Bohužel, žižkovský vysílač je architektonický hnus, který totálně hyzdí Prahu a pro DVB-T je naprosto zbytečný. Chápu, že nějakému soudruhovi v r.1985 rublo v bedně (kdo z nich to měl vlastně v hlavě v pořádku?), ale opěvovat tuto hrůzu i dnes je přinejmenším pošetilé a technicky dětinské .
Když pominu architektonickou stránku věci, tak "městský" vysílač v Praze nezbytný je. Cukrák spoustu míst v Praze v analogu nevykrýval a pro kvalitní příjem byl naprosto nepoužitelný (nemluvě o vysílaných pásmech) a ani v DVB-T celou Prahu nepokryje, jsou tu hluchá místa (Krč, Nusle, Karlín, Vokovice atd.). Praha je příliš členitá na pokrytí jedním mimoměstským vysílačem, sice by tu jedno takové místo existovalo (kóta Radimovka 505 m.n.m. nad Velkými Popovicemi má na Prahu leoší výhled než Cukrák), ale i tak by byla některá hluchá místa.
Městský vysílač je tak nutný. Navíc vykrývá i některé místa kolem Prahy, kde je signál z Cukráku špatný.
Samozřejmě o vhodnosti a vkusnosti žižkovského vysílače se dá debatovat, ostatně bylo více míst kde mohl stát, současné umístění je pouze 250 m.n.m, ale ve hře byl třeba i pražský kopec Vidoule, který má dokonalý výhled na většinu města a je 360 m.n.m. Kdyby tam postavili podobn vysoký vysílač, pokrytí by bylo nesrovnatelně lepší.
Jsem rád , že alespoň přiznáváte, že se jedná o komunistický pomník, který navíc stojí na nevhodném místě. Bohužel mizerie v umísťování vysílačů nezkončila ani v r.1989 (zřejmě ti hňupi jsou na některých místech stále). Příkladem budiž nový městský vysílač Ostrava-Hladnov, který je naprosto zbytečný a tak by se dalo pokračovat.
Co se týče Hladnova, tak ten byl od svého spuštění 02/2006 uvažován jako provizorní vysílač DVB-T pro Ostravu a blízké okolí. Vysílání z Hošťálkovic na K39 s rozumným vyzařovacím diagramem na K39 nebylo možné spustit, kvůli SK a PL administraci (nemám teď podklady u sebe, ale ERP by v jižním směru u K39 mohlo být max 0.8 - 1kW), takže provoz nerentabilní, protože pokrytí by bylo dost mizerné, vezmeme li v potaz K39 z VJ s ERP kolem 500kW. Bohužel nikdo v té době nepředpokládal, že se u nás digitalizace vinou všech možných i nemožných příčin tak protáhne. Bohužel za dobu více jak pěti (!) let (vysílání z Hošťálkovic bylo na plánovaných kanálech vyjma K48 i splánovanými ERP spuštěno až k 30. 04. 2011) se začaly z Hladnova vysílat všechny tři MPX a jelikož jiná alternativa pro příjem neexistovala, veškeré nově instalované a rekonstruované ITA nebo STA byly směrovány na příjem Hladnova. jelikož je ostravsko druhá nejlidnatější aglomerace v ČR jednalo se o tisíce (možná i desetitisíce) takovýchto instalací. Pak se už odpovědné instituce "bály" jen tak tento TX "zlikvidovat", protože by se to neobešlo bez značných potíží! Vinu v každém případě nesou vlády a odpovědné instituce této země, které zde byly "u kormidla" v inkriminovaném období! Kladu si v mysli otázku, jestli by byl takovýto "bordel" ve státní správě možný pokud by se v roce 1918 nerozbilo Rakousko - Uhersko a my byli stále součástí tohoto "C & K Mocnářství". Nebo kdyby Německo nedopadlo ve druhé světové válce, tak jak dopadlo a my byli dnes jeho součástí? Určitě ne, protože to je v těchto státech nemyslitelné. Vzpomeňme si na změnu jízdy. Do roku 1939 se u nás jezdilo vlevo a dvacet let se mluvilo o změně na pravostranný provoz. Jen mluvilo. V březnu 1939, kdy byl vytvořen protektorát k této změně došlo během čtrnácti dnů(!!)... Nechávám bez komentáře.
Moc si ty Němce a Rakušáky neidealizujte. Když bylo to Rakousko tak skvělé, tak proč asi prohrálo válku a rozpadlo se? Z hlediska byrokracie to byl jeden z nejbyrokratičtějších států. Ve státní správě sice nebyl bordel, ale jakákoliv změna trvala věčnost. To, že třeba stavby se povolovaly skoro na počkání, nebylo dáno rychlostí byrokracie, ale tím, že tehdejší zákony po stavebníkovi prakticky nic nevyžadovaly. Za první republiky tu fungovalo stejně. To až potom jsme dokázali udělat ve státní správě bordel a její rychlost ještě klesla.
O změně směru jízdy se nemá cenu vůbec bavit. S armádou v ulicích prosadím cokoliv. A jen pro zajímavost - změna už byla parlamentem schválená a měla proběhnout v květnu 1939. A jediným důvodem k ní bylo, že v Německu se tak taky jezdilo, jinak ježdění vpravo žádné výhody proti ježdění vlevo nepřináší.
Problém je i v tom, že místo pro pražský městský TV vysílač se nevybírá podle radiotechnických parametrů, ale jako něco, co s právem tabu ovládá armáda a snad pochopitelně i letecký provoz, nejen z ruzyňského letiště. A, co se týká architektury žižkovské věže, snad kromě Ještědu, není bez oprávněných výhrad odborníky a veřejností přijímána snad žádná tak viditelná stavba.