DVB-T2 nabírá další zpoždění, vláda projedná přechodový plán až ke konci prázdnin

12. 6. 2018
Doba čtení: 6 minut

Sdílet

Původně měl být technický plán přechodu schválen do konce června. K tomuto datu by měla Evropská komise od členských států obdržet harmonogram uvolňování pásma 700 MHz.

Opuštění pásma 700 MHz televizními službami a jeho vydražení ve prospěch mobilních operátorů a dalšího rozvoje širokopásmového internetu si vyžádalo přechod na úspornější vysílací standard DVB-T2. K ukončení vysílání ve stávajícím formátu DVB-T by podle návrhu technického plánu přechodu mělo dojít 1. února 2021.

PŘEČTĚTE SI NÁVRH TECHNICKÉHO PLÁNU PŘECHODU NA DVB-T2

Zpoždění daná historickým vývojem

Celý proces přechodu na DVB-T2 provázejí různé průtahy a zpoždění od samého začátku. První ze dvou připravovaných „diginovel“ zákona o elektronických komunikacích, stanovující legislativní rámec přechodu na DVB-T2, měla být původně připravena a předložena vládě na podzim roku 2016. Senát ji nakonec schválil v červenci loňského roku.

Možnosti vyjádřit se k technickému plánu přechodu na DVB-T2 nevyužila ani Asociace provozovatelů mobilních sítí. Serveru DigiZone to potvrdil výkonný ředitel asociace Jiří Grund. Zároveň ale dodal, že nemůže vyloučit zaslání připomínek ze strany jednotlivých mobilních operátorů.

Do legislativního procesu naopak vstoupila Česká asociace elektronických komunikací, která své připomínky zaslala ministerstvu průmyslu. Jejich obsah ale nechtěl prezident a spoluzakladatel asociace Zdeněk Vaníček blíže specifikovat. 

CIF25

Technický plán přechodu na DVB-T2 je nezbytným předpokladem pro uvolnění pásma 700 MHz pro budoucí využití sítěmi 5G. Obsahuje několik technických chyb, které je potřeba opravit. ČAEK proto zpracovala a MPO zaslala návrh změn TPP a v revizích upravený TPP, uvedla asociace na svém webu.

Dalším profesním sdružením, které by mohlo mít zájem na finální podobě TPP, je Asociace provozovatelů kabelových a telekomunikačních sítí v České Republice. Její vyjádření v současné době zjišťujeme a obratem doplníme.

Autor článku

Od roku 2016 do února 2019 vedl DigiZone.cz. Do redakce přišel z týdeníku Marketing & Media. V minulosti působil jako marketingový manažer Českého rozhlasu, redaktor týdeníku Strategie nebo reportér pořadu Občanské judo.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).