená pravidla, protože dovoluje, aby byla reklama vázána například na slovo "kvalitní", což je přídavné jméno a samo o sobě sotva může poskytovat informace, podle kterých by systém vyhledal vhodný výrobek.

    - Jednoznačně je zapotřebí zavést systém dvojslovných termínů, přičemž se obě slova musí nacházet poblíž - něco jako "nové auto" nebo "rekonstrukce kuchyně". Sice nepochybuji, že bulvární novináři z MF Dnes budou schopni psát "o havárii kamionu, po které budou muset obyvatelé provést rekonstrukci kuchyně", ale alespoň je šance, že mi nebude nabízena nová kuchyně ve chvíli, kdy se dočtu, že si "Karel Svoboda prostřelil hlavu v kuchyni".

    - Především by ale mělo být povolené spojovat výrobky pouze s dostatečně "silnými" termíny; je kontraproduktivní, aby si mohli zadavatelé reklamy napojovat své výrobky na slova jako "krása", "dítě" či "peníze", protože ačkoliv se tato slova vyskytují často, vzhledem k principům zpravodajství je vysoká pravděpodobnost, že souvislost v článku bude negativní ("Čunek neumí vysvětlit své peníze", "Královna krásy zemřela na anorexii", "Hasiči vytáhli ze sutin uhořelé dítě"... - fakt byste chtěl, aby se reklama na vámi vyráběný zásyp na dětské prdelky zobrazovala u takové věty???)
  • 22. 3. 2007 8:09

    Marek Prokop
    My se tu bavíme o SEO, PPC a nějakých obratech? Měl jsem dojem, že článek i komentáře jsou o něčem jiném.
  • 22. 3. 2007 0:10

    Milan Hronec (neregistrovaný)
    Nestačím se divit , co se o nás na lupě všechno píše , každou chvíli s někým spolupracujeme , pak nespolupracujeme a celkově mám pocit , že jsme pro lidstvo nebezpečnější než globální oteplování .

    Autor a další odborníci by se možná měli zamyslet o čem to tady melou , protože člověk nemusí být génius na to aby si srovnal jednotlivá fakta

    Když čtu článek tak se v něm pohybuji buď kurzory na klávesnici , nebo tím že vezmu myš a posunuji vpravo lištou .
    Při této činnosti se mě prostě nikdy nestane , že bych otevřel nějakou „agresivní“bublinu
    Na to musím najet na slovo myší , když myš oddělám tak bublina zmizí , když mě obsah zaujme , tak kliknu a hodí mě to do nového okna , takže si můžu článek v klidu dočíst .
    V podstatě se jedná o uživatelsky nejpřívětivější reklamní formát .
    Jestliže podtrháváme 4 měsíce s měsíčním zásahem 3.5 milionu unikátů , tak neobstojí ani argument , že z toho může být někdo zmatený , protože buď a) ho zajímá co je v bublině nebo b) je úplně blbý a nic jiného si nezaslouží , když stále znovu „ sahá na rozpálená kamna „
    Pak je tady ještě jedna kategorie , do které bych zařadil asi i autora článku a to kategorie „sebemrskačů“ kteří zřejmě nedělají nic jiného , že kontrolují každé podtržené slovo , aby se ujistili o svém přesvědčení , že je to všechno špatné .
    Produkt text ( tak nazýváme reklamní formát podtržení s bublinou ) není milý odborníci kontextová reklama , ale abych to pro vás zjednodušil tak je to v podstatě banner cílený na klíčové slovo . Měsíčně teď podtrhneme cca 400.000.000 slov , uživatelé otevřou cca 65.000.000 bublin a klikne se cca 750.000 . Na začátku jsme měli klikrate kolem procenta ( to byly uživatelé zmatení ) pak postupně klesal , zastavil se před měsícem na cca 0,17% a teď pomalu roste . Relevance je dána počtem produktů které můžeme exportovat , na konci prosince jich bylo cca 20.000 , ledna cca 30.000 , února cca 80.000 , teď jich máme přes 120.000 . Na konci roku jich bude pár milionů .
    Představte si , že by jste koukali na Nově na film , přerušení a na obrazovce by se objevilo „ pokud chcete vidět reklamu na vložky , pivo, prášek a jogurt stiskněte * „ pokud nestisknete bude film pokračovat , a vy by jste se bouřili že to je hrozný , že musíte * mačkat , aby Vám něco neuteklo , dřív jste si mohli skočit na záchod
    Nenechte se vysmát .
    Každopádně jednu pozitivní informaci tento článek pro mě má a to tu ,že od nynějška můžeme našim zákazníkům říkat , že když už nikdo jiný tak „ Viktor Ševčík“ jejich reklamu určitě viděl , protože máme ověřeno , že je závislý na tom , hledat v článcích podtržená slova
    Přál bych si , aby takových lidí byl víc
    Pokud jsem se ale autora článku nějak dotkl , tak se mu opravdu upřímně omlouvám
    Milan Hronec IT
  • 21. 3. 2007 23:34

    anonymní
    Mimochodem, schválně otázka - která firma zavedla na Seznamu masivní prodej reklamy na KW?, která pak i na Centru? a která firma oba portály rozjela z undergroundových katalogových miniobjemů? Kteréžto objemy jim (oběma) dovolili financovat projekty, které dnes masově propagují... (př. centrumácké Aktuálně?!) Hádejte! No H1 to nebyla... to ještě šolíchali v Dobrém webu (nebo kde...)nebo někteří jako pan Snížek atd ještě chodili po houbách... Dobrý web to taky nebyl... Robert Němec? Ten ještě študoval střední... Hasalík? Ten už tehdy možná četl první PR knížky... tak kdo tu ještě zbývá...? Ať se dívám jak se dívám, tak vidím jen kvalitní Seáče a PPCčkáře, ale žádné velké byznysy - sorry, ale Vaše objemy a zisky z nich jsou směšné, to udělá pár živnostníčků... Pánové, těším se na Vaše neobjektivní PR reakce.
    PS: Doporučuji si přečíst od Napoleona Hilla - Myšlením k bohatství - elementární kniha, jak nešířit kecy a zhodnocovat vlastní um. Čest práci, seáči.
  • 21. 3. 2007 23:26

    anonymní
    Pane Prokop a kdy Vaše firma přijde taky s 200 000 000 obratem? Stále ty stejné PR SEO kecy od Vás, Hasalíka, Němce atd (SEO a PPC uznávám, ale Vaše kritika je ö ničem, Vy možná umíte výkonnostní marketing, ale do netu nenosíte objemy, které by stály ani za komentář-NAZDAR!)
  • 21. 3. 2007 19:20

    Marek Prokop
    Tomu nerozumím. Proč by mne měly pohoršovat všechny jiné reklamy než Google a Sklik? A co myslíte tím odlivem zlaťáků?
  • 21. 3. 2007 18:01

    anonymní
    Pane Prokop bez urážky, Vás budou pohoršovat všechny reklamy které nebudou nadepsané Google, nebo Sklik. Vše co zavaní odlivem zlaťáků je špatné a otřesné
  • 21. 3. 2007 12:09

    Marek Prokop
    Reklama TakeIT v textu článků dost drasticky porušuje zásady použitelnosti a přístupnosti webového obsahu, je eticky sporná a jde až na hranu některých zákonných norem (zákon o reklamě, autorský zákon), pokud tu hranu dokonce nepřekračuje. To vše jsou poměrně obvyklé jevy, které ovšem normální společnost vytěsňuje na svůj okraj a tím limituje jejich rozsah a zejména vliv na okolí.

    Jakmile se ovšem takto chová masové médium s poměrně vysokým výchozím společenským kreditem, z úchylky se začne postupně stávat norma a nelze očekávat, že to neovlivní celý systém. Důsledkem bude stagnující či pomaleji rostoucí důvěra široké veřejnosti v internet jako informační, komunikační a obchodní prostředí. Důvěra veřejnosti je přitom jedním z hlavních limitujících faktorů úspěšnosti a tudíž i rozvoje nových internetových projektů.

    Je to samozřejmě jen můj názor, nepodložený žádnou exaktní sociologickou studií. Je proto dost možné, že nemám pravdu -- a byl bych rád, kdybych ji neměl. Pravděpodobnost, že pravdu mám, mi ale připadá dost vysoká na to, abych se raději ozval a proti masovému nasazování TakeITu vystupoval.
  • 21. 3. 2007 8:54

    nobody (neregistrovaný)
    Otázka na Vás zněla jinak: Jak IT může zbrzdit vývoj českého internetu?
  • 20. 3. 2007 17:47

    Ondrej Páleš
    Strategie Seznamu bude určitě úspěšnější. Ale on má taky výhodu v tom, že odkazy na články z Novinek jsou integrovány do úvodní stránky Seznamu, což nepochybně přivádí mnohem více čtenářů. Řekl bych, že na iDnes lidé chodí převážně z "vlastní vůle" a tím, že si takto przní své jméno (které je pro iDnes mnohem cennější než pro Novinky, jakožto v podstatě součást Seznamu), si může jedině uškodit. Tolik můj názor.
  • 20. 3. 2007 14:29

    Viktor Ševčík
    Také děkuji.

    Je zajímavé pozorovat, jak 2 silní hráči na trhu internetového zpravodajství uplatňují naprosto rozdílnou strategii pro zobrazování reklamy:

    iDnes.cz přitvrzuje v zobrazování agresivnějších formátů reklamy,
    Seznam na Sport.cz a Novinky.cz upouští od agresivních i-layerů, které překrývají text a podstatnou část stránky při otevření.

    Čí strategie bude úspěšnější?

  • 20. 3. 2007 10:54

    Marek Prokop
    Mate pravdu, IT je v tom nevinně. Jenom vytvořil a nabídl produkt. Nemohl tušit, že si ho někdo koupí a použije.
  • 20. 3. 2007 10:18

    nobody (neregistrovaný)
    Jak IT může zbrzdit vývoj českého internetu? Nic proti Vám, ale to je pěkný blábol...
  • 20. 3. 2007 9:53

    Marek Prokop
    Pane Ševčíku, děkuji Vám, že jste zařadil TakeIT mezi nejagresivnější typy reklamy a děkuji Lupě, že Váš článek vydala. Moje duševní zdraví už něco takového nutně potřebovalo. Až do teď jsem si myslel, že jsem v ČR jediný, koho tahle reklama v tzv. seriozním zpravodajství šokuje.

    Když iDnes tuto reklamu nasadila, nevěřil jsem svým očím a říkal jsem si, že s toho přeci musí být velká aféra a ostuda, že třeba celá redakce podá hromadnou výpověď, nebo něco takového. Očekával jsem podobné reakce, jaké kdysi spustil pravzor Takeitu IntelliTXT. A ono nic.

    A to je přitom TakeIT ještě o řád horší než IntelliTXT, protože proklik vede přímo na cílovou stránku. IT a Mafra touto reklamou zbrzdili vývoj českého internetu o dalších pár let a jednou o nich možná budou psát nějaké učebnice.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).